som redan nämts... det är nog ingen fara, ms själva kan eller vill ju inte svara på det så vem vet då? kör på säger jag. på fråga två så kommer du inte kunna använda live.
Printable View
som redan nämts... det är nog ingen fara, ms själva kan eller vill ju inte svara på det så vem vet då? kör på säger jag. på fråga två så kommer du inte kunna använda live.
Jag kör alla backups i ABGX360 och man kan väll säga att helften av dessa backups behöver fixas, när en andra eller tredje körning i ABGX360 blir helt godkänd så bränner jag.
Detta borde väll bli så säkert det kan bli utan att köra helt orginal d.v.s?
Om maskinen blir bannad, kan jag ändå hämta updateringar på annat vis än genom live? ex USB eller något?
Varför ska man fylla i Level 3 i ABGX360 ? och räcker ABGX360, eller ska jag även köra XDVDMulleter ?
Vissa uppdateringar släpper dom på hemsidan också, men inte alla...
Det är så säkert det kan bli om dom bara går igenom ABGX360 både före och efter bränning
det räcker gott och väl med ABGX360 då du ändå använder samma databas och dom kollar samma saker förutom det faktum att XDVDMulleter inte godkänner Wave3 (den har inte stöd för det)
räcker du kör den en gång genom ABGX360 om du får meddelandet verification was successful., att köra fler gånger skadar inte för er som är oroliga.
se swizzys svar.
level 3 är standard i ABGX360 v1 och högre. det är för att den ska kolla/hämta ini filer från online-databasen i första hand och inte lokalt på datorn för att förhindra att du laddar en gammal eller ändrad ini fil...
Tack!
Det där med Wave 3; om jag får backups godkända av orginal mjukvaran utan denna addon, kan jag vara lungd då ? Wave 3 e väll bara om jag inte lyckas verifiera ett nyare spel så kan Wave 3 hjälpa?
level 3 är standard i ABGX360 v1 och högre. det är för att den ska kolla/hämta ini filer från online-databasen i första hand och inte lokalt på datorn för att förhindra att du laddar en gammal eller ändrad ini fil...[/QUOTE]
Vad jag kan se så är 1.01 senaste versionen av ABGX360 just nu? Och här är Level 2 standard?
Nu har jag lyckas bränna ner ett xbox360 spel på min mac i iBurn360 men nu frågar det "EFTERSOM DETTTA ÄR FÖRSTA GÅNGEN EN DVD SKIVA ANVÄNDS, MÅSTE EN GERIONKOD PÅ ENHETEN STÄLLAS IN FÖR ATT KUNNA SPELA SKIVAN" Vad skall jag använda för regionkod? Man kan välja regionkod 1 till 8 eller vad skall jag göra. Jag kunde tydligen bara ändra 5 gånger
:rolleyes:
ja du, jag vet inte vilken regions kod du ska ha, men PAL är väl ett bra tips, har noll koll på vilken region det är... kolla på någon DVD Films fodral om du har något ;) eller så...
Va!? Det är väl inte xbox 360:n som frågar eller? Det går ju inte att ställa in regionkod på maskinen. Om det är din PC du syftar på så är det region 2 (dvs. PAL) du ska välja.
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code
region 2 ska du ha, det är pal för oss i sverige.
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code
den frågar för att veta vilken typ av dvd:er du kommer använda med din brännare. i sverige har vi region 2 så skulle du sätta in en region 1 dvd så kommer den inte spelas utan du måste byta igen, alltså förbrukat 2 av 5.. värdelöst system, men så är det. i dagens läge så fixar ju rippningsprogrammet det där med regioner och lurar dvd:n så det är bara att köra på.. men kör region 2 du.
Det finns alltså ingen här eller som ni känner till som blivit bannad när de enbart kört verifierade backups? Varför säger man då att det är bara 99% säkert? Menar man kanske att MS utvecklar säkerhets skyddet ständigt vilket gör att om man är den första som får tag på en backup med ny säkerhets lösning så är risken stor att man hinner bli bannad då verifieringen kommer godkännas?
Ja, precis. De som utvecklar hack för att komma runt xbox 360 säkerheten är ju bara människor och kan inte sia om vilka åtgärder MS tänker ta i framtiden.
