tor*entl*ech.org:
Super Paper Mario USA Wii-QwiiF
2007-04-10 08:26:58
Ska fungera klockrent:
http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
Printable View
tor*entl*ech.org:
Super Paper Mario USA Wii-QwiiF
2007-04-10 08:26:58
Ska fungera klockrent:
http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
Kolla den här tråden med ang super paper mario.
Avvakta gärna ett par dagar med att testa firmwareuppdateringen, så vi inte får onödigt många wii konsoller med problem ifall det är något som inte är stabilt...
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29548
PaperMario funkar finfint med Pal Wiikey
Bränt på verbatim 6x
Det funkar inte för alla enligt vad andra har skrivit så om man prompt ska köra spelet så läs på först. Läs bl.a. i andra tråden som Hansi länkade.
Det verkar som om man måste ha systemversion 2.1E minst för att du inte skall få en oanvändbar Wii!
Då väntar jag faktiskt hellre på PAL releasen!
såhär är det... när du sätter i Super Paper Mario för första gången i din Wii så kommer inte spelet att synas i disc channel. när du sedan trycker på disc channel så kommer det upp en ruta där det står något i stil med "Initializing system update". (eller så var det bara en slump att min wii "kände igen" skivan exakt samtidigt som jag gick in där). hur som helst, här kan man bara trycka på ok så om du inte vill fortsätta finns alltså ingen back-knapp. däremot kan du lugnt ta ur skivan och starta om din wii utan att någon förändring har skett, förutsatt att du aldrig tryckte på ok förstås. för att få spelet att fungera så måste du ha firmware 2.1E som du hämtar via internet i wii settings. det är ej bekräftat vad som händer med en senare firmware än detta då det ej finns i dagsläget.
det finns inte heller något PAL-spel som innehåller någon firmware för din wii. har du en tidigare firmware än 2.1E gör du bäst i att inte stoppa in skivan i enheten alls så du inte riskerar att klanta till det. varför Nintendo har gjort såhär vet jag inte, jag kan bara spekulera, och jag antar att det är av samma anledning som vissa spel till PSP har ett minimumkrav på firmwaren. jag har själv spelat Super Paper Mario på min Wii och den fungerar precis som vanligt än så länge, och med det menar jag att det finns en liten risk att en framtida uppdatering kan ställa till det. händer det så är det förmodligen för att någonting med all säkerhet kopieras från spelet till din wii eftersom rutan om uppdateringen aldrig mera kommer upp efter att den en gång är genomförd. det spelar ingen som helst roll vad du har för chip eller firmware på chippet när det gäller risken för att din wii kommer bli brickad. men har den nu blivit det så behåll den och vänta ett par månader, det är inte alls omöjligt att det dyker upp en fix i framtiden.
EDIT: bränd på TDK DVD-R 1-16x (CMC MAG. AM3) i 8x med TSSTcorp (aka Samsung) SH-S182D, firmware SB05.
EDIT 2: Det finns nu en ny PAL firmware tillgänglig, 2.2E, som innehåller ändringar på Opera browsern. Ni som har WiiConnect24 igång har fått ett brev om detta från Nintendo idag. Jag tog risken och tankade hem uppdateringen - trots att jag inte har någon nytta av den - för att se vad som skulle hända. Allting fungerar fortfarande perfekt. Men var medveten om att detta har fungerat för mig när jag först stoppade i Super Paper Mario med firmware 2.1E och sen uppdaterade till 2.2E, det är alltså inte säkert till 100% att det skulle göra det om ni provar spelet med 2.2E redan installerad. Personligen tror jag att det med 99% säkerhet funkar ändå. Håll mig bara inte ansvarig ifall ni provar, tack! :D
Hur uppdaterar man sitt Wiikey?
hört att jag behöver en GC-controll, det har jag inte men borde det inte gå ändå?
Ja, det går utan.
http://www.wiikey.cn/resources.html
Ta den första filen under "Setup disc images". Alltså version 1.2.
När du kör disken så hoppar du mellan valen med "Reset"-knappen som sitter på konsollen. För att välja ett val så håller du in knappen. När inställningarna har sparats och du går tillbaka till menyn så kommer du se att allt står på Off igen men det spelar ingen roll. Det går inte att läsa inställningarna från Wiikey eftersom att det alltid körs i stealth-mode. Därför så kan inte ens configdisken veta vilka inställningar du har ändrat på.
Du kan även läsa readme-filen som kommer med.
För att skapa ison du ska bränna så packar du upp rar-filen och kör .bat-filen för PAL så skapas en ISO som du skall bränna.
tack för det.
Brände ut cooking mama men det fungerade int först, tänkte uppdatera å se hur det går då istället :)
Det ska inte vara några problem så länge du har kört med skivan och har bränt på bra media. :)
vad ska jag göra sen då?...
ska jag ändra nåt på Wiikey settings eller på någon av de andra menyerna?
woho det fungerade, här ska lagas mat ;)
jag undrar om det spelar någon roll vilket av dessa man väljer? DVD-R, DVD+R och DVD RW. måste man ha en viss DVD-brännare för att kunna bränna DVD+R t.ex? hur vet man vilken hastighet man skall bränna i t.ex 4x?
och vilket märke ska man använda? spelar det någon roll?
