Om jag fattar rätt så är detta inte för backup.....Progsen läser av koden på din drive så att du kan lägga det på en ny dvd-romspelare..smidigt om din gamla råkar gå sönder
Om jag fattar rätt så är detta inte för backup.....Progsen läser av koden på din drive så att du kan lägga det på en ny dvd-romspelare..smidigt om din gamla råkar gå sönder
fan boys jag letade runt lite i skymmundan o hittade den här Hitachi-LG.DVD.FW.Replacement.XBOX360-REVOLUTiON med flasher o allt ? ngn som känner till ngt om den =)
nu hittade jag ännu mera godis XBOX.360.Boot.Disk.Edited.NTSC.READNFO-LiThIuM och XBOX_360_Dump_Extractor_Tool_1.0_OPEN_SOURCE-PI säg till om ni behöver ngt av dessa för att komma vidare vad vet jag kanske är redan förlegade prylar men dom är släppta nu i april iaf
fel av mig filerna var släppta i slutet av 2005 fram till nu så alla är inte nya
och den här =) Selfboot_Util_READNFO_XBOX360-L0sMaN0L0S
he man0l0s musical group with our guitars produly present with vallekas english:
The selfboot for Xbox 360 ;║
You know niggah, BURN and load your piriripi Xbox 360 releases ;O how DreamCast :P
Fuck EL fary and guillemo Puertas
om dom där nu funkar hur skall jag bränna default.xex på en dvd ?
Jag vet inte, men jag kan fixa en bra deal på skurubron
Kan bara meddela att alla dom där releaserna av bootcd firmwares å annat är FAKE. Bootskivorna finns, men dom funkar inte alls. Så ni kan sluta lägga ner tid på att försöka hitta dom.
Citat:
Original inlägg av Hansi
hehe du med? :D
Hur ser det egentligen ut på Xbox 360 fronten?
Finns det någon som lyckats köra backups?
Är det möjligt för oss dödliga att få den hackad eller är det ala super svårt?
Har inte riktigt förståt var den här tråden leder, är det möjligt eller inte att hacka boxen?
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VEXpnwBcjT.php
Nu finns hackat firmware till xboxen å(1), för den som missat de(vet, dehär är 360-forumet.... men de har ju att göra me nästan samma sak)
http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=19436
det blir bara närmare och närmare
Vi kan nog räkna med ett 360FW inom närmsta veckan. Skulle jag sätta mina slantar på iaf :)
Verkar som om det blir lite knepigt att bränna skivorna, kanske, jag har ju inte en aning om hur man gör men alla backuper kommer kräva DVD9 skivor förtillfället..
Men man kan ju iaf göra backuper av sina orginalspel...
Inte så tidigt...Citat:
Original inlägg av Green
Ingen vet...
Nä, men man kan vara realistisk...
http://www.smmuk.co.uk/
Man kanske ska låta dessa pressa kopior av X360 spel. Då borde dom gå att starta i en vanlig xbox.... :D
Nu vet inte jag riktigt vad syftet är med kretsen men ska ni verkligen ha 0.47 mikrofaradskondingen i serie med ingången till spänningsregulatorn. Som jag tycker det ser ut så är syftet med kretsen att kunna fixa en avstängningsbar 3.3v-källa (för det är väl 3.3V som spänningsstabben ger ut?) till pinne 7 på dvd:n. Då vill ni väl ha kondingen mellan ingången på lf33abv:n ner till jord? Eller är syftet något annat med kretsen? ser inte riktigt varför man skulle vilja koppla så där för.Citat:
Original inlägg av Green
Hmm Green har haxat sig en liten bit till på firmwiren ikväll,skulle han bara få någon mer med "uber" tänkande så löser han det snart.. En script kille hit plz som kan läsa cod,så är det biff:)
jihaaaa snart kommer patch verktyg
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=7005
Läs även denna tråd med VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR om 360 moddning
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516
"This is software to patch the drive ONLY, it will not mean the Xbox 360 is hacked, the gruelling task of the actual hex code patch must still be completed."
ju det fattar man ju...men det blir ju närmare o närmare..=)typ nästa vecka hehehhe
"Nästa vecka", jo visst, men jag tror inte på att det finns nån gud... :)
Tycker man säger nästa vecka varje vecka nu... :rolleyes:
Precis...
Nästa vecka ja men vilket år dvs
Xbox 360 Firmware Patcher v0.5 by F360
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=7029
Om nu bara nån Assembly-gud kunde ta och sätta sig ner för att få igång pirat funktionerna....
=) soon my friend soooooon...... det som väntar på ngt gott...hhehehe
Fast undra hur det blir med xbox live? Det är ju lixom halva grejen med 360...
OBS! JAG HAR INTE DEN SJÄLV, men det är väl bara att leta :)
TS-H943 DVD Firmware Hack for Xbox 360 Out in the Wild
>> This release has not been tested yet, but as the original Xbox DVD firmware mod released by the same person (Commodore4Eva) was working, chances are high this one will work too.
The modified DVD firmware has been released for the Toshiba-Samsung H943 Xbox 360 DVD drive (it will ONLY work on that drive - the Hitachi-LG drives will need their own modified firmware). Just like Commodore4Eva's modified Xbox1 FW, it will need raw dumps, some patching (security sector on ISO and DVD drive key on firmware) and DVD+DL recordable discs to work. Release comes with tools to make this all as easy as possible. Also included is a 2nd firmware that will allow you to extract the security sector (what you have to patch on the raw ISO) from an original discs with your TS-H943 drive connected to a PC.
From the readme/xboxhacker.net:
Download: n/a (firmware contains copyrighted code and might be illegal under DMCA/EUCD - don't ask for it and don't link to it from our site, thx)Citat:
Xtreme firmware for TS-H943 Xbox 360
Here it is, the long awaited World first Xbox 360 backup firmware modification to boot all game backups!
