Jag kör med skiva i PS3:an och så kör jag med Multiman.
Printable View
hmm, det ska fungera då jue :S
Mm jag tycker det jag med men det hänger sig bara efter uppdatering och så måste jag börja om.
Jag har även funderat på två andra grejer, kan man på något sätt ladda ner DCL och lira det om man nu har jailbreakat PS3:an?? Sedan hur fungerar programet PS3 Game Updater? Som jag har fattat det så ska det programet söka efter dom senaste Patcharna till spelen man har? När jag har laddat ner det så får jag bara felmeddelande när jag skall starta det.
Nu har jag stött på ett nytt problem. Nästan varje gång jag startar multiMAN så får jag medelandet, multiMAN cannot enable BD-ROM emulator. När jag får det medelandet så vägrar den starta mina backups någon som vet vad felet är??
Du behöver installera BD-ROM emulatorn om du kör med senaste Multiman. du kan hitta den här:
http://www.hotfilesearch.com/downloa...355KM.pkg.html
Utmärkt guide för en noob som mig.
Bryggade en anslutning på min dator och flyttar över i 25-30mb/s utmärkt. Underbart att slippa bränna dual layer skivor.
Här kommer ett utmärkt tips från mig, de flesta vet nog redan om det här men.
Om spelet inte startar och du får black screen, sätt ett äkta bluerayspel i blueray läsaren.
Nu funkar plötsligt hälften av spelen som innan inte gjorde det.
Vad är skillnaden mellan E3 NOR FLasher och en PS3KEY/PSjailbreak alla grejer gör ju så man kan spela ''backup'' spel är det inte det som är poängen ?
Har också en fråga om nån vet hur kan man hitta programvaran för att kunna downgrada sitt ps3 både http://psdowngrade.com/ och http://psjailbreak.com/ funka ju inte :S
Vad har du för frimware nu? psdowngrade och psjailbreak är dinosaurie-gammalt nu och var endast användbara för att nedgradera från max 3.55 och nedåt.
Antar att du har firmware över 3.55 och då är det endast e3 flasher eller progskeet som gäller och det är ingen lätt match.....
Äger inget ps3 än men tänkte köpa ett. Men kanske dags och ångra sig om de har blivit så krångligt. Insåg nu att det forumet inte var så uppdaterat och verka inte vara så enkelt längre och kunna jailbreaka sitt ps3.. haha.
Kan du förklara för mig vad jag behöver, för ett bra modifierat playstation 3, rätta mig om jag har fel jag behöver E3 NOR FLASHER (funka E3 på alla slags firmwares ?) , sen som jag har fattat det som behöver jag installera något slags program (firmware) för att kunna spela spel från hårddisken. För att installera nåt program behöver jag ex. PS3key eller ps3jailbreak ?(som inte funka på alla firmwares ? ) Sen behöver jag en dockningsstation för en extern hårddisk. Men även en ganska stor hårddisk på mitt ps3 för att en del spel funka inte att lira på den externa ? Stämmer detta eller har jag missat nåt ? Isåfall vilket program rekommendera du ? GAIA elle vad det heter är redan dinosaurie-gammalt elle haha ?
Känner många att jag spamma detta forumet nu men vill få med allt. Om jag skulle hitta en ps3 som har lägre än 3.55 eller har 3.55 funka då bara att jag har ett ps3key? Eller varför måste man uppdatera sitt systemfirmware ? Funka inte alla spel annars elle ? Så att det är att en del spel (dem senaste) måste har det senaste vilket för skrivande stund är 4.25 ? Isåfall är de ju ingen mening att modifiera sitt ps3 om man inte kan spela alla spel ?
Om jag skaffa ett nytt ps3 är de omöjligt för mig då att använda nåt av den här ?
JAag vet att jag är jobbig men tråden hette trots allt ''For dummies!'' :D
Du har rätt i det mesta av set du skrev. Det lättaste vore att hitta en ps3 med 3.55 eller lägre på annonser på nätet, du kan glömma att hitta det i affärer. Dom flesta men inte alla nya spel funkar på 3.55 med hjälp av patcher man laddar ner.
ps3 key eller andra former av usb-stickor är gammalt. Du behöver det inte längre, du gör helt enkelt en vanlig systemuppdatering för att jailbreaka nuförtiden. Går att nedgradera några sli- playstations till 3.55 med hjälp av e3 flasher men det är (verkar) krångligt om man inte vet vad man håller på med. Och det är dessutom bara modeller som inte innehåller serienummer 3000 eller uppåt. Så försök hitta ett begagnat 3.55. Jag funderar på att sälja ett men har inter bestämt mig än,,,
Okey tack så jättemycket för hjälpen! Så jag få in ett custom firmware om jag lyckas installera en E3 ? så jag kan spela "backuper" ? Men detta funka endast på et ps3 med 3.55 eller lägre? tack så mycket för hjälpen!