RW verkar onödigt tycker jag, samtidigt som det rimligtvis sliter mera på lasern. många har problem med +R så det har jag aldrig provat, kör bara -R och det funkar hur bra som helst för mig. 99% av brännarna som säljs i dagsläget har stöd för DVD+R och +RW, dvs alla format du kan tänkas behöva. bränner med en samsung SH-S182D och den har aldrig svikit mig -> http://www.onoff.com/online/se/inet....6?opendocument
TDK funkar bra för mig och är inte så värst dyra heller. Verbatim har ofta ännu bättre kvalité men det är inte säkert att din konsol kommer kunna läsa spelen bättre för det. vad gäller hastigheten så får du prova dig fram. en del envisas med att bränna i 1x medans andra kör så fort dom kan. mina TDK klarar 1-16x så jag brukar köra i 8x, det går klockrent. har dock bränt ett spel i 4x och det kunde jag bara köra en gång, nu vill det inte mer..
okej...får se vilket av dem jag köper men de verkar ju vara ungefär lika bra? och jag bränner nog i 8x då också...läst att många gör det och det funkar för dem, då gör jag det också :) tack för hjälpen
Men på fungerande releaser på första sidan så har ju nästan alla DVD+R, TDK, Tuffdisk m.m? är verkligen -R bättre?
men går det inte avnända RW för det är ju bra för då kan man skriva över skivan om det blir en dålig bränning eller om man vill ha ett annat spel?
Fungerar Elebits_USA_Wii-Goomba med wiikey på en PALmaskin?
jag köpte iaf Verbatim DVD+R får hoppas det går bra
Behöver man ställa in på DVD-rom om man använder sig av IMGburn om man använder + skivor?
gör inte jag iaf :D bara bränner å d funkar i 4x iaf ;)
äh, det är oftast lugnt. saken är ju den att det är så pass många fler som inte har problem än dom som har det, och det är ju oftast dom med problem som syns här eftersom de behöver hjälp. :)
Tråkigt att de inte kommer några mer titlar på ett tag...
Någon som ni kan rekomendera?
jag undrar om jag kan göra någonting åt att det är franskt tal och text i denna torrenten jag laddade ner Heatseeker [PAL][Wii] - www.InfoWii.net. för jag har letat att ändra till engelska, ingen som vet hur man kan göra?
ALLA ! Pal spel fungerar till wikeey har bränt ut varenda pal release som finns ute just nu och varenda en har fungerat oberoende vilka skivor jag använt.
får du dom inte att fungera här är basic.
Använd ALLTID ImgBurn med Booktype DvD och dom kommer fungera.
Med det programmet har tom provat bränna i upp till 8x hastighet och fortfarande inga problem
Är det någon som fått "unable to read game disc" när man spelar något spel?
Tar man ut och sätter tillbaka disken så kan man spela vidare, ett tag iallafall, tills det händer igen.
Detta har hänt mig med dessa spel:
Heatseeker PAL Wii-WiiERD
Elebits_USA_Wii-Goomba
Båda brända på TraxData DVD+R med IMGBrun.
Kan det ha nått med vilka diskar jag använder eller? Andra spel har funkat utan problem.
Har aldrig haft problem med det, men så i förrgår så blev det så på både Tony Hawk och Medal of Honor, mycket underligt.
någon som har fått igång Elebits? vilken release i så fall?
jag har provat att bränna ut spelet på dvd+r och dvd-r skivor men inget fungerar ..
är extremt sugen på det spelet så jag är väldigt tacksam för svar
Nån som vet om denna release funkar? Prince_Of_Persia_Rival_Swords_PAL_Wii-WiiZARD
Har bränt ut den, men Wiit vägrar läsa fanskapet.
det var Elebits_USA_Wii-Goomba som jag testade... har bränt ut 3 olika skivor nu men inget funkar.. skivan hittas inte alls.. blri inte ens felmeddelande
"Du måste även uppdatrera chippet med regions uppdateringen för ditt chip"
har jag gjort ... men det kanske blev fel.. jag är grymt oteknisk när det kommer till sånnahär prylar... jag kanske måste uppdatera mitt wii för att det ska funka?
jag använder TDK DVD-R fungerar bäst
bjurty, har du öppnat disc channel med skivan i? med super paper mario händer det inte heller något ifall man inte kollar disc channel... men men, om det nu ligger en liknande uppdatering på det spelet med så se till att ordna den senaste firmwaren till din wii för säkerhets skull.
Bionicle Heroes (PreCiSiON)
DVD-R 1-16x TDK
Patchad med RegionFrii 1.2
Fungerar Perfekt
:D
ja e grymt sugen,
köpte wiikey och 50 TDK dvd-r skivor för 2 dagar sedan, får i brevlådan imorgon får jag hoppas. kom hem från jobbet idag men då var det ingen lapp från posten [köpt med postförskott] åå va jag längtar!
jag väntar aldrig på avin, orkar inte med det eftersom det alltid tar minst en dag extra.. i värsta fall kan man hämta paketet en fredag men får vänta på avin tills på måndag om man inte bara går och hämtar ut det med kollinumret istället.
Lite nya releaser som fungerar fint med ett WiiKey-chip inlött i en PAL Maskin:
Legend of the Dragon-USA-Wii-PreCiSiON (Patchat med Wiigionfree eller något annat.)
Eledees PAL WII-SUSHi (Ja, PAL, så det är rätt givet.)
Sen en uppdatering av en gammal:
Fire Emblem Akatsuki no Megami JPN Wii-Caravan (Fungerar faktiskt, när det är patchat med Wiigionfree. Fungerar endast på WiiKey)