Original inlägg av
int21
jag har hittat en sak i den nya dashboarden som mycket möjligt skulle kunna ställa till det i framtiden. installerar du ett spel på hdd och sedan stoppar in en skiva med samma spel men annan utgåva, t.ex. regionfri ntsc istället för pal så kommer boxen registrera två versioner av samma spel, i mitt fall gow 2.
jag hade installerat 360int versionen och sedan kastade den för att köra en fixad allstars release, nu dök alltså två stycken gow 2 ikoner upp i min box. man kan starta den installerade 360int versionen med allstars skivan och det är detta som kanske kan bli ett problem framöver, då installation och skiva borde skilja sig åt i media id. jag valde iaf att avinstallera den första 360int backupen för att sedan installera allstars, problem löst och bara en ikon kvar.
det borde finnas något som boxen läser in och kanske tar med i installationen t.ex. media id eller stealth. så även om man spelar med ok backup så kanske installationen är felaktig, något att tänka på i framtiden... time will tell. nu vet ni iaf. ;)