Kan någon svara på denna fråga? Vore väldigt tacksam.
Printable View
Jag har läst på abgx hemsida att det var nått fel på tidigare verifierade Red Faction Guerilla.
har spelat det en hel del utan problem eftersom den då förut var verifierad, men det vari nte länge sen jag läste detta på deras hemsida
"If you have recently AutoFixed "UFC 2009 Undisputed", "Red Faction: Guerilla" or "Up" using abgx360, it may have patched a corrupt DMI to your ISO."
det här skrevs som en nyhet 2009/06/14 gammalt men jag kan tänka många som jag inte läst detta.
kan man oroa sig för en bad? har självklart kastat skivan och gjort en ny men kanske försent?
bahhh... http://***********/guide-bli-bannad.html
Min har hitachi v1.51 och har varit urkopplad sen innan augusti för att inte få uppdateringen som brände e-fuses så att man inte kunde köra homebrew...
Men så körde frun Lips no one hits på den (wave4) så då kunde jag ju lika gärna koppla in den...
Glömde förresten att jag har SMC JTAG inkopplat ... Vidare har den en homebrew 120gb disk
Xenon Release som varit på service en gång.
Jag är iaf inte bannad men vågar fan inte koppla in xboxen i nätet :D. Jag kör vissligen inte så mycket Live.....Men vill fan inte ha en värdelös HDD. Hajar bara inte att M$ kan göra så....Är det någon som kan visa vart det står i TOS/Agreement att dom har rätt att låsa hdd?. Jag hittar det inte :confused:
hehe ... vilket påstående... hur vet du att du inte är bannad om du inte provat att ansluta?
NU är jag inte banad eller hur?. Men om jag sätter i den kan jag bli det som det ser ut. Då menar consolens HDD.
Jag vet att Ni anser Er förstå
det Ni tror att jag skrivit.
Men jag är ej säker på
Att Ni inser att det Ni har läst
inte är vad jag har menat.
Eller så förstår jag inte vad dom säger som förstår det dom säger.:rolleyes:
Vad jag menar. Var att jag har iaf tills nu inte någon ban/HDD etc....Stora frågan var. Vart det står i Agreement/TOS att dom har rätt att låsa min HDD för att jag FW min console. :D. Om du vet jag kan inte hitta det :confused:
Tyvär sant, Man är rätt liten då :D
.. om jag rensar HDD'n och stoppar in den i en ny konsoll. då ska den väl fungera som vanligt eller är detta ett perma block?
Det är fortfarande en hårddisk. de bannar inte din profil utan din maskin ..
mao inte hårddisken.
iaf vad jag har märkt. min disk har körts på bannade maskiner resp obannade maskiner. och min söta hitachi 59 spoofad som en 47a med iXtreme 1.51 är fortfarande inte bannad. och tillbörjan verifierade jag inte spel överhuvetaget.
men ban vågerna kan också ha med antalet spel du pular i på 24timmar dvs nya releaser?!
eller bara att nån varit klantig. att jänkarna åker dit är ingen nyhet.. de har ju övervakning på allt .. m$ satt säkert i deras vardagsrumm när de brände ut spelen ;D
nej nog trollande och fortsätta eran av dagning och åka till jobbet så fort jag får arslet ur datorstolen !
*edit*
spana ... http://majornelson.com/archive/2009/...sole-bans.aspx lol
Det ska inte vara någonting att oroa sig för, men om du skulle bli konsoll bannad kan du be dom bevisa att du har moddat den här konsollen som dom bannat (den nya)
*edit:*
Du bör dock göra som int21 säger ringa ms supporten om du vill vara säker på att det verkligen är safe...
Det finns många som hävdar att de alltid checkar sina backuper med abgx och aldrig spelat dem innan spelet släpps där de bor och ändå blivit bannade. Inget vet riktigt vad MS kollar efter.
Byt INPUT (längst upp)
http://img386.imageshack.us/img386/8316/page2vn4.jpg
Kollade nyss och än har jag inte blivit bannad iaf.
Alltid dubbel/tripplekollat mina spel i abgx, iofs så har jag inte spelat direkt många brända spel, är väl kanske runt 3-4st eller så.
Inga spel innan release förutom Forza 3 dumt nog :(
Håller tummarna nu, annars har jag en köpare på xboxen, kanske lika bra att sälja den nu innan den eventuellt blir bannad så han kan installa och köra spel offline =)
De har förmodligen rätt att göra så.
Du äger din konsol, men inte microsofts tjänster. De kan inte ta ifrån dig din konsol även om du moddat den, men de kan dra in vissa tjänster för att de tycker att du misskött dig.
En av tjänsterna (ingen rättighet) är att kunna installera spel på hårddisken och har bara funnits i ett år och inte funnits med från release.
Av samma anledning undviker jag live just nu, vill inte att min hdd blir ett stort dyrt minneskort.
