Lägg den på mega upload eller något istället, forumet tillåter inte .bin filer ;)
Printable View
http://www.megaupload.com/?d=718V51P8
tror du att du kan lösa det? hade varit grymt isf :D
ska jag skicka key oxå (fast inte över forum då) så du bygger freeboot (13146 hade varit bra isf) ?
eller räcker det med org filen så kör jag easy freeboot och sedan flashar in via xell eller flash360.
Dubbelkollar, hittade en guide på nätet så har gjort följande:
byggt en ny freeboot.
efter det gjort följande:
nandpro updflash.bin: -r16 15A.bin 15a 1
nandpro updflash.bin: -w16 15A.bin 3ff 1
kan man lägga in på usb, och köra xell utan problem?
aa de stämmer, ska testa och hoppas på framgång nu då :D
Det funkade att flasha in. och har inte fått e79 sen dess :) men man vet ju aldrig, innan funkade det vid random boot oxå så...
Skapade freeboot med easy freeboot 5.2
Jtag lödningar är 2 dioder och en bygling
SMC står det 1.51 i xexmenu om det är det du menar?
E79 igen.
Har sett över lödningarna och de ser bra ut,
Några förslag?
Du kör med en Xenon antar jag? då finns det bara ett SMC hack, det jag syftade på annars var om du körde med Argon eller Aud_clamp varianten :) men det gäller bara för Zephyr, Falcon och Jasper ;)
Jag tycker inte om EFB, den är inte speciellt stabil... testa att bygga imagen med mitt program istället, det kanske funkar bättre för dig? ;)
http://www.logic-sunrise.com/telecha...oter-v123.html
Tyvär får du alltid räkna med random E79, du kan prova att byta ut lilla bygeln mot ett 100ohm motstånd t.ex. om det verkligen inte vill...
du kan prova att flasha in ett helt nollat block på bad block oxo.... (helst i den hela imagen, så kvittar det hur du flashar sen)
vad menar du med nollat block? ska jag ta bort *******?
nandpro freeboot.bin: -e16 15A 1?
smidigt program swizzy :)
men fixar den badblock automatiskt ? för i min freeboot jag får så visas inga bad block i degrader...
men ska jag mappa om ändå? eller ska jag låta filen va som den står.
man bör efter att man har kopierat datat till den nya platsen .. fylla den gamla trasiga platsen med nollor