Förtydligar att man inte "Modifierar" NDS konsoller man stoppar i ett Flashkort man matar in ett minneskort ( Micro SD ) i med lite styrfiler likt ett Windows operativsystem som startar en meny o låter dig välja spel i .nds format du lagt i en lämplig mapp ( NDS brukar vi döpa dem till ) på minneskortet :D
Flashkortet ser precis ut som en originalkasett förutom att den har en ingång och hållare för ett minneskort :D
Mao: Inget ingrepp behöver göras o därmed behåller man garantin om man inte är klantig o säger att man kört med flashkort men det skall inte påverka funktionsgarantin ändå :D
Gör du en katalog som heter Musik eller som vi gör åt vissa kunder en MP3 katalog o lägger MP3 där kommer alla M3-Real/Zero kort att spela upp musik via musikmenyn, Acecard spelar upp dessa med utan att du behöver konvertera, detta läggs med fördel i en katalog på minnet som sätts in i flaskortet. Inte SD kortet på en DSi eller XL...
Ang filmer skall M3 spela dessa men de måste först konverteras till ett DSV format som flashkorten kan spela. MEr om detta kan du läsa om om du söker på ett program i vårt forum som kan konvertera videofiler för DS. Privat har jag inte brytt mig då det varit för liten skärm för att spela upp film på.
För Mediafiler är det nog i-player som gäller http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1077&xSec=81
Vi har slut på dessa o kommer förmodligen inte få in fler.
Vill du att småbarnen skall kika på film under bilfärder ta med din Laptop o lägg i baksätet på en hållare :D
Allt är väl en snoppmätartävling även för småbarn som måste ha det kompisar har :D När jag var liten gick jag bet på en CBS maskin istället för Nintendo 8-bit som var ny på marknaden då min kusin hade massor med spel jag kunde låna o två år senare fick jag lov o köpa en nintendo då CBS lade ned tillverkningen o alla mina polare i Fritids/Skolan hade ett Nes.
Barn klarar sig bra med gamla saker och ställer inte samma mentala krav som vi vuxna småbarn, många barn kan leka med kottar i skogen o andra börjar en karriär som mordbrännare då de blir utskickade med tändstickor med plån istället för tandpetare :D
GBA stöd på en DS-Lite ( M3-Real/Zero + GBA expansionskasett ) eller DSI/XL med DS-Two ger småbarnen ytligare ca: 2.000 spel att underhålla sig, inte samma grafik o lika avancerade men roligt ändock.
Hade jag haft småbarn själv hade de nog fått sitta o spela lättare spel som Nintendo 8-bit hade att tillgå på sin tid på mina gamla konsoler först. Men givetvis vill nog småttingarna spela alla fräsiga bilspel pappa spelar med :D
Personligen tycker jag att Lego Star Wars spelen är mer underhållande än Pokemon och helt klart värda att ge sig på stor som liten.