VÄNTA MED ATT SPELA DET TILL RELE DATUMET!!!
Om du inte kör live och skiter fullständigt i om du blir bannad så, Vilka skivor använder du? bränn i 4x, uppdatera din benq till 1.61:D
Printable View
Spelet släpps den 10/11 på Tisdag från idag mao :)
World Wide release tydligen så har ni spelen, vänta med att stoppa i dem i era 360 konsoller...
Risk för Banning är övergängande annars!
Som med Forza 2 folket....
Tack för alla svar!
Har precis flashat om min dvdläsare till 1.61. Testade få igång spelet men det blev samma sak som innan, d v s "dirty disc error". Har beställt nya verbatimskivor från min kontakt. Får pröva att bränna med snabbare hastighet och se om det funkar. Annars får man väl vänta in en annan version av spelet.
onödigt att slösa skivor, du kommer med största sannolikhet få samma sak om och om igen tills du lär dig vänta =)
något annat som ibland kan hjälpa vid dirty disc error är att man rensar cache minnet (gå in på My Xbox taben -> System menyn -> Memory -> Markera en minnesenhet och tryck på Y (Gula knappen på handkontrollen) -> Clear cache, och acceptera rutan som kommer upp om det kommer upp någon (kommer inte ihåg hur det är nu för tiden, med gamla metoden kom det upp en ruta som frågade om man ville utföra en "system maintence")
Finns det någon abgx som stödjer wave 4?:confused:
Halloj
Jag provade att bränna ut spelet efter att ha gjort om det till Wave3 m 360 wave patcher. Bilden på spelet kommer upp sen när jag ska trycka igång för att ladda spelet så vill den uppdatera. Efter att ha uppdaterat så vill den uppdatera igen osv. Vad kan felet vara?
0.9.4 och 1.0.1 gör det, men du får kolla värdena manuellt
sen finns det en inofficiell variant på en mängd trackers (bland annat bitgamer) där ngn modifierat och lagt in Wave 4 support... men den ska man inte lita till 100% på, kan vara buggar i den då den är modifierad... vänta på en officiell version
du har raderat updaten :rolleyes: du får lägga in den manuellt finns guide för hur du gör på www.***********
http://www.abgx360.net/verified.php
denna version finns nu på abgx sidan. Körde deras program och kollade nya
Call of Duty Modern Warfare 2-XBOX360-DAGGER
Den fick samma värde som de de uppger på abgx sidan.
Nu får man bränna ut isofilen och se om man äntligen får igång spelet......:):)
Hur får jag tag på v1.0.1, samt hur vet jag vilken version jag har? (har redan googlat v 1.0.1 hitta ej)
Fu*k har jag sabbat allt för de andra Wave spelen nu eller?
Är det denna update du menar?
http://www.free60.org/JTAG_Hack
Edit: Forza fungerar för mig fortfarande
Alltså jag fixade Call.Of.Duty.Modern.Warfare.2.XBOX360.RF-IPT häromdan, kollade med abgx v 1.0.1. Och den säger PFI does not match, video partition does not match.
Är det något jag kan göra eller är det bara att leta vidare på en bättre release?
det är för att spelet har wave 4 och abgx360 inte har stöd för det. du får kolla siffrorna manuellt. såhär ska pfi och video crc se ut för wave 4.
Checking PFI
PFI CRC = 05C6C409
PFI does not match known data (could be corrupt or a new wave not seen before)
Displaying suspicious PFI in hex and ascii:
OFFSET 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F
0x0000 01 02 31 10 00 03 00 00 00 FC FF DF 00 03 AD 7F 1 . ...³*▀. ¡
0x0010 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
*
Video partition found
Video CRC = 1914211B (V0 = 29D07E66, V1 = EAE76B94)
Video partition does not match known data but neither did PFI
Okej, men pfi stämmer men inte video, något farligt då?
ställ in abgx360 på autofix level3 så så fixar abgx360 in den nya videopartitionen
Försökte uppdatera dashboarden men det går inte även om jag provat bränna ut både på cd & dvd som det står hur man ska göra. Ska prova med USB imorgon :(
Stäldle in abgx, men fortfarande bara pfi som stämmer.
