Jag har ganska stor erfarenhet av att löda, men orkar inte hålla på längre, så jag lämnar in den. Men det blir typ i December eller Januari. Det får bli JTAG.
Printable View
Kom det in några xk3y idag ? Om inte vet ni när?
Kommer några troligen strax före stängning.
Och en leverans till borde ha kommit tidigare idag, försöker spåra vart fan den tagit vägen...
det är så att jag har kopplat in min xk3y som jag läst att man ska xboxet sata till xk3y sata j3, xboxet power till p2, dvd sata till j2, dvd power till k3y p1.
på micro sd kortet så finns systemfilerna (rootfs,uImage och xkey.cfg) samt firmware.bin (Liteon_0251C-OFW )till en lite-on DG-16D2S-09C.
Min dashboard är 2.0.13604.
när jag laddar ett spel så står det först ... reading sen kommer det bara upp play DVD eller play game beroende vilket spel jag väljer. när jag trycker på A så kommer det upp to play this game put it in a xbox 360... eller så blir det bara svart och man kommer tillbaka till dashboarden.
tror ni att ni kan förklara vad jag har gjort för fel? tack på förhand
Nån som spelar online med sin x3key? Battlefield 3 tex eller vad spelar ni online med x3key...
vilka releaser av spel är egentligen att föredra?
om man har xk3y..
0800? om de står att de är en rip för jtag, nått att satsa på eller?
Jag skulle prova att spela nyaste Batman på min XK3Y och den ville göra en uppdatering. Jag svarde ja men den låste sig och frågar efter skivan. Är det någon som råkat ut för samma sak och vet vad jag ska göra?
Jag kommer ingen vart vare sig i originalläget eller XK3Y läget.
Tacksam för tips
Svenolle
Starta konsollen i xk3y läget med kontroll dosan inkopplad och din hårddisk till den, när den väl startat upp ordentligt, tryck på eject på konsollen. välj sedan SAMMA ISO med hjälp av dosan, den kommer nu slutföra uppdateringen förhoppningsvis
Om inte det hjälper kan du ge mig 2:a sektionen i felkoden som står på skärmen så kan jag ge dig en lösning för hur du kan göra med ett USB minne istället :)
Snabbt svar som vanligt från dig.
Jag hittar tyvärr ingen kabel att prova med (har den nya utan kabel med i setet)
Felkoden är 3080-351f-2800-0f00-c000-0034.
mvh/svenolle
xk3y.firmware.1.06
Uppdateringen till 1.06 hängde sig under uppdateringen. Frös "please wait updating" efter ca 1minut. Jag väntade i 10min, sen startade jag om XBoxen och nu får jag felmeddelande. Liknande erfarenheter? Lösningsförslag?
Det fungerade klockrent.
Tack för ett snabbt och hjälpande svar som alltid.
mvh/svenolle
Och innan alla sätter igång och uppdaterar hejvilt - vi kommer att debitera 200:- för "tjockboxar" och 350:- för "slimboxar" för att plocka isär boxen, uppdatera xk3y, sätta ihop boxen, testa att det fungerar. Läs på och gör rätt, vi har alldeles för mycket att göra i butiken för att snabbt kunna hjälpa till just nu :-)
UPPDATERA INTE TILL 1.06 - avvakta lite, jag googlade runt lite och massor av xk3y användare får E66 = måste öppna boxen och lägga filerna direkt på minneskortet. Vi har redan fått in 2st boxar med detta problem i butiken, vill helst inte se fler i onödan...
Från ett annat forum:
Vi kommer testa lite själva på måndag.Citat:
everyone having a problem with updating via usb/hdd...
you have to delete the .trashbin or whatever it is, can't remember, files that came with the stock sd card. delete that folder entirely, and your xkey will update via usb/hdd with no problem
Dom måste fixa detta problem med uppdateringarna. 1 Ha en sladd till ut från xkey chipet som går utanför xboxen till nån SD adapter där sd kortet sitter. 2 Varför inte bara ha sd kortet i dosan ? Jag har 1.04 och vågar inte uppdatera för att jag vill inte öppna min 360 igen. Sålänge spelen startar nu är man nöjd med det är synd om dom som får problem och dom är många.
