Hade givetvis inte autofixat den så det är väl inget att göra åt att man blivit bannad.
Brukar vara noga med o kolla releasen men givetvis inte denna gång...
Printable View
Då återstår frågan vad man gör om man lirat med en ful-release och vill undvika att bli bannad.
Jag är i stort sett aldrig online men tänkte kliva ut och hämta uppdateringen 19e men det vore ju tråkit att bli bannad. Kollar i stort sett aldrig spelen jag kör eftersom jag är offline.
Kan det räcka med att radera save-filerna?
Men nån måtta på dåliga frågor får det vara, ursäkta men tror du verkligen det är så lätt som att ta bort save filer för att slippa bli bannad, allvarligt talat?
Tjena alla pratar om den dåliga gow2 rellen men vilken av dom är de?
"Gears.of.War.2.X360-Allstars" eller
"Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT"
hoppas på den sista då jag kört med allstars :)
du kan bara hoppas på att de inte noterat dig, antagligen sköts allt sådant automatisk av liveservrarna så det behövs inte någon speciell person som jagar folk med dåliga backuper. har de loggat dig så kan du inte göra något, har de dig i deras register så hjälper det inte att radera saker. kör verifierade backuper i fortsättningen om du ska vara inloggad på live och håll tummarna att de inte noterat dig innan.
Ja ursäkta att jag inte sitter och håller stenkoll på hur det funkar. Jag trodde ett supportorum ska vara till stöd för de som undrar saker men det kanske är ett forum för inbördes beundran?!?
Det måste ju på nåt sätt loggas och sparas att man spelat med en dålig rip ifall folk har lirat offline och sen blivit bannade då de loggat på, utan att lira spelet i fråga?
Det kan lagras på andra sätt än i savegames...
Vore rätt dumt av M$ då folk kan göra som du föreslår
det behöver inte loggas och görs det så sparas det antagligen i nand flashen där dashboarden ligger och inte på hdd. alla boxar inte har hdd eller minneskort, alltså är nand flashen optimal. savegames är lite långsökt i dagsläget... eftersom ixtreme inte startar dåliga backuper så kan inte heller boxen veta att den är dålig, såvida den inte laddat hem en fil från live för att kunna jämnföra offlinespelandet med dålig stealth, låter långsökt. offlinespelande skulle jag säga är väldigt säkert i dagens läge om du har ixtremekompatibla backuper och ixtreme firmware. folk kan ha blivit "bannade" långt innan deras ban kommer, ms verkar ha delay på ban så den kommer inte direkt, därav att man kan tro att saker måste ha loggats vid offlinespelande.
Du har helt rätt i att det är ett supportforum, men liksom om du snabbt scannar igenom ett par trådar (kanske t o m använder sökfunktionen) så skulle nästan även en schimp förstå att det inte är så enkelt som att radera ett par save filer.
Lite logiskt tänkande är väl inte för mkt begärt?
det skulle inte förvåna mig ett dugg om dom har massor ful text i det där "license agreement avtalet"
tyvärr har jag läst på xbox forumet att flera pers blivit bannade för dom har satt i hårddiskar från bannade konsoler i nya o på så sätt blivit bannade igen, detta är inte skrock det kom från någon högre uppsatt på microsoft som faktiskt förklarade för två stycken som blivit bannade utan modifierade konsoller
hehe Kudos till dig, tröjjor är en sak. Men byxor?=)
Väldigt märkligt satte igång Xboxen idag och såg att min Account också är bannad, konstigaste är att de som spelat Gears of War 2 verkar ha blivit drabbad men jag har inte ens lirat spelet på min Box :S . Provade ringa till Live support och fråga vad som hänt de trodde man kanske har betett sig illa mot andra Xbox live spelare men jag har ju inte ens pratat med andra spelare Live.
Jag har läst runt lite och det verkar som om anledningen till att folk blir bannade är Saints Row 2 Seed4Me. Tydligen är Seed4Me en review copy... lätt för Microsoft att se vem som ska bannas.
Ni som har blivit bannade, har ni spelat Saints Row 2 Seed4Me versionen?
Själv är jag inte bannad och jag har spelat:
Gears.Of.War.2.NTSC.XBOX360-x360inT
Mirrors Edge Allstars
Call of Duty World at War Allstars.
Får se hur länge jag klarar mig då. :p
Bannad här. Upptäckte nyss vid försök att ansluta till Live efter användning av den läckta versionen av NXE sedan ca två veckor tillbaka.
