Kan ni JTaga min konsol ?`Det stå service Data 2009-03-31, den är dock lagad för rrod hos microsoft 2 gånger. Den har inte HDMI och jag har den senaste Dashboarden.
Printable View
Kan ni JTaga min konsol ?`Det stå service Data 2009-03-31, den är dock lagad för rrod hos microsoft 2 gånger. Den har inte HDMI och jag har den senaste Dashboarden.
Då var det knäppar i hjulet! Min Xbox 360 som köptes i begynnelsen (och aldrig varit uppkopplad) har jag låtit JTAG:a hos er för ett-två år sedan, allt har funkat galant, med bl.a. spel som MAFIA II och LA Noir. Men för några månader sedan stötte jag på problem, nytankade Forza 4 ville inte starta. Slängde skiten. Så trött på skit som inte rullar, att Microsoft orkar bry sig.
FIFA 12 funkar, Red Dead Redemption funkar. Men tankade nu hem Resident Evil 6 och det vill heller inte starta. Såg där en tagg på abgx.net där det står att det är XGD3 eller något sånt. Bara namnet får mig att koka. Kan jag inte längre kör spel utan att uppdatera JTAG:en på något sätt?
Ps. Min box är sedan långt tidigare flashad med iXtreme, bra länge sen. Men iXtreme är väl inget jag ens utnyttajar nu längre? JTAG är väl lösningen på alla världens problem? :P
Tack på förhand Swizzy, din expertis uppskattas stort. Har tyvärr inte längre tid att hänga med i svängarna. Krävs en update blir det sannolikt att dumpa boxen hos er. Trist att Microsoft ska sätta käppar i hjulet en gång om året dock. Jäkligt irriterande.
Kör för övrigt Mac, går fint att packa upp spelen. Kör "extract-xiso-gui.app" för detta (Version 0.2.7.0). Packar upp fint, ger mig alla xex å allt gott. Men sen vill spelen inte starta då jag klickar på dom i XeXmenu. Såg även nu att det finns typ version 2.4 av xiso for mac, dock via Terminalen. Dock verkar ju min gui-app packa upp fint...?
Skulle uppskatta lite vägledning/förklaringar på mina problem. Tack igen!
Edit: Makalöst förvånande så funkar "FIFA.13.PAL.XBOX360-COMPLEX" som är just XGD3 (enligt abgx.net). Dvs. denna release http://thepiratebay.se/torrent/76684...ARENA.org].iso
Varför går inte Resident Evil 6 och Forza 4 mån tro? Tack för expertisen.
Troligen är det så att både Forza 4 och Resident Evil 6 nyttjar nya funktioner som kommit med nya dashboard versioner...
Jag vet att det är ett gäng spel som inte funkar när man har 13604 eller lägre... mitt tips till dig är att uppdatera till 15574 som är senaste idag, den bör vara säker åtminstone 1 år frammåt, om inte mer...
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig jätte mycket med varför spelen inte funkar att starta efter att du packat upp, kolla om det möjligen finns en nyare version av programmet? det ända jag vet som ändrats är skivformatet, exiso borde spotta ut errors åt dig om den inte är kompatibel... det kanske löser sig med en dashboard uppdatering dock :)
Tack för ditt snabba svar Swizzy! Uppskattas!
Jag testar den senaste Terminal-baserade uppackningen och återkommer när bägaren rinner över :) Som du säger, kanske är det en dashboard update som gäller. Jag tycker dock det är konstigt att min uråldriga xiso gui app för Mac inte får stopp om det nu är nymodigheter som gäller för uppackning av XGD3.
Jag körde in Swizzys variant på senaste dashen (15574) och skapade NAND:en på en dator utan nätverk. Därefter har jag lagt in avatarstödet. Dock blir jag inte klok på om Dash launch 3.02 är installerat. Jag har sparat med X, men ingen av genvägarna fungerar.
FSD 3 är installerat och fungerar bra. Det jag vill ha är multidisc-stödet och att den skiftar skiva automatiskt. Dock känns guiden till Disk swapper 1.3 jag hittade lite otillräcklig och det är inte inlagt. Dash launch egen variant disc swap är inte aktiverat eftersom den krockar med FSD3.
Hur får jag ordning på multidisc så den byter skiva automatiskt?
I Dash launch 3 står det unload och så, men installationen ser helt annorlunda ut jämfört med innan. Sen vet jag inte om ändringarna jag gjort fungerat för den vill inte boota till FSD3 när jag håller in avsedd knapp vid uppstart.
