http://forum.psxcare.com/support/sho...4&postcount=10
Printable View
Antagligen sökte jag dåligt eller så fanns det inte men jag har ett problem med min 360.
Igår försvann bilden mer eller mindre och det är ett enda flimmer :confused:
Strömmen går och allt men det blir ingen bild på tvn, prövade även på en annan för att se om det blev samma resultat och även där blev det samma flimmer. Har absolut ingen aning vad jag ska göra.
Om man har laddat ner ett spel som finns på listan i verifierade release:
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36570
är det bara att bränna eller måste man själv göra nånting? patcha osv?
tråden handlar om releaser du KAN verifiera mot databasen. tråden är för att underlätta vilken release man ska använda sig av för att veta att den går att fixa eller går att få livesäker. du måste köra imagefilen i abgx360 innan du bränner ut för att vara på den säkra sidan.
Tja sitter här med polarn och försöker flasha en hitachi 0078FK, Han har flasha liteon utan problem men nu blir det trubbel.. Vilken ixtreme 1.51 fil ska man använda ?
Ska man göra på nått annat sätt till hitachi ? jag hittar ingen bra guide ?
http://www.360mods.net/JungleFlasher/JungleFlasher.pdf prova detta :) annars kan jag skriva en guide för hur du ska göra med FWToolbox lite senare, om det fungerar med hitachi's 1.51: or i den...
Tja tror min fråga passa bäst här,
sku till att lira nya GH Metallica fast krävde uppdatering, funkade inte från skivan så
drog hem senaste från xbox.com
funkade bra 3-4 gånger men sen när jag starta upp boxen så läste den inte skivan.
happ tänkte att läsaren gett sig så beställde en ny från psxcare med rätt spec.
kopplar i den och den både snurrar och läser skivan men kommer inte fram i dashborden.
nån lödning som gått?
du kan inte bara byta läsare rakt av. du måste läsa ur firmwaren i din gamla läsare och kopiera nyckeln i den, sedan måste du läsa ur firmwaren i den nya läsaren och lägga in den nyckeln, för att sedan flasha den nya läsaren med den nya nyckeln.
förenklat: din xbox moderkort och läsare har 2 identiska nycklar. byter du läsare får du 2 olika nycklar och måste då kopiera nyckeln från den gamla läsaren till den nya. finns klistrade trådar om olika läsare hur man gör detta.
är det en bränd skiva så gissar jag starkt på att du använt ett budget märke och inte verbatim skivor, annars är nog fallet så att du bör uppgradera eller köpa ny brännare. fungerar andra spel?
Jo det jag menade med rätta specen :)
använder rätt brännar 112d eller vad den nu heter och bra skivor.
men asså nya läsaren läser inte ens orginal spel eller dvd filmer heller.
precis som gamla bara sådär över en natt, helskumt
Jo beställde ny läsare från psxcare med nyckeln från gammla.
ja asså börjar bli måttligt less på dessa as till tv spel.
har redan 3rrod en box som inte gick att fixa så köpte en med värsting vattenkylning och
tänkte att då kan man ju spela med sinnesro, men icket -.-
Låter som att du har väldig otur... :( prova som int säger med den knapp kombinationen, har för mig det är den gula knappen ( Y ) och den högra trigger knappen (nedre knappen på höger sidan, alltså den under den gula knappen) testa detta... du ska hålla in knapparna tills boxen startar om och fortsätta tills den startat upp igen...
Ok tackar för tipsen, funkade dock inte samma sak fortfarande...
andra förslag? :)
Körde du med "trådad" eller trådlös handkontroll? trådlösa fungerar nämligen inte...
hmm säker?
körde trådlös och väntade bara till den lyser 1p och höll inte y och rt och då reboota den...
Testade själv precis, med min box som INTE har några problem, den startar om som den ska, men sen startar den direkt upp i Dashboarden igen... så jag e tämligen säker ja, jag har ingen trådad kontroll hemma just nu, men på PSXCare har jag gjort samma sak ett fåtal gånger med kundboxar som haft för hög upplösning för våra tv apparater, då använde jag en trådad kontroll som fungerade fin fint så jag vet hur det ska gå till men var lite lätt osäker på exakt vilka knappar det var... tror att om du ringer till MS Supporten och bara säger att skärmen är svart så kommer dom säga till dig att du behöver en trådad kontroll...
Man ska väl kunna välja om det ska visas när man uppnår en achivement? Hos min kompis kommer det upp en liten ruta där nere där det står achivement unlocked men det gör inte det för mig. Har jag stängt det och isf vart hittar jag denna funktionen?
vad menar du med "vänster analog" ??? det är den övre vänstra knappen, prova att göra försöka flera gånger i rad (allt, Y X X LB RB X X) och försök även att göra det så snabbt du kan... gör du för långsamt händer inget... ;)
och ja, jag är säker på att det fungerar i den nya dashboarden också, för jag gör det med jämna mellanrum själv :)
Ok får tacka för alla svaren!
hade läst på ett usa forum och dom skrev "left bumper" så trodde dom menade analoga... -.-
hur som helst så hjälpte inte detta hellet :/
tror det har blivit nå fel i moderkortet eller nå...
en skum sak är att om jag byter ut sata kabeln mot en orginal från mitt andra 360 så får jag att 3e röda lampan börjar lysa... helskumt
har ett sånt där inbyggt connectivity kitt så tänkte det blivit nå fel på de men..
icke för är samma om jag kopplar förbi det..:(
tjena!
jag har ett problem när jag ska spela upp mina dvd filmer,
jag sätter i skivan sedan kommer det upp en xbox 360 logga och så säger den "attempting to read media". vad är problemet och ska jag göra för att få bort?
