Har du bytt hdd i xboxen? eller har du original?
Printable View
Har du bytt hdd i xboxen? eller har du original?
Beställde en större när den vart chippad...När jag fick hem den så ville de inte funka direkt.. de satt bla en cd i som dom glömt kvar så jag rinde dom direkt.. dom skämdes väl lite å sa att dom trolihen glömt att låsa disken.. så han guidade mig att försöka göra detta.. men efter några försök så insåg han att de inte funkade att låsa den hd som han monterat in åt mig..
Jag misstänker att de är det somär bekymmret..
:(
Be någon som kan se skicka sin XBMC ibland verkar de som allaCitat:
Original inlägg av Stefan7574
inte riktigt funkar.
Hmm är de i xbmc man ska vara å pilla... va de inte i ms-daschobord i evoxmenyn..
Faan va rörigt detta vart...
Nån som kör xbox på en Benq 7800 som kan tala om hur jag får ut bild på projjen via hd-packet.. :(
Via s-video ä de inga bekymmer..
Hej!
Om jag köper en High Definition AV pack (original) och
en VGA adapter för component video / HD / Progressive scan för att ansluta till min projektor måste jag även komplettera med en vga till dvi-kabel eftersom min projektor bara har dvi-ingång. Frågan är om det fungerar och i såna fall om bilden blir sämre på grund av detta??
Roger.
Du borde få bättre bild med x2vga->vgatilldviadapter än hd av pack->vga adapter->vgatilldviadapter eftersom det är en pryl mindre att hålla reda på.
Men x2vga har nackdelen att den inte hanterar 480i speciellt bra, man ser inte hela bilden. Det finns en knapp på adaptern för att flytta runt bilden man ser så att man kan hantera menyer osv, dvs ett nödläge så att man kan aktivera 480p :-)
Tackar för det svaret!
Undrar också om det är så stor skillnad på bildkvaliten mellan 480p och 720p att det är värt att lägga ut, i mitt fall, ca 1800 kr till för att få 720p upplösning via dvi-ingången på min projektor? Tycker att de flesta spel ser hyfsat bra ut med 480p-upplösning, trots att min proj är en DLP med upplösning 854x480 (maximalt XGA 1024x768 med DVI). Men det lockar ju alltid att få bättre bild om det är möjligt...
Blir väl inte så extremt mycket bättre då din projektor inte har 720P upplösning (1280x720). Lite bättre blir det ju, och det är ju upp till dig vad du helst slösar bort 1.800:- på.
OK!
Funderar på att köpa en ny projektor inom det snaraste så då får jag ju tillgång till högre upplösning i alla fall;)
Hejsan....jag har ett problem.....här suttit och läst allas inlägg nu i ett par timmar för att få tips men får det ändå inte att funka.
Jag har en plasma "Pioneer PDP435HDE" Den är HD förberedd.
Jag har en xbox som är chippad hos er med SmartXX.
Jag har köpt XBOX original "Advanced HD pack"
Innan jag koppla in den så gick jag in på programmet Enigmah Videomode Switchdisc som fanns i xboxen och där ställde jag om till NTSC med min gamla sladd. Då blev allt svartvit. Sen koppla jag i min nya sladd och då får jag ingen bild alls.
Jag har inte använt alla 5 sladdar, bara de 3 som sitter i rad, dvs grön,blå,röd.
De sista 2 är väl ändå bara för ljudet och jag har inga lediga platser i min förstärkare för någon optisk kabel som går från XBOX original "Advanced HD pack". Därför har jag inte kopplat in de 2.
Vad har jag gjort för fel?!
Snälla någon som har några tips??
Tacksam för svar!!
/Magnus
Har du bytt källa på Tvn till komponent? Du borde få bild även om du kör PAL men du får inte högre upplösning då, men bild ska du få...
Annars får du höra med Pioneer varför deras skit inte funkar. Min LG 42" plasma funkade direkt och min Dell 26" LCD utan problem...
Det går alltså inte att köra S-video i progresivt läge?
Nej
Hej!
