jag kan Boxxdr metoden utantill, och det går hyffsat fort för mig att göra den, när vi har lite mer tid över kanske vi skiftar till den metoden du beskriver kire :)
Printable View
Om man är smart så använder man 1 tråd på de punkter som man skall lödas tillsammans.
Det man gör är att skala av den en liten bit, ca 1 cm in på tråden. Där löder man den på folien.
Då har man 1 tråd tråd och du har 1 lödpunkt mindre, samt att du behöver inte värma folien flera gånger.
Titta på bilden så kanske du förstår vad jag menar.
Greetz
nu hänger jag inte alls med hur du menar, 1 löd punkt?? du måste brygga ihop den övre banan runt punkten man ska fixa så att den inte får kontakt med resten av banan, och du ska dra en kabel från den banan till en av banorna längre ner, utöver det behöver du ha 2 kablar till switchen... när man sedan återställer kör man direkt över avkapningarna med en avskalad kabel snutt så att man skapar en ny bana typ :)
Fick en 93450c idag som tjurar som f-n.Har et 22 ohms motstånd men efter Intro och allt annat så när man trycker "Read" så fastnar den i bank 0 och går ej vidare,Har kört alla andra med boxx metoden och de har funkat kanon men inte denna.........
Vad kan vara fel???
prova byta motstånd från 22 till 12, vi kör 12... det fungerar bättre för oss :)
Kan säga att jag fixat 3 maskiner hittills och använt LT switchen och det är supersmidigt. Framför allt så undviker jag att laga banorna igen och det känns gött plus att även om snubben skulle bli av med sin nyckel och det skulle komma en uppdatering av iX så är det inte hela världen.
Eftersom jag inte kan göra en ny tråd skriver jag det här
Tjenare!
Har ett 360 med en trasig lite-on 94350 som jag fått ur nyckeln ur. Jag flashade då en lite-on 74350 läsare med den nyckeln men får röda ringar på xboxen. Vad kan vara fel? Är nyckeln fel eller vad kan det vara?
Väldigt tacksam för hjälp!
kolla felkoden:
håll in synkknappen och tryck på eject 4 gånger, troligtvis kommer du få: 0021 (4 = 0, 2 = 2, 3 = 3, 1 = 1) i så fall får du se över dina lödningar, någonting är bryggat :)
Skall kolla det på en gång! Har även ohm mätt på allt men jag kom på att jag inte tagit bort tennet där man satt motstånden...
vilken metod använde du? Jungleflasher metoden, MRA metoden eller boxxdr metoden?
boxxdr metoden använde jag. Har gjort det på en 94350 tidigare och det fungerade bra. Skall kolla upp lite mer imorgon.
Nu har jag ohmat överallt och hittade en dålig lödning. Gjorde om den och nu fungerar det galant!
precis vad jag misstänkte ;) men det heter inte "ohmat" du mäter för att se om det är kontakt där det inte ska vara kontakt... jag vetefan om det finns ett ord som heter ohmat?? ohm vet jag vad det är, det är ett mått på motstånds styrka
jo det vet jag. Men vi kallar det så i skolan :P
Att "ohma" är slang för att "mäta resistansen". Och i detta fall vill man ha resistansen 0.
:)
Jag har heller inte någon utbildning. Jag är självlärd kan man väl säga, med hjälp av internet och böcker.
Började faktiskt med elektronik för ~4 år sedan då jag började chippa Xbox. Sedan har det rullat på. :) Nu sitter jag med en fin hemmaverkstad med det mesta man behöver..
hehe ok, jag lödde första gången i december 2008, då jag flashade Xbox 360 för första gången (liteon spoof) jag har inte läst så mycket själv om elektronik alls, det jag lärt mig har jag antingen lärt mig här eller från kollegorna på PSXCare, min far (som gått en el utbildning för jätte länge sedan) samt min morbror som är elektriker, men jag kan fortfarande inte i närheten lika mycket som jag behöver veta för att kunna göra bra jobb på mer avancerade elektronik arbeten :(