på PSXCare kör vi med CDJasper för falcon, men prova längre kabel på den ja :)
Printable View
Provade byta kabel. Fick RROD direkt. Provade löda tillbaka den gamla, fortfarande RROD. Tog bort glitchern - RROD... argh.
Just nu fattar jag ingeting. Allt jag gjorde va att byta kabel, hur kan det resultera i RROD? Det är General Hardware Failure varianten.
Vilka brukar vara dom kända bovarna då?
edit: värsta tabben hittade. hade spillt en droppe tenn som hade länkat två ben på en transistor vid hårddisk uttaget. Nu funkar de igen, men då min felsökning gjorde att jag lödde bort glitchern så får vi prova igen. återkommer.
När du får RROD, kolla vad felkoden säger, det är inte bara "general hardware failure" du får fram en sekundär felkod om du håller in synkknappen och trycker på eject, funkar både på slim och phat... antalet lampor som blinkar är 1 siffra i felkoden som består av totalt 4 siffror, du trycker på eject för att "bläddra" i felkoden :)
vanliga fel du kan få; 0002, 0022, 0020
0002 = Kortslutning, du har bryggat något...
0022 = För lite ström till GPU, kan även vara kortslutning någonstans, kolla samtliga lödningar du gjort!
0020 = Som 0022 alternativt mjukvarufel (gäller främst om du kör ggbuild/freeboot/xbr eller liknande där du har ett felkodssystem)
1032 = E78: http://xboxexperts.com/errorcode/E78/1032/
Fick samma fel en gång på jobbet... hmm... har du lust att ge mig din nand + key? (skicka till admin@swizzy.se och skriv även vilken version av programmet du körde med...)
Det felet är lite halvt mystiskt att du får, det ska endast ske om din CF blir korrupt alternativt att du använt fel patchar (har du bytt ut dom själv kan jag inte hjälpa dig kring det, har du använt dom som följde med senaste versionen av mitt program ska det funka)
Precis, en originalnand direkt från kexlådan. Tacksam för hjälpen.
edit: det va två block som inte gick att läsa (inte heller skriva) hur många gånger jag än försökte. Men ditt programm mappade om dom till slutet av nanden. Vet inte om det är av intresse dock. xell fungerade utan problem. felen skall ligga på 1D8 och 1F3.