64
Printable View
64
ok, det kan vara det som är problemet för din del, jag kör 32 bitars system... om du ger mig ett par minuter kan jag ge dig den uppdateringen :)
sorry att jag var lite seg, menne här finns nu systemupdaten: *raderad från servern*
Ingen fara skedd, tackar, editar om det funkar eller inte.
e: Nej den ville inte uppdatera ifrån usb minnet, jag tror att det är pga att jag har de uppdateringarna redan.
fan vad irriterande :( du har nog inte den uppdateringen ännu, då man med XBR får uppdatera också... (då har man redan 8955)
När ni ändå är inne på uppdateringar kanske jag kan sno tråden lite och fråga om just uppdateringar. Efter man har skaffat Ixtreme LT till sitt xbox, ska man då undvika att uppdatera xboxen? Ibland kräver, antar jag, spel att man uppdaterar xboxen för att kunna spela det. Är det så att man absolut INTE ska göra de uppdateringarna eller är det inget som ens påverkar en flashad xbox?
uppdateringarna ska vara OK, hittils har dom varit det vad vi vet... vi vet ju aldrig vad MS väljer att lägga in för några funktioner för att försöka hindra oss från att modifiera spelkonsollerna, har man flashat sin 360 bör man inte gå ut på live (även om man har LT) då det alltid är en relativt stor risk att bli bannad... speciellt runt releaser av STORA spel titlar som Halo serien, Call of Duty serien m.m.
Okej, men LT ska ju vara Live-säkert och alltså gå att spela online. Om man ser till att allt stämmer i ABGX360, samt ser till att patcha backupen till ssv2 samt även checkar i ABGX360 så att den brända DVD är korrekt bränd ska väl det inte var några problem vid tillfället att gå ut på Live?
det här med ssv2 måste man göra det med alla spel eller säger abgx360 till omdet är fel och behöver uppdateras?
en sak till, om man vet att tex en polare eller någon annan har kollat en release i abgx360 och den är ok behöver jag också kolla releasen då om jag vet att någon annan har kollat den på sin dator? abg360 gör väl inget med själva iso filen väl? den checkar väl bara ?
SSv2 måste fixas på Wave 3, 4, 5 och 6 om det inte redan finns på dom... Wave 1 och 2 skall ha detta redan
ABGX360 fixar dom fel som finns i ISO'n, om det är möjligt... (Dock EJ SSv1/2)
vad gäller spelen från din kompis, vill du vara så säker du kan bli med flashad maskin kollar du spelen själv också...
Som Swizzy säger korrigerar ABGX360 inte om ssv1-backuper till ssv2 automatiskt, utan för att göra det följer du denna guide:
http://paste2.org/p/635626
;)
En sak som är viktig att framför, som jag har förstått det (har inte hunnit skaffa chippat xbox360 än) är att man inte ska patch ner spel från till exempel wave 6 till wave 4 eftersom M$ då ser att något är fel och man har större risk att bli bannad. Stämmer inte det?
Nu har jag försökt att uppdatera på alla sätt o vis, förutom live ofc, men det funkar inte... fattar fan inte vad som är fel.
Med jtag:ad box ska man inte behöva patcha, om spelet ej fungerar kan jag garantera att det beror på att du har en $system update folder i den med xbox image browser uppackade foldern, ta bort den så fungerar spelet perfekt.
Själv har jag en jtag:ad box och precis alla spel fungerar perfekt från *.xex filer helt opatchade.
Hej, jag får inte ihop allt det här med att man inte kan verifiera wave6 spel i abgx360 och SSv2 filer hit och dit.
Jag har precis fått ner Dantes inferno och håller på att tanka ner FF13 men jag vågar inte bränna ut dem dels för att jag inte vill slösa bort mina skivor på inget och dels för att jag bet inte hur jag gör det så live säkert som möjligt.
Liksom räcker det om man kollar i "fungerande releaser" tråden här på psxcare forumet efter sitt spel och om det står med så är det bara atta bränna ut direkt utan att kolla det i abgx360? Eller måste jag fortfarande fixa med dem SSv2 filerna som jag inte förstår mig på?
Jag skulle verkligen uppskatta en tutorial för dummies inom wave 6 spel :)
Dom som finns där är inte garanterade att dom har SSv2/rätt stealth, det är bara att dom FUNGERAR, det vill säga, det GÅR att fixa dom... vissa kanske har rätt stealth redan, andra kanske inte har det...
SSv2 är det väldigt få spel som har som standard just nu känns det som, så du får försöka hitta lite mer info om hur det fungerar... tror det finns info om hur du gör med det där här på forumet...
Hur många filer ska det vara på ssv2? Är det olika beroende på spel? För går man in på abgx360 och kollar tex Splinter cell: conviction så är det där en SS CRC fil och en DMI CRC fil för ssv2. Men kollar man Moder Warfare 2 så är det mycket mer filer man måste ladda hem.
Undrar bara om jag kan använda wave 3 patcher och använda patch 14-15 på xbox wave 6 spel eller behövs en annan patcher då som den här tex
http://www.youtube.com/watch?v=0nyDp7fPBzI eller funkar det fortfarande med den första jag nämnde ........har inte spelat xbox spel på ett tag. just det glömde nämna har ixtreme 1.5
Tack för svar i förhand :)
Tror din fråga redan är besvarad på forumet... testa att söka lite ;)
nej vi vet inte då vi hatar att fulpatcha spel :D
Ps. Pendragon Rokkar fett!!!
Ds.
PPS. Pendragon med Forumsbugg skrev detta så begränsa inte kontot pg.av Offtopic :D
DDs.
haha va fan! Det ovan skrev ju aldrig jag.. dOooh! :D