Ingen multi.ini är inlagd och inte heller swap.xex. Behövs den sistnämnda?
Lite förtydligande nu i editeringen. Det som förvirrar är att jag inte vet om det fungerar.
EDIT:
Nu har jag en launch.ini i rooten på XBOX360, men inga ändringar jag gjort är sparade i den så jag editerar den i XP-burk och lägger tillbaka.
Behövs swap.xex om jag startar ett spel via XeXMenu som är multidisc?
EDIT:
Dash launch fungerar efter manuell konfiguration.
Swap.xex krävs för att multidisc spel ska byta skiva om du inte på något annat vis gör detta (dashlaunch har en inbyggd funktion för det du kan aktivera, likaså har FSD inbyggd funktion för det)
Läs dashlaunch readme'n för mer information om hur allting funkar... swap.xex kräver multi.ini också...
Det gick inget vidare att använda swap.xex. I Max Payne 3 så stod det bara att det var slut på skiva ett och sen hoppade spelet till dashen. Så här ser multi.ini ut:
"
[5454086c]
; LA Noire
disk1 = Usb:\Games\5454086C D1
disk2 = Usb:\Games\5454086C D2
disk3 = Usb:\Games\5454086C D3
disk4 = Usb:\Games\5454086C D4
[5454086B]
; Max Payne 3
disk1 = Usb:\Games\5454086B D1
disk2 = Usb:\Games\5454086B D2
"
Citationstecken för att markera start och slut. De finns ju inte med i filen i sig.
Jag bootade spelet via file manager. För i spellistan förekommer t.ex. May Payne 3 fyra gånger och jag vill inte starta fel *.xex.
Ska det vara \ efter alla mappnamn? Ibland kan det vara någon töntig grej som gör att det inte fungerar.
De är uppackade med exiso. Är det GOD ligger den i Content. På GOD ska man inte avsluta med \. Kanske är lika case sensitve som mitt kära Linux är. Dessutom såg jag att jag skrivit [5454086B] och inte b:et med liten bokstav.
Nu är jag redo för att åka ut och härja några timmar, men när jag kommer tillbaka ska de här småjusteringarna göras. Det gör jag på en Windowsdator.
Jag måste ändå fixa en annan sak i Dash launch konfigurationsfil. Det kan vara bra att kunna nå original dashboarden också... Nu bootar den alltid till FSD 3.
Multidisc-stödet fungerar. Oh vad mensigt det kan vara ibland. Ett jäkla slashtecken fattas och versal istället för gemen.
Hallå i forumet
Nybliven medlem här, beställde precis ett Xbox med jtag från psxcare. Tänkte bara passa på och fråga vad jag ska tänka på för att inte förstöra mitt Xbox och jtaggen det första jag gör när jag fått det. Så jag inte råkar göra något dumt direkt.
Tack på förhand,
Djtobe
Den är ganska safe. Lägg inte in någon original system update, speciellt inte någon med högre version än den rgh/jtag patchade som är installerad nu. Ansluter du en Kinect så kanske du måste köra original system update men då kommer den bara att användas för att uppdatera kinecten så länge du ser till att det är samma versionsnummer som det system vi installerat i boxen.
Okej, tack för det snabba svaret.
Nu är jag här igen med en sista fråga... Men finns det några spel jag verkligen inte kan spela? Eller är alla spel samma?
Är som sagt ny och försöker lära mig så mycket som möjligt.
Tack,
Tobias
Det finns spel som kräver lite extra jobb (t.ex. att du lägger in filer från en av skivorna till hårddisken innan du kan spela dom) eller att du behöver ställa in så att maskinen "byter skiva" mitt i spelet...
Vissa spel kräver även att du lägger in extra grejer (t.ex. Indie Games behöver en TitleUpdate för denna samt att du i dashlaunch har lite special settings som kan orsaka problem med andra spel)
Men i det stora hela finns det inga spel som jag känner till som inte funkar alls med JTAG/RGH, detta under förutsättning att du har senaste versionen of course (vilket är det du får installerat när du får maskinen från oss på PSXCare)
Okej, återigen tack för svaret. Hur lång tid brukar det ta innan man behöver uppdatera, och hur vet man det?
Så om jag har köpt en JTAGad Xbox nu från psxcare kommer jag alltså kunna spela fifa 14, nhl 14, och gta 5 iallafall?
Ja, alla spel som finns på marknaden idag och förmodligen dom som kommer fram tills årskiftet ska funka... (alla spel som finns idag funkar vad vi vet, framtida kanske har nytt skydd eller whatever som behöver fixas först, men det märker du ganska snabbt genom att kika här på forumet, brukar dyka upp trådar när folk har problem med nya skydd)
Okej, då vet jag. Tack!
