I listan i xlink har jag folk unden 30ms.
Det känns bara som att mitt xbox inte hittar rätt.
Printable View
Du ska kunna hitta system link servrar även hos folk som har högre ping än 30ms, bara det att de inte går att joina.
Att ditt xlink kai hittar en psp-konsoll spelar ingen roll. För mig är det en xbox1 konsoll.
Vad du kan pröva med är följande (som iaf hjälpte mig):
i xlink kai inställningar > "enable PAT"
i xlink kai inställningar > välj ditt nätverkskort istället för "auto"
gör om din dators Ip (den du kör xlink genom) till en statisk IP
Starta om routern
Lycka till
Där är ett ställe i configen som jag kan ändra mellan PSSDK och Winpcap.
I den engelska guiden som var länkad här nånstans fattade jag det som att jag ska välja Winpcap där, stämmer det eller?
I så fall e det nog där jag har problem för när jag väljer Winpcap krashar programet hela tiden.
Kan inte starta config utan måste radera config-filen manuellt.
Hjälper inte ens att installera om xlink.
Har testat med PAT både på och av.
Min IP är statisk.
Hur vet jag vilket nätverkskort jag ska välja?
Har 2 st i listan.
I Xlink, hur gör jag där?
Jag kollar så jag e reacheble, får yes, trycker på globen, väljer 360, FPS, MW2, Europa, Scandinavia.
Och sen?
Trycker jag på "mappen" får jag upp vad jag tror är 3 st andra spelare.
Ska jag göra något mer eller bara lämna det så och sen kolla på xboxet?
Jag kör iaf på PSSDK, det står följande om detta på xlink
Du ska använda dig av det nätverkskortet som du kör uppkoppling på. Förmodligen har du ett trådlöst och ett ethernetCitat:
Packet Capture Engine
This the software XLink uses to capture network traffic and tunnel it.
default is PSSDK.
if you are having issues and want to try Winpcap you need to download the latest version of the software from
http://www.winpcap.org/
Nu funkar det äntligen för mig.
Vet inte riktigt vad som var fel innan men kör med winpcap nu och då funker det.
Men hur gör man får att sätta upp ett spel själv?
E det bara att fixa i xboxet eller behöver jag göra något i xlink oxå?
Tja (skrev i en bannad for life tråd, men hitta denna sen å kanske är den mer korrekta tråden :)
Jag har en bannad flashad xbox.. men har även en obannad oflashad xbox.. på den bannade xboxen vill ja spela vissa spel med en kompis över internet (xlink).. Men min fråga är.. Kan den obannade/oflashade xboxen råka komma i kontakt med xlink? (så att den eventuellt åker på en bann även om ja inte spelar med den) .. eller är det nåt man måste ställa in i xboxen för att den ens ska komma i kontakt med xlink !?
Sen undrar ja om ja måste koppla min bärbara dator till routern eller xboxen eller funkar det trådlöst med xlink kai med datorn ?