Original inlägg av
artifaction
När du köper en sån här sak på EG så tar dom dina uppgifter för att garantin ska gälla, när du sedan lämnar tillbaka så måste du skriva under på ett återlämningskvitto. om dom tar leg eller inte kan jag inte svara på, dom har inte gjort det när jag lämnat tillbaka något man inte varit nöjd med.
Men som sagt, det är väl bara att testa då, antingen funkar det eller får du stå där med en stämningsansökan där du mot all sannolikhet kommer att förlora och vid eventuell rättegång får du betala rättegångskostnader. eller om du har tur så får du bara leva med skammen att gå till baka och lämna rätt vara och en ursäkt för dåligt beteende.
Hmm, det är ju till att dra ut på gränserna, ok du vill flasha din box för att du inte vill betala för spelen. fine, men nu vill du även komma undan med att betala för boxen...
Kanske skulle fundera på att be "Bertil uteliggare" att råna banken ist och ge dig bytet, då kan du ju "köpa" konsoll och spel och tom en ny fet tv utan att det behöver påverka din egna plånbok.
Sorry om jag verkar hård mot dig, men det finns gränser för snålhet..