Hej!
Fick hem min box idag, men har en fråga. Har en 2tb extern hårddisk. Den är uppdelad i 2, en NTFS-partition och en FAT32. Xboxet hittar den inte, eller det står att den hittar den men den kommer inte upp i FSD. Vad behöver jag göra?
Tobias
EDIT: Nvm, fixade det. Ändrade partitionen från Logical till Primary så hittade den.
Uppdaterade senast min RGH i augusti förra året. Läste här på forumet att man ibland kan stå sig i ett år tills spelen kräver den senaste dashboarden. Märkte även att jag fortfarande har xell.bin, updflash.bin och orig_nand.bin kvar på min dator. Hur uppdaterar jag enklast (vad jag misstänker blir min sista gång) till senaste officiella dash, så de sista 360 spelen blir spelbara? Skulle vara ett bonus ifall nya xbla fungerade också, vilket inte alla gör i dagsläget.
http://xebuildtut.xeupd.com <--- där har du en up-to-date guide för hur man gör med en väldigt säker metod (om du följer instruktionerna till pricka) den är dock på engelska...
Tack Swizzy!
Hej!
Jag undrar vilken modifikation(jtag,rgh) som är enklast att utföra på en Falcon med dashboard 16202?
Rgh 2.0 ska tydligen vara svår att få till.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vad jag vet finns det bara 1 chip för R-JTAG, och det chippet heter just så... R-JTAG ;)
R-JTAG är egentligen bara RGH + JTAG, chippet glitchar mycket mycket tidigare än vad vanliga RGH chip gör vilket i sin tur leder till att du kan ladda riktigt gamla bootloaders (JTAG kompatibla CB bootloaders)
Rekomenderar dock att du INTE använder den "JTAG QSB" som följer med, den är ganska kass [t.ex. en av punkterna kan lätt kortsluta en resistor som kan användas, men den resistorn är väldigt känslig och kan orsaka att maskinen inte startar om man har otur] det går dock att "klippa bort" den delen av QSB'n, då är den väl hyffsat ok i guess, personligen brukar jag göra en "old-school" JTAG och monterar chippet med allting annat...
http://www.tiaowiki.com/wiki/images/...sperspijtw.png
som på den här bilden, men skippa LPT delen, och istället för att koppla den gula kabeln till punkten vid synk panelen ("bottom") bör du koppla den till aud_clamp:
http://i35.tinypic.com/sza0lj.jpg
Med risk för att ställa gamla frågor igen, min XKEY 360 pajjade förra helgen och jag kände inte för att lägga ut nån större summa på reparationer, så jag köpte en beggad JTAG av er som kom igår. Har flyttat över den gamla HDDn och installerat XeXMeny. Men hur uppdaterar jag Avatarerna ? Har läst mig till att man ska kunna köra en Systemupdate av samma version som man har i dashen, i mitt fall 16747 och att boxen då bara ska uppdatera det som saknas, ej flasha om driven eller jävlas med Jtag, stämmer detta ?
Är dessutom sugen på att dra igång Wolfenstein och förstår att första disken ska vara i GOD medans följande 3 kan vara XeX, men hur får man in en 8gb fil på en extern HDD med fat32 partition ?
Ber ödmjukast om hjälp.
Avatar delen uppdaterar du genom att ladda hem samma version av system uppdatering (den officiella uppdateringen) som du har på moderkortet, i ditt fall 16747, den lägger du sedan på ett usbminne (fat32) och gör precis som det står i dom officiella instruktionerna på xbox.com, det du troligen behöver göra är att döpa om mappen från $SystemUpdate till $$ystemUpdate för att kringå blockeringen vi lägger in som standard (detta för att skydda dig från att av misstag råka uppdatera till högre version)
GOD kör man helst från den interna hårddisken, men ingen fil i GOD eller XEX formatet är större än max 4GB (dvs. alla funkar med FAT32)
Tack, har lyckats lösa allt under veckan, det var en massa pill men nu autobootar boxen in i fsd3, har spel på extern hdd och avatarer. Det svåraste var att få igång Minecraft, men det är löst det med. Ska mecka med Wolfenstein New Order nu i helgen. Hur fasen har jag klarat mig UTAN en Jtag box ?
Faktum är att det var svårare att få igång minecraft än wolfenstein. Inga frågetecken kvar nu, tack för en UTMÄRKT produkt.