Original inlägg av
prodge64
för mig funkar dom skivorna helt perfekt, och är det full-printable du har så är det nästan garanterat samma mediakod på skivorna också - CMC MAG. AM3. jag har även några gamla TDK DVD+R 1-8x men dom har jag inte provat, försökte bränna några PS2 spel på dom och hade stora problem med att få dom att boota (på PS2, inte Wii.. ;)). verkar som konsoller inte gillar +R.. men men, antar att du kanske undrar vad det spelar för roll vilken mediakod det är på skivorna. kan tyvärr inte ge något bra svar på det, mer än att det handlar om olika tillverkare. Verbatim t.ex. har koden TYG02 på vissa av sina skivor, vilket innebär att de köpt in skivor från Taiyo Yuden (garanterat bäst kvalité på dessa skivor, men klart dyrast) och satt sitt egna märke på skivorna. Aja, dagens rant om mest onödig info, TDK funkar helt enkelt! :D
EDIT: kom just på vart jag ville komma nånstans med inlägget, det är så att jag köpte något mindre känt märke ett par gånger, som hade olika mediakoder. när jag sen tittade noga på skivan så var många med den ena mediakoden lite ruggade precis i kanten och lite ojämna även på den yttersta biten av skriv-ytan. dom med den andra mediakoden såg däremot helt perfekta ut. och detta är alltså inget jag har varit med om vad gäller TDK.