En sak är tjänsten att kunna installera spel på HD, det köper jag.
Men har de rätt att begränsa vilken konsoll du vill använda dina saves på? för om jag förstår det rätt så kommer dina saves bara funka på den bannade boxen om du blir bannad?
Skulle aldrig hålal i en Domstol...
Om Ms börjar spärra hårddiskar skulle det bli lika mycket rama skri som om en biltillverkare startspärrade bilar som kommer in på service om de upptäcker att någon Chipptrimmat bilen...
Att live ryker på konsollen o att kontot låses ut från Live är en sak.
Att låsa en HDD är helt fel i mina o förmodligen lagens ögon.
Kanske Macintosh ( Apple ) skall börja låsa alla laptoppar med folk installerar ett annat operativsystem på.... Klart Mac supproten inte kan hjälpa folk som installerat Windows OS på en MAC när den blåskärmar.... och att Microsoft kan ha lite svårt att hjälpa pg.av att det är en MAC...
Hur länge brukar en banwave hålla på i en region?
Just nu så verkar det som att dom svenskar som blivit bannade blev bannade igår (för ca 15h sen).
Så undrar om det fortfarande finns chans till ban eller om man kan känna sig hyffsat lugn nu.
Snackade faktiskt med MS support för ett par timmar sedan om hddn och möjligheterna att använda en hårddisk från en nu bannad konsoll i en ny.
Svaret var något undvikande, men efter att ha överlagt med en kollega sa hon till mig att det inte borde vara några problem alls. Hon rådde mig dock att ta bort alla "piratgrejer" och t om ta bort savegames även fast de inte borde få mig bannad i framtiden.
Låter logiskt.
Mao: Formatera en Beggad HDD innan den säljs eller efter ett köp så borde det inte vara några problem.
Har man en oflashad konsoll man köper en beggad HDD till o sedan blir bannad fastän man kör orginalspel så kan inte Microsoft spärra den konsollen. Det är ett orginaltillbehör för böveln.
Förklarar man läget och ber microsoft ta in konsollen + HDD för undersökning o man har 100%rent mjöl i påsen o säger att man förväntar sig en saftig ersättning om det visar sig att de har fel o du rätt så kommer dom nog överväga att häva din bannlysning.
Det kan ju hända att man köper begagnat från affärer som Game o annat...
De låser den inte helt och hållet, bara vissa (men jävligt bra) funktioner som ryker.
Av det jag läst kan man fortfarande spara gamesaves efter ban.
Jag anser inte att det de gör är kul/bra/rättvist.
Men jag tror nog att de kollat upp hur pass långt de kan gå rent lagligt, och försöker vara så nära gränsen som möjligt för att fista pirater på smärtsammast möjliga sätt.
Problemet kommer vara när någon med en oflashad konsoll köper en begagnad disk... det är upp till dem att påbevisa att konsollen blivit mixtrad med... o är den omoddad så skiter de i det blå skåpet.
Folk köper ju begagnade orginalreservdelar till bilar för de inte har råd med nytt lika som folk köper begagnade konsolltillbehör för att spara en krona eller fler.
Ingen risk att köpa en beggad disk.
Hårddisken fungerar ju som den ska på boxar som inte är bannade, dvs installationer och andra funktioner.
Det är bara på den bannade boxen som installation av spel inte funkar.
Problemet ligger därför i boxen och inte på själva disken.
Ja, vad jag vet så sparades information även när xboxen är offline. Sedan när du går in på Live så skickas informationen iväg till microsoft.
En vän blev bannad igår, troligen för han kört ett spel innan release. Han körde spelet på en offline profil som han sedan tog bort, men endå blev han bannad...:rolleyes:
Aj då, då jag bara haft tur hittills. Men kan en ban komma så långt som flera månader efter att man gjort något?
Alldeles nyss blev min konsol bannad , satt i party me nå polare å snacka då boxen bara plötsligt kopplade från nätet , nu står det att den är banned.....
Jodå ja vet va ja gör , kollade andra boxen nu och den var oxå bannad...
Men ja vet nog anledningen , NHL 10 lockade såpass att ja inte orkade vänta , nu skiter ja i att boxarna e bannade då dom e så billiga och man ha tjänat igen dom redan då ja kört ett år och spelat extremt mkt spel.
Tänkte mest bara bekräfta att det börjat bannats boxar här oxå.
Satt och streamade film när mitt försvann...
Har spoofat min drive, 1.6.
Har kollat de flesta spelen på ABGX.
Kan du streamade film forfarande ?
Jepp, inga problem. Xboxen känns som vanligt fast utan live. Hängde sig dock när jag satt och spelade innan och lyckades låsa upp ett achievement som kräver live (Som jag uppenbarligen fick när jag satt och spelade offline) . Lite lagom udda :)