japp jag har formaterat det till Fat eller Fat32, i det dära HP-programmet.
Printable View
Har du inget annat USB-minne att testa? Felet du får verkar ju tyda på att det är problem att skriva filen till mediat med tanke på "General failure writing drive c". Alltså inte att det är svårt att läsa ur firmware från läsaren utan bara problem att spara den på annat ställe.
jo de låter ju så, får ta och leta fram ett hemma. för det verkar ju inte vara problem med att hitta driven.
Har stött på ett ganska löjligt problem men vet inte riktigt hur jag skall få bukt med det, satte i kontroller kortet i min "nyare" dator och körde igång men allt jag får är en svartskärm, försöker jag köra installations skivan som hängde med står det att hårdvaran inte är i ( vilket den givetvis inte är då det inte går att starta datorn med den i) så jag undrar nu vad jag gjort för fel?
cheers!
(Sry om det är felpost)
Jädrans va bra gjort av dig pemani!
Jag kommer behöva den här guiden då jag precis beställt ett 360 Arcade.
KANON stort tack!
Det ska jag göra, men jag tror det kommer gå fin fint :) Speciellt med en så här bra guide :P.
Flashade bror mins Xbox 360 för ett tag sen. Då hade jag turen att få en Hitachi v46.
BenQ verkar lite svårare men om jag bara följer guiden och tar det lugnt är jag övertygad om att det går bra.
Jag hör av mig för att berätta hur det går :)
Jag har testat så att kortet fungerar ja, däremot så går inte datorn igång så fort jag stoppar i kortet, sedan hände något märkligt så helt plötsligt hoppade den igång trots att det var i - dock så har jag provat och det var 1 gång av 10. Kommer in i bios och allt men så fort den kommit förbi det blir det svart :-l Sedan när den bootar bör den väll komma in i dos men nejdå det är noll koll med den =/ vore tacksam om någon som vet skickar iväg ett svar.
mvh Unjunk
Vad har du för bootordning? Låter ev som att den söker efter diskarna på kontrollerkortet före den söker dom på interna ATA/SATA-portarna på moderkortet... Och när den inte hittar nåt så blir det svart.. Har du Windows på en SATA disk kan du ju gärna testa att plugga in den på kontrollerkortet istället för direkt till mobot.
Öj, när blev denna klistrad? =)
jippie!! allt funkade suveränt. jag har ett nforce 570 ultra modekort och jag körde med dosflash 1.3b samt ixtreme 1.41.
jag har gjort en liten tabbe bara. när jag flashade bestämmde jag mig för 5x hastighet. i vissa spel går det riktigt segt att ladda. men i och andra sidan så är det väldigt tyst.
jag skulle vilja flasha om till 8x hastighet. men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. jag har min orginal firmware så det ska ju inte vara några problem. om någon kunde säga lite snabbt hur jag ska göra är jag väldigt tacksam :).
jag föstår att jag måste ta bort min nuvarande ix14.bin från usb minnet då den är gjord i 5x hastighet.
jag skapar sedan en ix14.bin i 8x hastighet som jag lägger in på usb-minnet.
det jag undrar är. måste jag flasha in orginal firmware innan jag flashar om?
Hej!
Stöter på problem då jag försöker boota från mitt USB istället för att få upp dos prompen kommer det "Verifying DMI Pool data........"
Sen inget mer efter det även om man väntar, har då provat att boota från USB-HDD då det verkar vara det enda som bootar något överhuvudtaget då USBt är isatt? Tacksam för svar..
TACK!!!
Mycket bra guide...
Det fungerade utmärkt för mig.
Jag har ingen usb-sticka så jag gjorde en vanlig msdos boot disk (3,5") och la in dosflash16 på disketten. Följde sen guiden och det funkade med en gång.
Jag vill skicka ett stort Tack till trådskaparen och er andra som hjälper sådana nybörjare som mig...
Fruktansvärt bra guide!!!
:)
Ja tänkte flasha min xbox 360 och undrar nu om nån kan bekräfta om detta moderkortet är kompatibelt, MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16?
En annan fundering i Iprep 101 v006 kan ja inte kryssa i Patch MTK Flash?????
Behövs de? o de står inget i guiden om att få dvd läsaren i mode_B behövs inte de?
Naturligtvis är de en Benq DVD i min xbox 360.
tacksam för svar.
Ja då har man flashat sin Benq! Funkade kanon med mitt moderkort:)
förberedde USB minneskortet enligt guiden här o sen följde jag bara denna smidiga videoguide;) http://www.x-projects.org/guides/
dr_fredrick.
Grattis!! :) :).