Är det bara att leta vidare på en bättre release då lr?
rippa ut videopartitionen från en annan wave4 release och spara som 1914211B.bin i din stealth mapp
förlåt men hur gör man det?:S
jag valde mw2 men fortf samma problem, video stämmer inte:S
vart kan jag hitta v1.0.2 da?:D
www.abgx360.net eller livesäkerhets tråden :)
Jag får inte igång MW2. Jag har 1.61 samsung. Kollat rellen i abgx allt grönt. Kollat även skivan efter bränning, grönt. Men i boxen står de reading->open tray.
Men den kan spela alla andra spel!
Någon som har ett förslag?
vad kör du på för skiva?
*edit:*
om du kör något annat än verbatim kan det bero på dålig skiva annars kan det bero på dålig laser i din samsung... kanske börjar bli trött...?
Verbatim alltid
hur gammal är din samsung läsare?
såg din edit, den börjar bli rätt sliten har ca 2 år av aktivt spelande på sig brända skivor alltid
Edit: Borderlands bränt för ca 2 veckor sen funkar fint.
hmm, mm i mina ögon verkar det vara lasern som börjar bli lite sliten, men jag kan ha fel... det borde inte vara några problem med att starta spelet eftersom det går igenom både före och efter bränning...
har du flashat driven själv? i så fall kan du testa med att köra en erease och sedan skriva firmwaren på nytt till den, det kan ibland hjälpa... troligen inget som kommer göra någon större skillnad, men det kanske kan vara värt ett försök? :)
Jag ska testa fixa lite med lasern i läsaren.
Grabbar har ett fett konstigt problem med spelet. Jag får unreadable disc trots att jag har verifierat spelet + bränt med 2.4x som vanligt alltså är det inga skillnader på det jag har gjort tillskillnad mot dom andra spelen. Senaste spelet jag testade var den nya GTA4 och den funkar utan problem det gäller bara Modern Warfare 2 då jag får det här konstiga unreadable skiten!
Har iXtreme 1.61
Vet någon proffs där ute vad det beror på?
Dålig skiva, Trött laser, Behov av att rensa cache minnet, taskig bränning, dålig rip...
Vad kör du på för skivor? Verbatim? då kan du utesluta skivorna
Fungerar det med/utan minne anslutet? Om med minne: testa rensa cache minnet, om utan minne: då kan du utesluta Cache minnet
Hur gammal är din läsare och vad är det för modell? Samsung? då kan det bero på trött laser, Benq? då är det troligen inte lasern
Har du testat skivan i ABGX360 efter bränning och den är grön? då kan du nästan utesluta dålig bränning
Dålig rip är inte så lätt att utesluta trots att den gått igenom ABGX360 checken... det händer... men är mindre troligt
Har alltid kört Verbatim skivor, dom har alltid funkar. Testat utan hårddisk utan framgång ska testa rensa Cache minnet. Läsaren är en Samsung MS28 de kan inte bero på lasern alla mina spel funkar förutom Mordern Warfare 2!. Jag har inte testat skivan efter bränningen endast verifierat den innan hur gör man testet efteråt? Det är ingen dålig rip så det kan inte vara det. .Tack
Okej nu är det så att jag stoppade in skivan i datorn och checkade den med ABG360. Problemet verkar vara LAYERBREAK den är bränd på 1848.... istället för 1913... Så den måste brännas om på nytt, eller hur?
precis, det är där felet ligger, kolla i dina settings att det inte står fel layerbreak där, kolla även i .dvd filen att det inte är fel...
om det blir fel sedan på nästa skiva du bränner trots att inställningarna stämmer så tycker jag du ska kolla om det finns nyare firmware och drivrutin till din brännare, om inte köper du en ny då den börjar säga upp sig och har fått eget liv...