aha ok tack för ett snabbt svar..
Printable View
aha ok tack för ett snabbt svar..
Hej, har precis beställt en xbox360 från psxcare,har inte öppnat den än, kommer jag inte kunna använda den nu, utan måste lämna tillbaka den för uppdatering till 1.51?
Och är det svårt att uppdatera själv eller behöver man nåt speciellt verktyg?
Eller är det bara:
Major.League.BaseBall.2K9.USA.READNFO.XBOX360-x360inT
Tom Clancys H A W X PAL READ NFO XBOX360-DNL
och nyare spel som kommer ut som inte kommer att fungera?
den kommer fungera med spel som inte har wave 3 video parition, det vill säga alla utom ovanstående och vissa av dom kommande spelen... (brända, orginal kommer fungera)
du behöver ha en Torx 10 mejsel och en opening tool (eller små flat mejslar) samt en connectivity kit så att du kan ge spelaren ström samt hämta nyckel och lite sådant från din liteon drive, utöver detta behöver du ha en dator med stöd för sata (helst med VIA SATA chipset) eller också köper du ett sådant kort http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 av oss. sedan behöver du lite programvara för att utföra allt (djungelflasher fungerar bra till detta) det är inte så svårt om man är tekniskt kunnig, men om du lämnar in den hos oss för uppgradering får du en garanti på att det kommer fungera ;) (fungerar den när den kom in fungerar den när den kommer ut)
Okej tack :)
Hallå INT, ponera att man sitter med en Benq 1.41 föreligger det då någon större risk att spela spelet än om man väntar och fixar 1.51?
Om bara själva releasen är okej kan jag då köra den online med samma förutsättningar som en med 1.51.
Är det bara att prova ett spel av den nya typen för att se om man har 1.41 eller kan det loggas på något sätt?
Stort tack till dig på förhand då jag vet du har svar på allt!
Du kan inte starta "wave 3"-spelen med 1.4x
Vill inte på något sätt låta nedlåtande men INT brukar veta vad han pratar om och på föregående sida säger han
"de startar inte med ix 1.4. det måste vara en firmware som inte kontrollerar stealth och det gör ix 1.4. däremot benq 1.4 non-stealth och extreme kan starta dem. livesäkerhetsguiden är uppdaterad med en mer lättläst del om video partitioner och givetvis denna update."
Och jag har för mig att den som är non-stealth kallas 1.41.
Är det någon som har koll på saker och ting så är det han därför jag brukar skriva riktat mot honom.
Lugnt
Det stämmer det finns två varianter av benqens 1.41, så det är precis som du säger; testa HAWX utan att logga in med en profil och Live så bör det vara lugnt... du kommer se direkt i dashboard om du får ikonen på spelet eller ej.
har du benq 1.41 non-stealth så kan du spela det offline. va noga med att inte lira med den installation på live när det väl går att verifiera spelet, utan gör då en ominstallation och installera den verifierade versionen av det, om du nu tänker installera det på hdd.
det ska inte vara mer risk än andra overifierade spel offline. saken är att videopartitionen (wave 3) har en annan crc (checksum) än de två redan kända, därför startar inte ixtreme spelet. så i korta drag så kommer ixtreme 1.51 innehålla 8 tecken som ger stöd för wave 3. :D
kan också säga att benq 1.41 non-stealth saknar vissa checkar så du ska inte lira backuper på live med denna, även om de är verifierade! detta har c4eva själv sagt så man får anta det är så. :)
*edit*
[18:20:44] <+c4eva> 1.51 is complete for all drives, final testing in progress
Provade att byta ut video-fil osv med xdvdmulleter och allt "checked out OK". Drog igång och den ville installera en uppdatering men där får jag bara "clean disk".
Vettefan vad som är fel....
"clean disk" efter omstart för uppdateringen?
Precis nu:
21:15? +c4eva: 1.51 is complete for all drives, final testing in progress!
