Det beror troligen på att du inte har fört över speldatan till dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\...
Det är bra mycket lättare att köra via en manager istället, fungerar inte gaia manager för dig prova med multiman eller rogero...
Printable View
mm, jag hade lite små problem med 2.01 att den inte alltid ville starta, men kom fram till att det gick bra när jag inte körde med ett spel i, men nu verkar det fungera bra (kör 2.02) men 2.04 lär fungera ännu bättre, det kommer komma x antal versioner med förbättringar av koden dom kommande veckorna... på samtliga program, det är inget annat man kan förvänta sig med tanke på att det går så fort frammåt :)
så de där filerna jag laddade ner behöver jag inte om jag använder en manager?
har prövat med gaia 2.02 blir utkastad från manager till XBM. (ska jag ha spelen i "dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\"?) jag kan jue se i gaia menyn men sen händer typ inget när jag kör de...
prövade nu gaia v2.04 och samma sak händer.
Under spel i XBM har jag två mappar en för package files och en som heter "app_home/PS3_GAME/" när försöker öppna mappen får jag error, har fått det på alla gaia jag prövat.
tacksam för all hjälp
Det här med discless, funkar det på samma sätt som ingen skiva i driven med en vanlig typ Ps3break v1.2, inbland funkar det och ibland inte?
Du ska INTE lägga spelen så om du ska starta dom i gaia (dev_hdd0\game\*spel ID\USRDIR\) då ska du lägga ALLT i dev_hdd0\GAMEZ\... för att starta spelen discless måste du aktivera det läget, det är det som "app_home\PS3_GAME\" är... discless mode...
Sätt i en spel skiva så får du ytterligare ett val (skivan) om du kör gaia so ändrar gaia data länkarna från skivan till hårddisken istället, så den läses därifrån istället för från skivan ;)
jooo, men som jag fattade måste de va fat32? och jag kan inte formatera om hddn har en massa skit på den som jag inte vill förlora :-/
Går framåt men har ännu inte fått något att fungera...
Det jag förundras över är att den säger att Eboot.bin inte finns och frågar om permissions en gång.
Saken är den att Eboot.bin finns i mappen. Underligt...
Kan kanske vara något sånt, vilket ftp program kör ni?
använder för närvarande flashxp
Oj dumt av mig, tänkte om det fanns någon inställning i ps3an som förhindrade internettillgång.
Kopplar den till mitt modem när jag ska föra över filer via ftp, precis som jag brukar göra med gammelboxen.
Scientific atlanta är märket på modemet.
Hittat mac adressen på ps3an.
Gick in på http://192.168.0.1/ och sedan brandväggsinställningar.
Under mac filtering skrev jag in ps3ans mac adress och valde block listed.
Klar?
finns en permission FIX! googla :)
anar att du sitter på en comhem lina eftersom du har ett SA/sisco modem.
men ja, det låter rätt. Du kan om du vill starta ps3an och kolla om den får en ip men att du får ett dns error, finns "testa internet anslutning" under nätverksinställningar, kör den så får du se.
i värsta fall kan man göra som denna killen gjort.
http://psx-scene.com/forums/f187/%5B...p-fixes-77886/
Nej, det är det väl inte? XMB är ju ett specialbygge av Sony. Att använda sig av Linux, BSD och liknande som bas innebär en stor säkerhetsrisk. Däremot kan PS3an köra Linux med hjälp av äldre firmware eller jailbreak.
Jag kör själv också kmeaw men har problem med vissa spel att starta. Det enda jag fått igång hittils är Oblivion vilket egentligen är det viktigaste. Jag kör kmeaw 3.55 med Gaia 2.04. Via FTP får jag ca 30MB/s jämnt och ibland kan det skjuta upp i höjden (60MB/s). Så jag kan rekommendera Gigabit switch/router/kabel (det som är passande). Det är till den interna disken. Till den externa USB2 disken går det ganska slött. Den använder jag nu bara som backup.
Min interna 250GB är också ganska full tyvärr.
Nej de använder ett eget speciellt krypterat filsystem.
Nevermind. Jag fick igång de flesta spelen genom att helt enkelt gå in på "App_home/PS3_GAME" efter att ha blivit utkastad till XMB. Jag var lite väl van över hur det var förut dvs att de skulle starta direkt.
Så om ni undrar varför ni blir utkastade till XMB med kmeaw och gaia 2.04 så gå bara in på "App_home/PS3_GAME" och där går det att starta spelet direkt.
Jag har inte behövt originalskiva förutom för möjligtivis de spelen som inte fungerade.
Ja och nu med 2.04 har det blivit borttaget för det är ostabilt.