Man lugnt utgå från att det är säkert JUST NU att spela online med verifierade backups. Framtiden kan ingen sia om ;)
Finns alltid möjligheten att MS höjer säkerheten i framtiden med nya åtgärder som gör att dom kan se vad du gör... ingen vet när eller hur detta sker, dessutom så finns det alltid en risk för att dom upptäcker dig om det är något pytte litet som inte stämmer i firmwaren eller så, det är därför du inte kan vara 100% säker :D
tjena, förlåt om jag är trög och inte förstår det här riktigt.
Jag har fifa 09 som backup spel, det har blivit godkänt i både xdvdmulleter och abgx! Kan jag spela med det på live då eller kan man bara spela med orginalspelen?
Du kan köra den live, du behöver INTE testa med XDVDMulleter om den inte går att "autofixa" i ABGX men finns i databasen...
ok, jag fixade den i abgx när jag skulle bränna ut. Jag kollade bara dvdskivan i båda programmen igår för att vara hundra på att den var bra! tack så mycket för hjälpen, nu blir det att lira för hela slanten!
En till fråga, jag har en hitachi dvd med iXtreme 1.4 x8 hastighet. Ska jag behöva uppdatera för att spela live med det eller fungerar det med flashet som är där?
Det är en sak som jag inte hänger med på, vad jag förstår så går inte NTSC köra i en PAL maskin och vise värse. Region free backup ska dock gå att köra på alla? Men frågan är då, ger MS verkligen ut versioner som är Region Free? eller är detta hack? Och isåfall kan inte MS se att maskinen som är en PAL kör just nu en regions fri version av spelet vilket betyder att något är skumt?
Sen har jag en annan fråga också. Jag har sett att det finns en Fable 2 PAL UNiT men vad jag förstår så validerar denna inte i abgx360 vilket gör att det blir riskabelt att köra den i boxen. Finns det någon version som kan köra på PAL maskin och som är godkänd?
Vet inte om detta är en fråga man får ställa här, annars är det bara att klippa bort det.
Det är helt upp till Spel tillverkarna vad dom släpper för versioner av spelen, att det finns region free spel är ett jag är säker på, Xbox Live Arcade (som jag fick med min arcade box) fungerar även på amerikanska boxar, det betyder för min del att den är regions fri alltså inte är låst till PAL
ja det finns versioner som verifieras i ABGX360, jag laddade hem en av dom... CD2 blev dock inte verifierad (jag laddade hem collectors edition)
Hej!
Jag håller på att gå igenom de bakcups som är utbrända men just nu verkar abgx360 vara nere. Detta repporterar abg360 v1.01 med :
Error : Could not resolve host : www.abgx360.net; No data record of requested type
There seems to be a problem with the db so online functions have been disabled, try again later...
Om ändå abgx360 säger att backupen är vallid, vågar man då lita på detta eller bör man vänta tills abgx360 är online igen?
abgx360.net och databasen är nere för tillfället.
De inställningarna som nämns här på abgx360 kan man anta att de är korrekta? Har för mig att jag snubblade över ett engelskt forum där man valde en väldig massa fler saker men det är kanske i äldre version av abgx360?
de uppgifterna som används i guiden är de som ger dig ett säkert och korrekt spel. självklart kan du lägga till fler funktioner om du vill, men det kommer inte få ditt spel säkrare på något vis. nyaste abgx360 kollar även vissa saker automatisk och behöver därför inte en extra inställning som tidigare versioner behövde.
Hur pass stor chans är det att man blir bannad om man kör ett spel innan release? har nämligen spelat Velvet_Assassin_USA_RF_XBOX360-PROTOCOL sen typ förra fredagen och såg nu att det släpps imorgon (8'e Maj) här.
Man blir ju lite orolig, har en samsung med ixtreme 1.51
Chansen är väl 50% skulle jag tippa på om det äns är så högt, dom kan inte banna dig för att du kör spelet innan den har release i ditt land, jag har t.ex spelat Guitar Hero metallica som inte släpps förrns i slutet av månaden här i europa... det har jag spelat sedan några dagar efter releasen i USA...
jag har inte blivit bannad för detta ännu, jag har också lirat Velvet Assassin samma som du har där sedan ett par dagar efter release datumet i usa...
den är inte stor, men finns. det är väldigt många som spelar innan release och fåtalet av dem blir bannade, av dessa bannade så brukar det ligga annan grund för ban, tex bad stealth eller liknande. jag rekommenderar inte att spela innan release, men de som gör det behöver inte vara supernojiga att bli bannade. :)
Skönt att höra =)
Trippel kollar alltid alla releaser innan bränning så alla är helt gröna där iaf =)
Tack för en bra guide. :)
Jag har hittat en del spel som fått diverse fel när jag kollat dem i abgx360, som sedan programmet fixat på sitt magiska sätt.