Det beror på att den isåfall inte funkar alls när du inte har dosan i... ;)
Men ja, dom kunde ha gjort en bättre lösning helt klart, t.ex. kunde dom gjort så man kunde koppla in den i datorn för att uppdatera, eller lösa problemet... det borde inte vara så svårt för dom att göra egentligen men men...
Jag har också köpt en xk3y och börjar fundera nu om det var dumt. Har ej öppnat den...
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hej!
Jag undrar om inte min xkey hub är sönder.
Kan man kontrollera det på något sätt?
Boxen bootar fint och eject osv kommer upp. Dock ingen kontakt med LCD displayen eller HDD.
Om jag kopplar PC USB - USB Micro B kabel - LCD så får jag upp xkey logon på skärmen.
Kan jag koppla PC USB - xkey HUB - USB Micro B - LCD för att se om huben är felet? Ska logan lysa upp då?
Vore snällt om någon kunde testa! =)
-R
Hej jag har precis fått min xbox med monterad xk3y men när jag trycker open sedan close så kommer det inte upp någon mixed media disk inte heller finns det någon drive på video, picture library osv. Provade även med mini usb men det visades bara en logo och inget hände.
Vad gör jag fel eller vad kan vara fel?
Phoenician: verkar som din usb disk inte detekteras. Jag fick samma problem när jag använde en usb disk utan extern matning. Byte till disk med extern matning då funkar det.
Tjena!
Jag fick tillbaka min 360 med installerad kx3y idag, ifrån er. Jag satte fast flatkabeln i USB-kontakten och pluggade in min WD 2 TB USB 3.0 NTFS HDD i den. Startade xboxen och trycker på A-knappen och kommer inte till det viktiga steget "mixed media disc".... Det var surt tänkte jag, forskat runt ett par timmar nu och det enda jag kommer fram till är att folk tycker jag ska skapa en text-fil och döpa den till "xk3y.cfg" (istället för ***.txt) och i denna ska det stå "ISOMENU=Y". Är det riktigt? Bara göra så?
Jag hade tänkt att INTE använda själva "remoten" utan det verka gött med isomenyn, men om jag nu måste lägga till den "text-fil" så behöver jag ju springa iväg o köpa en microusb -> usb kabel för att kunna plugga in remoten emellan för att kunna se att den faktiskt uppdaterar, dumt o dra ur hdd om den faktiskt inte e klar, har jag hört/läst.
Min första tanke var, ligger inte redan texten "ISOMENU=Y" med i .cfg filen på SD kortet? Då ni gjort detta så nyligen och uppdaterat min dash och allt. Om .cfg filen redan är uppdaterad och fin, vad gör jag då??
Tacksam för snabbt svar! (har ju väntat likt en liten pojke till jul efter detta) =)
CFG filen ligger på SD kortet, och det är redan inställt så... det är mer att xk3y'n inte kan hantera din disk som orsakar problemet... koppla gärna in disken med en Micro USB -> USB kabel in i dosan för att se vad som händer...
På hårddisken ska det ligga följande mappstruktur:
x:\games\spel.iso
x:\games\action\spel.iso
alltså, x:\games\ är minimum, resten spelar ingen roll... och det SKA vara små bokstäver ;)
Tack för snabbt svar!
Ja mappstrukturen har jag koll på, det var helgens uppgift :-)
Så xk3y'n bara ogillar min disk? Hmm. Ja köper en sån kabel imorrn så får vi se, läste nyss om det där men WD skulle tydligen inte vara några problem, heller inte usb 3.0. Men någonstans minns jag mig ha läst att antalet spel kan bråka? Någon/några fick tydligen xk3y'n att hitta hdd'n när dom hade typ 25 iso's men inte fler. Jag la ju in 80+ iso's i helgen med tillhörande .jpg (219x300) hämtade från Xbox.com. Min WD e helt ny och formaterad innan jag lade över alla filer.
