hur får man tag på dummy.bin
Printable View
hur får man tag på dummy.bin
En liten fråga, hur bra är Lite-On på att läsa skivor. Är den lika bra som Samsung eller har den vissa problem som Hitachi? Ska man skicka in sin xbox med Lite-On och låta den flashas, eller ska man byta till en Samsung-läsare först?
Jag upplever Liteon lika pålitliga som Samsung och BenQ. Aldrig några läsproblem.
Hitachi däremot kan det ibland bli fel, men då brukar det räcka med att ejecta in/ut en gång, sen funkar det...
kan man flasha alla Samsung BenQ Hitachi med Ixtreme 1.5 en annan fråga ska man brygga R707 på alla som man gör på liteon
flasha första liton läsaren i dag. Fick inget spjut med CK3 pro kittet så klippte ena sladden på ström sladden till CK3 och satte på en nål som jag tryckte ner i TX hålet och det gick fint att läsa ut firmwaren efter det. :)..
Kör med Via kortet.. och usb..
En enkel fråga, varför bör jag flasha om in 360 från 1.4 till 1.5? Eller är det kanske onödigt i dagsläget?
men om 1.5 fixar 359-vinkeln eller vad den heter så kanske det är säkrare ändå
Ahh, tack så mycket!
Såg nån som hade beskrivit punk för punkt hur man gör för att flasha liteon, men som jag fatta gjorde han de inne i windows, eller rättare sagt ej i dos.
Man kan väl fortfarande flasha i DOS läge, litar fan inte för fem öre på att flasha inne i windows.
det stod ju i fix-loggen att den ska fixa vinkeln bättre
Tjenare allihopa!
Tänkte flasha min Lite-on läsare idag. Har ett Intel P35 chipset. Är det möjligt att göra? Har läst att man ska ha VIA eller nForce om jag inte minns fel. Följde en guide som använde sig av iPrep, men jag kunde inte ladda lite-on firmware till usb flash drive.
Du har inte rätt sata chipset på ett P35 moderkort
Skulle nån kunna göra en liten Guide ( För noobs, som mig ) för flashning av 1.5 Lite On :D ?
Tack :D
Är det bara och skruva upp xboxet och sedan DVDn eller måste man ha speciella verktyg ?
det står att det bara går för XP :S
Vista kan crasha (stanna upp) om man har otur när man håller på med Lite-on flashning...
det stog nånstans i guiden att det stog: Flashing using CK3 Vad är Connect kit 3 pro eller vad det är.
Är det för att öppna upp dvdn och allt eller nåt slags Flash verkyg?
det är ett verktyg du behöver för att skicka information till driven :D
Någon som har information om när iXreme 1.5 släpps till hitachi? Skulle ju släppas i början av Januari men än så länge är väl inget släppt?
Varför släpptes inte firmware till hitachi direkt?