Jag hoppas vi kan hålla denna tråd/guide vid liv för kommande versioner av iXtreme :)
Jag har en fråga! Hur gör man om man vill flasha om den till en annan version nu har jag Ixtreme 1.41 5x men vill ha 8x på dvd läsaren. Är de bara och göra på samma sätt eller måste man flasha om till original först?
tack för supersnabbt svar! så de e bara och writa då? behöver ja inte ta red först?
haha det går snabbt på denna tråd :). pemani du han före mig din rackare :P
ta bort din nuvarande ix14.bin från usb-minnet och lägg in den nya
ix14.bin 8x hastighet på usb-minnet
sen kan du köra från detta steg i guiden:
"Då var vi klara med modifieringen av firmwaren och skall nu flasha in den på läsaren istället för originalfirmwaren."
nej vet du vad. en gång till. jag drar mig tillbaka pemani :). (återkommer självklart)
Jag har dock en fundering. Om ni kollar efter guiden så har jag skriv en massa: XXXXXXXXXXX för att visa var slutet är. Men om ni kollar på raden ungefär en fjärdedel in från höger sida så har det slunkit in ett mellanslag! Jag har kollat och redigerat inlägget men det går fasiken inte att få bort =) Det är inget mellanslag i koden. Bugg?
Ankare?
http://ec3.images-amazon.com/images/...V50663335_.jpg
:-)
Om du menar ankarlänk, d.v.s. att man hoppar direkt till ett visst meddelande så går det.
Kolla min FAQ-länk nedan. Den är länkad direkt till inlägg #3 i FAQ-tråden
:D
Tack för svaret fast det var ändå inte riktigt så jag menade.
Det jag menar är en länk till en specifik bit i "ett" inlägg. Inte en länk till en post i någon tråd. Jag tänkte om man kan sätta ett värde på en textsträng och sedan t.ex. länka till det värdet?
Jag vill alltså ha som följande:
Kapitel 1 - Förberedelser
Kapitel 2 - Läs ur firmware
Kapitel 3 - Flasha
etc etc..
Aha.... vet inte om det går eftersom HTML-kod är avstängt här på forumet.
Du kan använda vB Code, men jag vet inte om det finns något där som funkar vettigt.
Kolla: http://forum.psxcare.com/support/misc.php?do=bbcode
EDIT:
Hittade en lite mer utökad sida om vB Code.
Man kan använda kommandona
aTarget och JumpTo
http://www.vbforums.com/misc.php?do=bbcode#aTarget
http://www.vbforums.com/misc.php?do=bbcode#jumpto
JAg vart just till att flasha min Benq, Men har gjort allt fram tills det att Jag skulle välja LIST SCSI i iPrep ,, där kommer inga siffror upp under DEV IO.
Via kortet har jag flashat min gamla ms28 med innan så vet att det har fungerat fungerat? För det är ju samma kort eller?
Står Asus på moderkortet om det funkar bättre kanske? men vet inte exackt vad det är för moderkort men det har ju massa sata ingångar.
Jag Gjorde så här ... Körde med Via Vt1621 kortet kopplat till xbox dvd.
1) Högerklicka på a: och gjorde en vanlig bootdisk i filhanteraren.
2) kopiera över filerna i Dosflash16. Allså Dosflash.exe och dosflash.typ till bootdisken på A:
3) starta om datorn med bootdisken A: i driven.
4) efter jag kommit till A:\ promten skriv bara dosflash
5) sedan är det bara att följa anvisningarna .. så börjar den läsa av orginal firmwaren.. sedan är det bara att göra samma när du gjort den nya firmwaren i windows.
Att göra bootdisk med usb gick inte alls på min.. efter jag gjort det och skulle sätta den som 1 boot i biosen så gick det inte att välja usb som boot disk. Så jag gjorde som jag brukar på ms28 och ms25 allså och det var mycket lättare.
behöver ändast Dosflash programet och Ixtrem 1.4 firmware för att flasha på detta sätt.
Hej ska till att flasha min benq men den fastnar vid ....reading bank ....
Vad kan det bero på ? kanske jag inte väntar länge nog men hur länge tar det att läsa ur firmwaren ? .....:)
Jag vänta typ bara 6 sek första gången och starta sedan om xboxen för jag trode nått var fel.. Gjorde om det igen och lät det vara ca 30sek innan den blev klar med första banken,, Så gör om det igen och vänta lite längre,,
Ok tack men visst är 1.4b en windows version den går väl inte att köra i dos!
Jag provade att gå efter denna guide, men tyvärr så ville inte Dosflash känna igen mitt VT6421A på port 6800. Så då provade jag Ipreps färdiga dosprogram som utan problem hittade VT6421A kortet och Benq driven på samma adress.