Features
* Boots all Xtreme Xbox 360 backups
* Boots all Xtreme Xbox 1 backups
* Boots all Xbox 360 originals
* Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360
* Xtreme0800 extraction firmware enables drive to function natively under Windows without any hardware conversion/adaptors
* Use on Xbox Live at own risk
Technical details
* Reads Xbox 360 security sector from PSN 04FB1F (Layer 0)
* Reads Xbox 1 security sector from PSN 605FF (Layer 0)
* Security sector must be extrated using Xtreme0800 360 firmware for Xbox360 games and Xbox 1 games
* Will not boot Xbox 1 backups made with Xbox1 605b 0800 firmware (maybe in future release)
Flashing your drive
Advisable to make a backup of your dvd drive firmware first ("mtkflash r /m orig.bin"). Please make sure you hexedit the Xtreme.bin firmware (not Xtrm0800.bin firmware) to include your dvd drive key from your original firmware (usually at $4000-4200).
Plug SATA cable from DVD drive to PC. Power cable drive still connected to Xbox 360 Power on Xbox 360 Power on PC Boot with standard dos boot disk with included mtkflash utility.
Run "mtkflash w /m firmwarename.bin" with relevant firmware file (Xtreme.bin for running backups or Xtrm0800.bin for security sector extraction)
Extracting Security Sector
Ensure DVD drive has been flashed with Xtrm0800.bin firmware. Drive can now work under Windows.
Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change.
Run DVDinfoPro.
Enter the following four custom cdb commands:
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 01 C0
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 03 C0
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 05 C0
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 07 C0
Then save hexadecimal display as bin file as SS.bin
Creating a game backup
Ensure DVD drive has been flashed with Xtrm0800.bin firmware. Drive can now work under Windows.
Extract Isobuilder.rar
Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change
Run DVDinfoPro
Enter the following custom cdb command to unlock drive: (game data visable)
FF 08 01 01
Run Isobuster
Right click on DVD and select Extract From-To
Click Length and enter number of LBAs as follows:
Xbox 1 Original Number of LBA to read 3431264 decimal
or
Xbox 360 Original Number of LBA to read 3567872 decimal
Select User Data (2048 bytes/block)
Click Start Extraction
Enter filename as game.iso and click Save
Upon read error dialogue box choose fill with blank zeros for sector and select use this selection for all errors
Copy game.iso and ss.bin to the relevent isobuilder directory (Depending on Xbox 360 or Xbox 1 game)
Run build360.bat (Xbox 360 game) or build.bat (xbox 1 game)
Ensure your burner will set the booktype of DVD+R DL to DVDRom
Burn with CloneCd and choose the image.dvd file
Thanks to everyone at Xboxhacker.net for all their discussions. Now you guys will have to get homebrew running.
Next on the list will be the PS3 and this one will be done much quicker (once it comes out!)
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...yprcUrLDTt.php Nu är skiten släppt:P
Har denTS-H943 DVD Firmware redan bara 2 problem....
1 Har inte toshiba spelaren, har Hitachi..
2 Fattar inte ett jävla skit om sån typ av patching mm :D :confused:
hmmm hadde fell tydligen var inte den :D
var tydligen Hitachi-LG.DVD.FW.Replacement.XBOX360-REVOLUTiON
som jag drog ner säkert fake e den
Jag jagar nätet som en galning just nu! Härligt att den ÄNTLIGEN finns...
Hittade den :-)
undrar hur lång tid det kommer ta innan det är enkelt och alla kan göra det.. :o
(så skönt o ha gammla nicket tillbaks nu ) inget mer Postal2
För att det ska bli riktigt enkelt så måste HomeBrew stödjas, och det lär nog inte hända detta millenium. Men om man bara slapp ha en 360 läsare med speciell firmware i när man ska hämta rawdumps från originalen, kopplad i datorn så skulle det underlätta. Alltså om man kunde dumpa original nycklarna med en vanlig dvd läsare. Annars måste man ju antingen flasha om sin 360 läsare och flytta till datorn hela tiden, eller ha en extra 360 läsare i datorn....
Jag har inte hunnit testa allt än, men dumpade originalnycklar lär väl listas på nätet illa kvickt. Och det lär nog snart komma firmware/tools till billiga pc drivar som kan dumpa nyckar/spel.
Alla inlägg som tjatar om var man hittar firmwaren tar jag bort, det blir för mycket brus i denna tråd annars.
Jo, man hoppas ju...
Inget nytt om hitachi läsaren?????
Nej, inte än...
Är det ingen som kan lägga guides på svenska m.m ----
Ja, det skulle verkligen uppskattas! Jävligt irriterande att det inte funkar med hitachi dvdn än...
Jag håller på och gör en backup av Ridge Racer nu, skall bli kul att se om den startar sen. Ingen ide att skriva guider innan man har 100% koll själv.
Om någon vill testa detta men inte vågar mecka själv så kan jag byta firmware i driven för 700:- (lämna in hela xbox 360:n) eller 350:- (lämna in driven bara)
Om det funkar med Live så är det intressant. Annars får det vara.
Det fungerar med live än så länge iaf...
kass att man sitter på en Hitachi-LG.
hur vanlig e samsungen
vänta ngra dagar så kommer det till lg oxå....
Du har fått det att fungera med en backup av ett spel nu alltså?Citat:
Original inlägg av Hansi
Obs! Nerladdade spel funkar inte än så länge.
Backuperna måste gjorda med xtreme mjukvaran och vad jag vet så finns det inga sådana spel som är gjorde med det för nerladdning.
Obs2! Firmwaren gör inte din spelare regions fri så du kan bara använnda sådana backuper som matchar din region.
:):)