Behövs ingen e3 om du hittar en med 3.55 eller lägre. E3 flashern gör att du kan nedgradera till 3.55 från högre firmware.
Okey tack igen! MEn såg på en sida att dem lägger upp spel ps3 och det stå req. FW 4.21 ? varför lägger dem upp såna spel om det inte gå att spela ?
exakt. de fanns spel ute till ps3 innan CFW och t.o.m jailbreak donglar fanns ute. FW4.21 spel är väl möjliga att köra på DEX maskin. vad jag förstått.men de är ingen lek att konvertera en PS3 till DEX.
Jag har en fråga, kan man inte spela direkt från sin externa hårddisk? För mitt ps3 har inte så stor hårddisk..
Liksom, copy , paste into the external harddrive, och spela ?
Aight, och hur gör man det då? Jag har bara ett "program" som heter gaia manager i mitt ps3, öppnade den, kopplade hårddisken, men det kom inte fram något spel.. Hur gör man?
Skit i Gaia.ladda ner senaste multiman istället.sedan lägger du spelen i en mapp döpt till GAMEZ irooten på hårddisken. T.ex. H/GAMEZ/BLES15255
Gaia lär oxå hitta spelen om du lägger dom i GAMEZ
tack så mkt. Jag lyckades föra över spel till externa, så prövade jag att spela spelet, det startas o så går det till xmb menyn, jag testade att lägga in det i interna, samma sak händer. dock använder jag fortfarande gaia manager.. kan det bero på det? senaste multiman? kan jag få någon länk? är inte så kunnig, laddade ner ett, men det var nog inte senaste.
googla multiman 4.07.02 eller allra senaste multiman 4.08.00
Multiman ver 04.07.01 är en fil på 281 mb, kan det stämma?
och det står såhär : MultiMAN 04.07.02 now supports Rogero 4.21 CFW
jag har ju cfw 3.55 ? kan jag installera det ändå utan att orsaka något problem?
Tjenare alla där ute! Jag hoppas att jag inte ställer några dumma frågor eller ställer dom i fel tråd (Inte alltid så lätt att vara ny på ett forum) :P
Jag har ett jailbreakat PS3 slim med 3.55 på. Men nu är det så att jag tänkte uppdatera till senaste, jag har googlat lite och det verkar vara 4.50 som är den senaste. Är det safe att köra på det?
Vilka program tycker ni är bäst att köra med i PS3:an? Jag kör på Multiman idag, några andra program som är bra/roliga att ha?
Om ni vill länka till filerna vore det extremt schyst!! Tack så mycket på förhand :)
Läs på om cfw rebug. Den gillar jag. Vet bara inte om den är up2date. Mins inte version jag har nu.men alla nya jag spelat. Som jag köpt, gta 5 gt6 assassins creed black flag funkar från hdd
Personligen skulle jag rekomendera Rogero's CFW, rebug är mer för utvecklare egentligen =)
Då tror jag Rogero's CFW är bättre för mig för jag är inte så avancerad när det kommer till PS3.
Bara så att jag inte drar ner något som jag inte ska använda, är detta rätt? http://www.ps3hax.net/2013/10/releas...-50-cfw-v1-00/
Jag visste inte vad "CEX" står för nämligen.
Sen är det väll bara att följa guiden som står på första sidan som vanligt?
Ja fast jag är ingen utvecklare. De bara blidde rebug å i slutändan så spelar de ingen roll bara man e försiktigt. Någon får rätta mig men cex är de normala att ta å ingen fara att flasha. Dex är för debug maskiner eller konvertering till debug. Då lär man ha mer kött på bena.
CEX = Customer something
DEX = Developer something
REX = Retail something (typ butiks exemplar)
Yes, det stämmer... och ja, har man 3.55 är det bara köra på som det står (eller lägre)
Har man högre måste man vara lite mer försiktig, t.ex. går du från Rogero till Habib eller åt andra hållet kan det uppstå problem... så håll dig helst till att bara uppdatera med rogero's, eller nedgradera till 3.55 mellan varje update...
Jag har en 13 årig systerson som sitter och spelar på mina konsoler ibland så det ska vara hyfsat säkert tycker jag :P
Jag körde på som det stod i guiden på första sidan, nu får jag upp "The system software cannot be run correctly" när PS3an startar... Finns det något alternativ till att fixa detta UTAN att formatera den interna disken? Jag har nämligen väldigt många spel liggandes på den.