Tack för svar!
Har du lagt dom 80 spelen i samma mapp eller i flera mappar?
Börja med ETT spel i taget, och städa upp filnamnen så att det är mer som "mittspel.iso" och inte "blabla_knäckargrupp_l1t3k0nst1g4t3ck3n_ÅÄÖåäö_jät telångt_onödigt_filnamn.iso"
Felsökning.... var inte helt säker på ifall man behövde FFC kabeln också. I så fall kunde det ju vara den/dom som var sönder.
Får ingen xkey loga i LCD när den är kopplad via boxen-hub-micro-lcd och ej heller pc-hub-micro-lcd. Logan lyser på pc-micro-lcd.
Då kan man lugnt att säga att den är sönder?
Nej, du kan lungt säga att den inte får ström från konsollen, ta bort PC'n ur leken, den hjälper dig inte mycket med felsökningen här eftersom du i vilket fall som helst inte komer utnyttja den, ja, du måste ha FFC kabeln (flat kabeln) med version 1.1... annars får du inte ut några signaler från XK3Y'n den sitter bara och gör ingenting... kolla att du satt den rätt? prova att koppla in USB dongel/hub whatever you want to call it till USB port på konsollen, vi brukar använda den där bak. kolla även att du satt kablarna rätt, har du satt ström kabeln för konsollen på den inre kontakten är det där felet ligger, annars är det rätt med den...
Hur säkert ska man anta att Pass-through-läget är vid uppkoppling mot Live om man t.ex. kör originalspel (eller säkerhetskopierat spel?) mot Live eller bara kopplar upp sig för att ladda ner ett demo eller nått.
Tack för svar!
Jo, kablarna ser rätt ut. 360 bootar snällt och Open/Close tray kan jag göra.
Provat dongel både bak(kort ffc) och fram(lång fcc) utan resultat. Ingen xkey logo i LCD.
Tar jag däremot och kopplar LCD direkt (via micro usb-b) till 360 portarna utan dongel får jag xkey logon i LCD. Så ström från 360 portarna får jag.
FFC är väl styrsignaler endast(?) så jag förväntar mig inte mer än logon men efter som jag inte får ens det när det går via dongeln blir jag misstänksam.
Om man kopplar via dongel utan FFC till 360 så får man alltså ingen loga? Gjorde antagandet att man skulle får det eftersom LCD egentligen inte behövs. Antagande är ajabaja?
Du ska få logo bara modulen får ström... har du lust att ta bild på hur du kopplat in det hela?
Såklart.
Bifogning 1172
Det är väldigt troligt att Xboxens mjukvara inte kan differentiera en Xk3y-bestyckad box i passthroughläge från en stockbox. Dock ska du vara på det klara med att om boxen detectar Xk3y:en när du kör den i normalläge offline, så blir du säkerligen flaggad, och därmed bannad nästa gång du kopplar upp.
Jag har också WD 2TB helt ny kan ju finnas någon koppling där. Den är NTFS iallafall som jag tror den ska vara. Har provat med och utan mappar och med bara ett spel - flera spel. Med och utan dosan med mini usb. Sen har jag provat med ett vanligt usb på 8gb.
Nu flyttar jag tillbaka isofilerna från hdd´n för o testa med färre spel... 4,5 h kvar weiii... Behåller 19 och testar med och utan remoten sen och ser vad som händer...
Blir intressant och se om det funkar för dig sinnesskill jag har provat med 1 spel till och med , men det funkade inte heller. Men din hårdisk lyser upp också? det gör min iallafall , Har däremot inte inte 3.0 utan 2.0. Tror inte det kan bero på att hårdisken är för stor men läste att man kunde göra 2 partitioner 1tb+1tb , det har jag inte gjort än iallafall.