:D
Nu såg jag att int hade med det i sitt inlägg också men en annan tid så c4eva gillar tydligen att säga det flera gånger. ;)
Verbatim. Pioneer DVR-111D. Clone CD.
Har aldrig haft problem med andra lir tidigare. Det var nu när jag skulle prova att köra "Hawx-fixen" som detta hände som sagt.
Eftersom jag har en gammal firmware (Xtreme 5.x) så provade jag först att inte göra nåt alls. Men då fick jag bara upp "Play DVD" och massa DVD-knappar som "spola, framåt osv".
hmm, ok... det låter lite udda... ett program som vi här på forumet brukar rekomendera är ImgBurn (gratis och lätt att använda :)) svårt att säga varför det blev så... kan vara vad som helst som orsakar det tyvär :(
Vad har du för spelare i din 360? och kör du på silver surface eller fullface printable?
Jo, jag vet. Det kan ju vara så att jag bara hade jäklig otur och att det vart nåt fel med bränningen. Jag kom ju trots allt längre med "fix-skivan" än med "oförändrad-skivan". Skummast är nog att det borde ju funkat ändå pga firmwaren.
Körde IMGBurn ett tag men tyckte jag fick fler coasters med det än med CloneCD. Brukar funka fin-fint. Sitter en Hitatchi i boxen.
Skivorna är silver surface antar jag. Alltså, de går inte att printa nåt på de.
Ville vara säker på att jag hade Xtreme 5.x och provade ett par gamla lir som Def jam ICON och Tiger woods 07 och de funkade. Fast det kanske inte garanterar firmwaren iaf?
i och med att spelet gick igång och ville uppdatera så betyder det att firmwaren åtminstone läser skivan som den ska... men sen att den säger clean disc kan bero på många saker, bland annat silver vs. fullface (fullface = helvita och dom andra står det Verbatim~ på)
svårt att säga vad exakt som kan ha gått fel för dig... jag är ingen direkt expert på sådant här, men mycket kan jag och mycket lär jag mig hela tiden :) skulle mycket väl kunna vara skivan du körde med, det där med den första skivan du brände som blev dvd media låter som att något inte gick rätt till med bränning alternativt att det inte riktigt fungerar med firmwaren... men som jag sa, jag är ingen expert inom detta området... så bättre att någon som kan det här bättre än mig kommer fram till en lösning med dig...
vart läser ni det där om c4eva??
ah okej vilken? vill också hålla mig upptaderat ;)
Nu är jag helt värdelös detta så nu kommer ännu några frågor, hoppas ni orkar ta er tid att besvara :).
Har sedan våren 2007 haft en flashad Samsung läsare och allt har flytit på bra. Nu till frågorna, är det någon som vet vilket version av ixtreme eller liknande jag har om det nu var psxcare som gjorde flashningen?
Och nu kanske jag har missuppfattat lite men är det också så att för att jag skall kunna lira de nya spelen, tex H.A.W.X, måste jag då skaffa en Lite-on läsare då samsung inte kan fixa 1.6 patchen?
Förlåt för alla idiotiska frågor men jag är helt lost.
Hare gött //Challe
Hehe okey, ska man d¨å skaffa 1.51 eller ska man kanske vänta då till 1.6? Kostar ju trots allt lite pengar om man inte vet hur man flashar (jag är en av dem). Jag är inte den som bränner en jävla massa spel men vart riktigt taggad på h.a.w.x så...
Det är upp till dig, personligen skulle jag hellre vänta tills 1.6 kommer ut än att pynta cash dubbla gånger för att få tag på 1.51 och sedan 1.6 bara för att kunna spela nyare spel, men det är bara jag :) känner du att du absolut vill spela dom här nya spelen som inte fungerar med 1.5 nu så ska du uppgradera till 1.51 när den släpps inom några dagar, han/hon som gjort den håller på testar den så att den fungerar ordentligt innan release, så under helgen borde det släppas :)
Okej sista frågan :P, vad är då skillnaden mellan 1.51 och 1.6, kommer det ytterligare spel jag inte komma att lira även fast jag har 1.51 eller vadå?