Har väl inte varit sådär jätte försiktig när det kommer till verifieringen av spel - men resten kollar jag alltid. Vad är det som gäller vid verifiering egentligen? Är det något som behöver fixas någonsin? Verifierar alltid mina backups efter jag använt dem (för att veta ifall jag är i riskzonen) och inga av de jag verifierat i efterhand har misslyckats, förutom Gears Of War 2 NTSC XBOX360-x360inT. Kollade visserligen inte Seed4Me-versionen av Fallout 3 eller Saints Row men de slängde jag direkt när jag fick höra att det inte var retail.
Hur som helst, tänkte posta lite detaljerad information för de intresserade.
Xbox 360 Arcade, tillverkad 2008-01-06
BenQ w/ iXtreme 1.41 [Flashad av PSXCare någon gång i våras]
Har i stort sett lirat alla storspel (vilket är det enda som släppts i princip, okt-nov) med få undantag. De storspel som släpptes innan 8 nov inkl. Mirrors Edge och Banjo-Kazooie Nuts And Bolts PAL X360-Allstars är lirade, kan man kort sammanfatta det.
Däribland finns även Seed4ME-versionerna av Fallout 3 och Saint's Row 2 samt GoW2-x360inT.
Konstigt nog är min andra box inte bannad, en Samsung (tidigare Lite-On), som läst samma skivor som min bannade konsol.
EDIT: Nu när jag kontrollerade detta är det endast Seed4Me-versionen av Saint's Row 2 som min andra box inte spelat.
Även jag är bannad, tänkte hämta den nya uppdateringen nyss och kom inte ut på live'n och fick då se att ja va bannad.. Men jag är inte så förvånad har inte haft ork att uppdatera till 1,41 har kört på 1,2 jag sen de kom :P men däremot har ja ALDRIG kört ett spel online. Jag som har förbokat Guitar hero WT till 360in, får ringa och ändra att jag vill ha de till ps3 iställe nudå :)
EDIT: Såg att en 360 kostar inte många kronor idag, får nog bli en Elite som förblir omoddad och den bannade boxen får vara i sovrummet och agera lite media center + testa nerladdade spel ifall de är värt att köpa och spela online :)
Vi är 4 st som spelar mycket live och i stort sett samma spel,3 av oss spelade sr2 seed4me,den 4:e inte,,vi 3 som spelade sr2 seed4me är nu bannade inte den 4:e,nåt skit var det med den verisionen iallafall.
hahah skulle aldrig handla utav er, oroa dig inte :) nej dom har inte min adress då en normal människa (utan down syndorm) betalar kontant
och sedan går därifrån (gjort detta 4-5 gånger med olika consoller)
inte synd om dom , dom lämnar tillbaks den till EG och får en ny ,det är EG's problem och inte kundens.
Det där kan nog fan stämma rätt bra, Jag och en polare kör alltid coop på samma spel online och jag råkade dra hem fel relle av SR2 dvs review kopian och jag är bannad men inte polaren, så den teorin kan nog fan stämma väldigt bra.
Nu är jag också bannad..
Hade en Samsung läsare med Xtreme 1.4.
Det måste ha varit x360inT's release som gjorde det. Det är väl det ända spelet som är hyffsat färskt jag har spelat.
Jag spelar GoW 2 inT just nu och jag är inte bannad. Första gången jag satte på det var dagen då GoW 2 släpptes, 7 november eller nåt.
Jag har blivit bannad från live :W
Körde iXtreme 1.4 Samsung MS25 tror ja.
CoD WaW Allstars releasen
Så ja nu e jag banned jag med =( har första xbox360 å nmt chip som stänger av nätet om en backup stoppas i =) har inte hafft min box kopplad till nätet på 2 månader å sisst den var i så uppdaterade jag bara boxen. har bara spelat online med orginal förut. Tydligen så känner dom av att de finns saves på hdn som inte stämmer förmodar jag.
Så jag funderar på köpa en ny 360 men då vågar jag juinte stoppa i min gamla hd för då blir den väll banned den med fasst den e omoddad.
Har någon vetskap i detta eller någon som mer har nmt chip.
nme chip sägs vara mycket osäkrare för att den bygger på hårdvaru ändring, mot att flasha som är mjukvaru ändring. att dra slutsatsen att savegames är boven i dramat är lite väl tidigt. har du någon gång spelat backuper när du varit inloggad på live, men inte spelat själva spelet på live? bara en sådan sak kan vara avgörande. du kan också blivit flaggad för ban för 4 månader sedan, men med ev. delay på ban så kom den nu. många som blir bannade hamnar just i det läget att de inte spelat på live, men varit inloggade ändå. är det något av detta som rör backuper och live som du känner igen?