Händer detta under uppstarten av boxen eller när du har den igång? har du skivan i medans boxen startar, prova med att spotta ut skivan och starta upp boxen först sedan sätta i skivan...
detta händer både när jag har den i när jag startar upp den och när jag stoppar in skivan när den är igång.
Händer det med orginal eller bräna?
Händer det med orginalfilmer ( Rengör lasern med en rengöringsskiva eller tryckluft om du vet hur du inte blåser bort smörjmedlet i läsaren :D )
Funkar det bättre *Grattis*
Fungerar det inte o det är filmer från samma region som maskinen köpts ( Pal Region:2 här i Sverige ) så kan din laser vara trött. *Köpa ny läsare eller ny box är då alternativen. **Tänk på Nycklarna...
Händer det med Backuppade filmer på diverse media som fungerat innan, prova rengör lasern enligt ovan och fungerar det inte efter det probva lite olika media ( sorters skivor ) annars enligt ovan ny läsare...
Kolla även att skivorna inte har några repor, detta kan påverka läsningen också, ju fler repor ju svårare får lasern att läsa skivorna...
Hej!
Jag har en fråga som inte stod med i Faq'et. Jag har nyligen tankat hem Bionic Commando och jag får en iso och en dvd-fil som man skall. Spelet skall vara regionfritt, jag undrar dock för säkerhets skull om det går att "bricka" sin konsol om man uppdaterar ett spel som inte är regionfritt? Jag såg liksom att en System Update fanns i iso-filen.
Jag har en fråga till. Jag skulle bränna spelet nu, men när jag trycker på iso-filen står det att jag skall välja dvd-filen. Vad skall jag göra?
du väljer .dvd filen, bränner skivan...
det finns ingen som helst möjlighet att bricka en 360, inte på samma sätt som Wii, regionsfria spel är regionsfria, det är även dashboarden tror jag, har aldrig tänkt på det faktiskt... men hur som helst ska det bara vara att köra på... om du vill kan du alltid gå in på live och tanka hem senaste dashboard uppdateringen, då är du 100% säker på att det är rätt, kommer en ny update på tisdag, så kanske ska vänta tills dess :)
Tack så väldigt mycket för svar Swizzy! Oturligt nog är inte min 360 uppkopplad till nätet i dagsläget, så jag kan väl inte gå in på Live då? Min router gick sönder i ett åskväder -_-
tyvär kan du inte gå in då nej :( du kan iofs koppla in din 360 direkt till internet (modemet) det ska också fungera... prova... annars ska det som sagt inte vara några problem med att installera uppdateringar från skivor heller, sålänge det är:
Regionfree
Eller
PAL
Eller
PAL
NTSC/U
Eller
NTSC/U
PAL
F*n! Bionic Commando brändes enbart till 52%, sedan blev det error. Jag antar att min brännare inte kan bränna DL-skivor, eller vad tror ni?
kolla i loggen, vi kan inte svara på sådana frågor om vi inte ser loggen, kan vara skivan, kan vara brännaren... kan vara flera andra orsaker också...
Jag har en fråga till. Om man blir bannad från Xbox Live, kan man inte ladda hem demos eller småspel då heller?
blir du konsoll bannad har du ingen tillgång alls till Live, läs mer här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37430
Var hittar jag systemfiler till NDSlite för acekard 2 ???
prova någon av följande forum delar:
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=115
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=147
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=148
någonstans där bör du hitta dom :D
Hur fungerar det med flashning ? Är iXtreme 1.6 egentligen det enda som man kör med nu för tiden eller finns det massvis med andra ?
http://shop.primlogic.se/default.asp?lProductId=3523
Skulle dessa fungera ?
En flashning fungerar på så vis att man byter ut mjukvaran i DVD-Spelaren mot en "hackad" variant av den som fanns i från början.
Flashningens funktioner varierar lite beroende på vilken version du väljer, Xtreme firmwaresen skippar enbart checken om spelet är bränt eller ej
iXtreme skippar också denna checken som Xtreme skippar, men utöver det så kollar den även vissa värden på skivan (t.ex SS, PFI, DMI...) detta för att öka säkerheten
iXtreme 1.6 har utöver det som tidigare versioner av iXtreme har haft även en funktion att du kan koppla den till datorn och rippa spel (med vissa speciella program)
iXtreme 1.6 och 1.51 är dom ända FW's som dom flesta av oss som håller på med sådant här använder då dessa är dom bästa firmwares som finns ute i dagsläget, 1.6 finns till Samsung, BenQ och Liteon (74850C och 83850C). 1.51 finns till Samsung, BenQ, Liteon 74850C och Hitachi (alla versionerna) 1.51 är alltså den senaste till hitachi och därför används den med hitachi's, 1.51 har dock ingen video check (för att ha stöd för Wave 3 spel)
*Edit:*
Ja dom där skivorna fungerar alldeles utmärkt bra... var försiktig med att länka till andra butiker som säljer samma saker som PSXCare dock, kopiera istället namnet som står på deras sida...
Hej!
Det är såhär att jag har en tv som ska vara HD Ready som det så fint heter och jag har en xbox360 utan HDMI.Fast Tv'n har ingen Hdmi ingång eller RGB ingång utan bara Scart och DVI. Finns det något sätt att koppla in xboxen så att jag kan få högre upplösning? Tror även jag har VGA ingång i tv'n.
http://www.psxcare.com/shopimages/pr...extras/vga.png skulle detta vara en lösning isåfall? eller behövs det något annat?
Vore sjukt tacksam då jag är totalt förvirrad angående allt det här:)