jo, jag vet, har gjort det minst en 100 gånger men kommer ändå inte upp någe :confused: vet itne vad jag ska göra, behöver jag en annan emu eler nåt?
Printable View
jo, jag vet, har gjort det minst en 100 gånger men kommer ändå inte upp någe :confused: vet itne vad jag ska göra, behöver jag en annan emu eler nåt?
Fungerar inte i xsnes9x? Vet någon varför?
Vad är BIOS mode när man kör i PCSXbox? Och hur startar man det? Hur stänger man av frameskip?
Kanon bra svar på min fråga. Tackar.
Ville veta vilka emulatorer som finns till xboxen.
Hejsan allihopa, jag har precis köpt ett X-box och undrar vilket chip jag skall köpa? jag vill gärna lägga in emulatorer såsom (psx) och liknande, och även kunna se på kopierade filmer etc.
Någon som kan skicka ett mail till mig med länk till ett ställe där man kan beställa\köpa ett Bra chip som har de egenskaperna jag skrev över
mvh patte
Alla chip klarar det du skrev ovanför, ett bra budgetchip är Duo-X2, om du vill ha ett lite mer avancerat rekommenderas väl SmartXX... Men hade du tänkt sätta in det själv eller låta någon annan göra det åt dig? Annars har jag kanske ett Duo-X2-chip till salu (blev ett över :p).
Psxcare.com har ju annars många chip, både lösa och med installation.
jag är som sagt newbie, jag antar att jag skulle kunna be farsan att sätta in det, jag kan dock inte själv, lr kan jag?
vad ska du ha för det? och om jag nu köper det, har du lust att ge mig vad som behövs? bios o sånt
HÄR finns anvisningar till hur man sätter in det, det är inte spec. svårt men kräver viss lödkunskap. För att veta vilken av diagramen du ska använda behöver du veta vilken version du har, vilket du kollar HÄR. För att veta hur du flashar chippet, kan du läsa min guide HÄR. Jag hjälper dig gärna om du åker fast någonstans också.
Om du är intresserad kan vi väl ta det via mejl, skriv i så fall din mejl så skriver jag så snabbt som möjligt!
jag tankade hem en iso fil med en mame emulator och 1000roms. packade upp iso filen och skickade över med ftp..men sen när jag skulle starta nåt av spelen så står det att jag inte har en "leagal copy of the game" eller nåt liknande...någon som har samma problem?
tjena alla gamers är det nån som vet om det går att köra packade spel i gba emulatorn (och i vilken) har massor med spel men det är ju onödigt att packa upp dom om det inte behövs.
Har ingen aning, prova? Annars är det väl inte hela världen att packa upp dem?
hehe Jo om det är 600stCitat:
Original inlägg av rejjo
Tror alla xbox emulatorer de senaste åren tar zippade filer utan problem.
(den jag har i pcn gör det) perfekt bara att prova dåCitat:
Original inlägg av Hansi
Hm jag fick tag på kawa-x och laddade ner en massa spel till min dator, men nu ligger kawa-x som en xbox-iso och spelen på den är metalslug 3,4,5 typ, så min xbox kan inte läsa den i varken udf-format med force dvd eller utbränd som vanlig iso och jag kan inte öppna ison så jag ev kan plocka ut det som är på den och ändra sökvägar osv...
finns det nåt prog för dator som kan "läsa" xbox-isos??
Har fått min final Burn Alpha att funka på min xbox nu men har typ 5 roms...
kan nån mejla (?) en länk till mig vad jag kan hitta mer såna roms (till FBA)
Dreddisen@gmail.com
Har googlat men hittar bara själva emun överallt men inga spel till den.....
vad får man tag på alla emulatorer till xbox kan någon ge mig adress