I see, vad jobbigt :p
Bara en fråga.. Hänger sig er PS3 lite då och då med denna CFW. Kan variera stort ibland ofta sen ibland kan det ta timmar mellan. Är iaf mycket nöjd med denna cfw slänger in spel via USB och det fungerar bra. Ibland problem att starta spelen men GM blir bättre med tiden.
Jag har haft samma problem ja, men det är inte speciellt ofta det sker, och jag läste i infon från senaste multiman att det kan bero på patchningen som görs för att dessa sak gå igång...
senaste multiMAN. Funkar klockrent!
Får det som sagt inte att fungera.
Skall förklara i detalj hur jag gör och om någon hittar fel så säg till.
Uppdaterade ps3an utan problem (med kollad MD5) till kmeaw.
Lade in GAIA 2.04
Startade GAIA som berättade att hdd0/GAMEZ är nya adressen för spel
Startade ftp servern
Använder FlashFXP (från windows7)
Går in i mappen hdd0/GAMEZ och skapar mappen GT5
För över mappen USRDIR till mappen ovan
Väntar ungefär 3år......
När det är klart så refreshar jag GAIA som hittar spelet och valet "gran turismo 5" kommer upp
Väljer spelet
"EBOOT.BIN" not found står det "want to fix permissions?"
Jag VET att eboot.bin finns under hdd0/gamez/gt5/usrdir
Försöker starta upp det ändå men det blir svart en stund, blinkar lite och sen kommer det "fel vid startåtgärd"
Vart gör jag fel? har kört permission fixes, lv2 och fan och hans moster...
På CFW får du inte ha en modifierad Eboot.bin på dina spel du vill spela.
Ett Black Ops jag patchat tidigare för 3.41 fungerar ikke på CFW så vida man inte flyttar över original e-boot :)
ett par frågor ang kmeaw's CFW
tänkte köpa en ps3 nu när man kan köra homebrew och backups men finns det reports om brickings slim ps3 på kmeaw's CFW ? , vill ju inte köpa en ps3 och bricka den direkt .
ja kan ev köpa den färdig hos er eller köpa en med 3.41 med jb från digitalboxen då men blir ca 700-800kr dyrare då
Fungerar dem flesta spelen med kmeaws cfw? nånstans man kan se isåfall vilka som fungerar och inte?
Så då har jag äntligen uppdaterat till 3.55 kmeaw CFW. Sedan fixade jag nyaste Gaia. Äntligen fått hem min 1TB externa hdd och har formaterat om den till FAT32 sedan för jag över filerna/mapparna [PS3_GAME] [PS3_UPDATE] och [PS3_DISC.SFB] sedan startar jag Gaia och väntar på att spelet skall dyka upp men inget händer. Vad gör jag för fel??
Om jag skall föra över spelen till en extern hdd måste dom ligga i någon speciel mapp??
Är man tvungen att ha en skiva i PS3:an för att den skall kunna starta en backup?? Jag har Gaia och Multiman men ingen utav dom vill starta backups utan att jag har någon skiva i PS3:an utan jag åker bara tillbaka till menyn.
Ja du behöver en skiva i din spelare (kvittar vilken, bara en orginalskiva).
Du går in i backup managern och väljer spel och när du sen blir utkastad
Till XMB så har iconen för din skiva bytt namn och utseende till spelet du
Valde i backup managern. Välj den och spelet bör starta.
Läste att gaias egna ftp är "bättre" än blackb0x, men hur gör man om man vill använda gaias ftp?
jag startade gaia, satte ftp on sen tog jag ipn som stod där o försökte connecta med winSCP som jag gjort innan med blackb0x, men den ville inte :-/
Vad gör jag för fel?
Några rapporter om konsol brickningar p.g.a. fel vid installation så här långt?
eller att själva FW tagit sönder konsolen?
Jup det är på, tror inte man kan se ipn annars, men ja den är på on.
ja kan ta o pröva filezilla, men annars kan jag bara köra blackb0x, funkat bra hittills :P
blackb0x + FlashFXP = Bulla
Tycker övriga integrerade FTP servrar funkar skit, multiMANs är väl bäst av alla.
Personligen tycker jag att Gaia's inbyggda fungerar bra, visst stänger man anslutningen till den eller inte kör keep-alive kan det spåra ur, men å andra sidan är blackb0x kass, den låter mig inte skicka filer med Filezilla... WTF? ändå står det i informaitonen att den ska ha stöd för filezilla... jo tjena...
OpenFTP Server kan dock vara något :) det är den senaste, inte hunnit/orkat prova det ännu bara :p