Tack för alla svar!
Jag vet inte vad exakt skillnaden är men 1.6 ska innehålla någonting som kallas "0800" eller något sådant har jag hört, men 1.51 räcker väl om du bara tänkt dig att spela dessa spelen på ett säkert sätt... (man kan hoppas det är säkert med 1.51 iaf vi kan inte vara helt säkra förrns den funnits i ett par månader (upp till ett år) så att folk som blir bannade pga den hunnit bli bannade) då vet man mer säkert om den är helt säker eller inte, men jag orkar då inte vänta i upp till ett år på att uppdatera till ny firmware för att kunna spela nya spel, gör du? :p
så småningom kommer MS sätta till ännufler ful knep mot oss så du kommer förmodligen behöva uppdatera igen senare i tiden...
Haha, orkar absolut inte vänta, och då jag inte heller lirar på live överhuvudtaget blir det väl 1.51. Tack igen för alla svaren, hare gött!
håll utkik på första sidan/forumet så får du reda på när vi har 1.51 inne :) det går i så fall på 350kr som högst för dig att få det uppdaterat, om inte hansi säger någonting annat...
Ni har inget Circus datum när 1.6 släpps?Vilken månad? Jag har juh precis köpt mig ett xbox 1.5 så jag lär vänta tills 1.6 släpps så får ni uppgradera min box :D Lite onödigt att pynta två gånger om det nu släpps relativt snabbt :)
ingen kan säga exakt när den kommer vara färdig :(
Varför vänta på 1.6? det ända tillägget i 1.6 mot 1.51 är 0800 fixen vilket är meninslöst för de flesta. Vill du dock spela spel som är mastrade efter 3dje veckan i februari så måste du ha in 1.51.
Btw iXtreme 1.51 är klar den går igenom en hög rad av tester nu så den lär komma ut i helgen
[ +c4eva ] 1.51 is complete/testing in progress
Ge mig en bra förklaring varför det är meningslöst så ska jag ta mig en funderare om jag ska byta till 1.51 nu :D hmm..jo klart man vill lira dom nya spelen. men det jag menade var bara att det var lite onödigt att pynta två gånger om 1.6 ändå kommer ut relativt snabbt. Så då tänkte jag att det är kanske lika bra att vänta. Men man kanske hoppar på 1.51 ändå då :)
Okej. Det blir till att uppgradera då :DTyvärr kan jag inte komma ner till er utan måste skicka boxen. Ge mig ett schysst pris på vad det skulle kosta att ni fixar till 1.51. med frakt och det :) Min box är nyinköpt för 3 veckor sen.
Fast frakten beror väll på vars jag bor...Rekomenderat blir det iaf.
En snabb off-topic här. En del rekommenderar denna brännare Samsung SE-S224Q och en del Pioneer 116D dvdbrännare vad är det för skillnad på dom ? Själv så kör jag med Pioneer 116D
mvh,
Undrar lite, Vad är det som säger att det inte kommer inom en månad (wave 4)?. Menar kan dom inte hålla på med wave 3-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ?.
Exakt, och för att använda 0800 funktionen måste man alltså koppla läsaren till sin pc. Har man alla prylar för att mekka med det så har man nog allt man behöver för att flasha sin läsare själv. Annars är det ju bra mycket smidigare att köpa en separat dvdläsaren för att rippa spel, vi säljer ju samsung med 0800-firmware t.ex.
Kommer det inga andra nyheter än 0800 i version 1.6 så är det bara att trycka in 1.51 så fort den släpps.
iXtreme 1.6 lär inte komma 2 dagar efter 1.51 som många tror 1.6 kommer ta längre tid och är meningslös om du inte ska rippa själv, skulle du mot förmodan vilja rippa själv så som Hansi sa det finns PC läsare idag med 0800 firmware som gör det jobbet redan.