Jag bara undrar om det är större risk att att man blir bannad om man fixar det med abgx360 själv än om man laddar hem en scene-release som funkar från början? Det verkar ju lite onödigt att ha en lista på vilka som funkar, http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570 om det är så enkelt att "fixa". Man kollar ju ändå för säkerhets skull innan man bränner.
Mors,
läste i början av tråden i själva guiden följande...
"Använd default hastighet, 12x firmware. (iXtreme 1.4 stödjer 2x, 5x, 8x och 12x men MS kan ev. upptäcka detta så 12x rekommenderas starkt!)
"
Vad menas med 12x firmware?
Ska jag bränna i 12x eller vad?? (förmodligen inte... :) )
Jag kör på 1.51 från PSXcare sedan två veckor tillbaka.
GroGGen
12x är standarhastigheten för läsning av skivor i xbox 360 firmwaren. vissa ixtreme firmwares kom i olika hastigher, men ms kan tydligen upptäcka om du ändrat den till tex 8x. att köra med 12x originalhastighet i firmware är att rekommendera alltså. 1.51 finns bara i 12x och senare versioner lär enbart ha den hastigheten med. du behöver inte oroa dig. :)
tack så mycket, hjäpte mig rejält med hur ABGX360 funka:D
Hejsan supporten , har varit borta ett bra tag och ser att det släpps nya flash versioner.
Sitter och funderar på en grej som jag undrar om ni kan hjälpa mig med.
Just nu har jag en flashad box med 1.5 och har spelet PES09 och den är även fixad med abgx och allt det där dvs verifierad. Vågar man spela det spelet online eller ska jag flasha boxen till nyaste (ix 1.6) innan jag ger mig ut på nätet.
M.v.H Eddah
Flasha boxen:D:D. Men med 1.5 som du har kan du inte starta wave 3 spel som HAWK.;)
En liten fråga, en kompis köpte sin 360 för bra många år sedan och den är flashad med gamla extreme, han har aldrig haft boxen uppkopplad mot nätet men vill nu börja lira online.
Om han då flashar till ixtreme 1.60 är han då säker eller ligger det något kvar i hans sammy som gör att MS kan se att han har flashat?
det ska inte vara några större problem om han aldrig varit på live innan. har han installerade spel bör han ta bort dem eller formatera hdd innan han kopplar upp sig så han inte installerat spel med dålig stealth osv.. annars ska det inte vara några större risker, uppgradera och spela på. :)
Såg att det kommit ut en 1.6 nu också. Lite tråkigt då det inte var merän någon månad sen jag lämnade in och fick det fixat.
Men vad jag förstrå så validerar spelet så är det ingen fara att köra med 1.5, problemet kommer när spelet inte validerar på grund av att 1.6 krävs?
Jag vet att man kan ladda ner wave 3 library, men är det detta som är 1.6? Betyder det då att om man har det inlaggt så kommer spel som bara fungerar på 1.6 att validera?
nu hänger jag inte alls med om vad du försöker säga...
Det är säkrare att köra med 1.6 då den kollar allt och även har stöd för wave 3, den startar dock INTE ful patchade spel det vill säga spel som ska ha wave 3 men som inte har det pga patch för att köras med 1.5
1.51 startar också wave 3 spel, men inte alla (vad jag hört här på forumet bootar den t.ex inte Dance Dance Revolution) den kollar inte heller video partitionen vilket gör att om du inte kollat den i ABGX360 är kommer den ändå boota om övriga stealthen är rätt
1.5 bootar INTE spel med wave 3 (nästan alla nya spel som kommit sedan början av mars i år ungefär)
det är absolut ingen fara att spela spel som är VERIFIERADE i ABGX360 på 1.4, 1.5, 1.51 eller 1.6, går den igenom i ABGX360 är den lika säker oavsett vilken version av iXtreme du har
Tja! Jag ber om ursäkt om någon frågat samma sak men: Är det mindre risk att bli upptäckt om man installerar de brända spelen jämfört med om man kör dem direkt från skivan?