Jag har aldrig vart på live för så fort jag startar en skiva som e bränd så loggar den ur/kopplar från nätverks anslutningen =) valde den funktionen bara för att inte min son ska stoppa i en bränd skiva å vara upp kopplad på live =) så med 100% säkerhet så har den aldrig vart på live me en bränd skiva =)
länge sen man åkte på liveban :) var ju första vågen, sen andra lite mindre. den andra åkte jag på =)
Väldigt trisst är det iaf å bli bannad. jag trodde jag va säker när jag stängde av nätet med chippet, men men de va jag ju tydligen inte =( för när jag plugga i kabeln å skulle uppdatera märkte jag de va rökt *S* frågan är om jag vågar använda hd till nya boxen ?????
Har blivit bannad och tänkte göra så att jag flashade tillbaka till original, köpte ett klistermärke av psxcare och linda en handduk runt Xboxen så man får RROD, tyvärr har jag tappat bort mitt kvitto från där jag köpte den, går de att skicka in den till Microsoft utan kvitto? Dom har ju trots allt förlängt garantitiden och den har ju inte gått ut för någon än vad jag vet.
Ajdå, så mycke för min briljanta plan :(
Briljant o briljant, handdukstrick på boxar oavsett bannade eller inte är bara korkat.
Bannd box = OK vid Offline spoelande, synd o förstöra en fungerande box.
Nu har jag pratat med MS. jag e bannad bara för att dom känner av att min box e öppnad å att nå inte stämmer =( Mitt nme chipp asså. det fick jag iaf förklarat =)
Fick en skriftlig bekräftelse att de inte beror på vad jag har på min HD ovasett om jag har spelat spel som inte e ute =) så jag kan me gott samvete köpa en core å använda min gamla hd å lira live igen =)
PS: Man får inte röra nå i xbox, endast grabbarna i tyskland som man skickar boxarna till. Pajjar dvdn måste den skickas,Märks det att man har gjort någon åverkan på den så blir det ban =( om de märker de så att säga.
Mitt chip märkte de iaf =( nme är inte live säkert för 5öre.
Nu blir de en ny core me iXtreme =)
Det är ju lite fel av M$ att göra så, om man har en xbox360 som har fått RROD på sig och garantin har gått ut, då måste man ju försöka fixa det själv, jag tycker det är fel av M$ att banna en bara för att man har öppnat den.
Jag ser nästan ingen rätt i att dom får det. Då borde det vara livsgaranti på xboxarna. Så fort man får RROD så är det bara att skicka den!
Jo en sak till, RROD beror inte häller på att någon har mixtrat med xboxen utan ett fel som har uppstått av olika orsaker som lösa grejor , trasiga grejor mm
Dom har ju förlängt garantin i Europa med 3.år för RROD till skillnad från 2.år i USA :D Så lite snälla är dom iaf.
Och banningen gäller bara Livetjänsten de har, du kan ju fortfarande använda boxen eller hur :D Starta en egen Livetjänst och ragga kunder som blivit bannade från MS o jag lovar att du kan tjäna en extra slant på det :D
live är ingen rättighet och pillar du med din box så kan dom dra in på den tjänsten om de känner för det. du kan skicka in din box om du får rrod och är bannad, men du får betala för det! man bannas inte för att man bara öppnat den, du bannas för 1. de upptäcker det på live eller 2. de ser att du pillat i den. att varsamt öppna den, flasha den, spela, öppna den, flasha in original, kan göras utan att det syns. syns det inte får du också din box reparerad.
jag har nu blivit bannad. Inte varit inne på live på flera månader. Senaste spelet jag spelade live var Call of duty 4. Har spelat Gears of war för 3 dagar sedan men då utan nätverkskabel i så borde inte vara det som är felet.
Ms säger att jag är bannad pga. agerande eller moddad box. Jag kan inte tänka mig att det är agerande för jag spelar bara mot kompisar. Får väl dra till Elgiganten och köpa box på öppet köp och flasha igen.
Jag har iExtreme 1.4 och hitatchi.
Om dom ex skulle knäcka LiteOn:en så den blir flashbar. Skulle man då kunna vara fräck och gå och köpa en ny 360 och sedan lämna tillbaka en gammal Livebannad på öppet köp? :rolleyes:
Och gnäller dom på nåt så säger man bara att det minsann var den produkten man fick i kartongen? Butiken i sig reggar väl bara kartongen och inte själv konsollen i sig.
Skulle nog funka direkt i butiken, alltså du får dina pengar tillbaka, men när dom märker det (och det lär dom göra eftersom streckkoden på kartongen innefattar mer info än bara priset) sen hur dom tar ställning till vågar jag inte uttala mig om, men eftersom det handlar om bedrägeri så tror jag inte dom tar så lätt på det och det kan sluta med att du köpt en väldigt dyr xbox.
Men testa gärna och återkom med resultat:)