Jag har köpt joytechs digital cable pack till min SmartXX-chippade Xbox (Scart RGB kopplat till Samsung 42S5HX (1024*768, HD Ready)) och ändrat från PAL till NTSC. När jag sedan kör programmet Xbox Dashboard får jag inte upp några extra möjligheter att välja upplösning eller progressive scan endast standard - normal, letterbox och widescreen. Vad kan vara felet?
Du har fel kabel. Du behöver en komponentvideokabel, inte en RGB kabel (även om även RGB tekniskt sett är en komponentvidostandard så är det FEL standard...)
Tänkte passa på att ställa en snabb (dum) fråga innan jag beställer HD pack. Har chippat mitt xbox med xecuter 2.3b, kommer det att funka då? (har plasma som klarar osv, orolig över att chippet fixar det?)
Spelar ingen roll vad det är för chip
Hej. Jag har gjort nu precis som nämnt ovan.. hd av pack, hd tv, xbox, hela köret. Bilden var riktigt grymm. hade testat rally sport challenge spel.. otroligt snyggt och det var innan jag började pilla på inställningar. Nu är bilden riktigt mörk på xboxenredan från menyn.. testade spela rally igen men det gick inte för det var så morkt. bara dom ljusaste delar på bilden syntes. Vid tv tittandet är det helt ok så jag tror inte det har med tvn att göra.
Finns det någon som har svar på detta??
Det är bara på tv:n du kan ställa in ljusstyrka, kontrast och färgmättnad om inte spelet du spelar råkar ha sådana inställningar i menyerna.
En avancerad TV kan ha separata inställningar sparade per ingång och/eller upplösning.
det står att man behöver Enigmah Videomode Switchdisc för att ändra från pal till ntsc... men räcker det inte att man ändrar det i chippets inställningar (smartxx LT)?
Spelar ingen roll vad du ändrar med, men alla har ju inte SmartXX :-)Citat:
Original inlägg av Khayman
ahaaaa!! tackar...
Hmmm lyckas ändra allt.. har gått igenom alla olika upplösningar men det blir bara flimmer eller dubbel bild på dom... någon som vet vad man gör fel?
Vad har du för kabel och tv
jag köpte en sånn här kabel http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9
Och vi har en sånn här tv: LG RZ-32LZ50
Fungerar 480i, dvs ej progressive?
Du kanske fått en trasig kabel.
Jo då 480i fungerar...
Då är det inte fel på kabel iaf. Du får nog prova att fråga leverantören av din TV, det kanske är fel på den...
Näää va jobbigt.... mutter.. har precis fått den utbytt från en mindre... hmm
När jag ringde tv affären så sa killen som svarade att han hade en liten switch på baksidan av xboxen vid strömsladden som han slog om för att få HD... är det någon annan som har så? min verkar inte ha det...
Nu har jag kollat med LG och dom säger ju att tvn ska fixa upplösningarna!... men kabeln som jag köpte... http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9
Är det kanske den som inte fungerar?
Skulle det göra någon skillnad med en sån här http://www.psxcare.com/product.php?xProd=218&xSec=9
eller en sån här http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132&xSec=9
Jag förstår nog inte vad dom gör... en kabel är väl en kabel???
Eftersom kabeln fungerar i 480i så är det inget fel på den tycker jag :-)
Men vad är det för skillnad på den kabeln som jag har och dom andra jag frågade om?Citat:
Original inlägg av Hansi
Jag menar någon skillnad måste det ju vara... min 180kr dom andra 1200kr...
Den för 400:- är exakt samma sak men med optisk digitalutgång till ljudet
x2vga skulle hjälpa om tv:n har en vga ingång som av någon anledning fungerar bättre
Bara för att checka av, har en crystal box med x3-chip. Har jag en FSC Myrica QV40 (40" lcdtv, hdmi, komponent, scart, dvi etc in) som kör 1366x768 upplösning. För att kunna köra 720p måste jag alltså köra denna kabel för att ens kunna köra med 720p?
kan ändra i x3-settings till 720p och widescreen med min Joytech RGB-scart-kabel (den med optisk ut) men skärmen fylls inte fullt ut. Kan även välja 16:9 i xbmc efter detta men märker ingen direkt skillnad...