Vi har iaf en produkt som gör detta. Mer/mindre livesäkert kan vi bara spekulera om.
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=89
Printable View
Vi har iaf en produkt som gör detta. Mer/mindre livesäkert kan vi bara spekulera om.
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=89
Dom kan se det även om du har en original läsare på sidan av, eftersom den typen av produkter drar extra ström, vilket dom om du har otur kan upptäckas av MS... = ban, bästa lösningen är egentligen att ha 2 konsoller; en flashad och en original, då är man så säker man kan bli på live, dock ska iXtreme LT vara livesäker, så det ska inte vara någon fara att köra dessa på live i dagsläget iaf :)
Nej, det finns inga garantier för det, om du en gång kört maskinen med flashad DVD kan det ha lagrats information om detta på xboxen, en förändring i mjukvaran/svaren vilket kan leda till ban
Det är svårt att säga, men jag har inte hört om ngn som blivit bannad med LT ännu iaf ;)
Ingen aning, jag har kört så, ännu har jag inte blivit bannad... samma har många andra gjort, dom har inte heller blivit bannade vad jag vet om...
Okej. Men kan jag bara få en snabbförklaring på vad LT är för nått, jag tror jag kör iXtreme 1.6 nu. Men är LT yttligare en nyare verition?
japp, LT är den senaste versionen, den är 90% original ungefär, därmed livesäker. utöver livesäkerheten har den inte heller några stealth checkar, det vill säga den startar allt :)
Fram tills Augusti updaten och den kommande Kinect update med GUI ändringen i november så är allt guld o gröna skogar med LT på en virgin box om du följer abgx rekommendationer.
Men nya skojjigheter från MS sida kommer i Augustiupdaten som fcrt.bin osv så blir väldigt intressant höst efter den updaten och den årliga banwave som kommer på hösten/vintern.
Jag har LT som jag fick flashat med i våras/vintras.
Vad är LT 1.1 för något ? Är jag ändå säker eller vadå :confused:
LT 1.1 är lite säkrare på den ena läsaren (Liteon/BenQ) på den andra åtgärdar den bara läs problem...
För BenQ Finns det även 1.2 som åtgärdar läs problem...
Allt detta borde du kunnat få svar på från din polare C4eva benzema! du kände ju honom skit bra och det är ju han som fixat mjukvaran...
Varför? fråga C4eva, jag har inte kodat skiten... det var en bugg i LT 1.0 som kunde upptäckas tydligen, det var allt som sas...
lol... jaja, vi ska lyssna på dig som frågar oss och låtsas vara polare med honom??
Det säger sig själv, svaret på din fråga står mitt framför näsan på dig... ge fan i att fråga oss om saker som redan finns besvarade, och du kan lika gärna fråga c4eva eftersom du påstår dig känna honom... det är inte speciellt svårt att lista ut huruvida det kommer fungera eller ej...
men för fan benzema, skärp dig?!
RF = Region Free...
Region Free = Ingen regions låsning
LT finns INTE i PAL, NTSC-U och NTSC-J versioner eller hur? eller gör den det? ffs, det är ren logik, och använder man google så får du svaret inom 5 minuter...
Dom kör alltid en banvåg runt november/december... så jao, det e sant att dom bannar folk under hösten...
Hejsan, Har en fråga till någon person som kan detta :)
Ska det vara lugnt att spela online med Wave 2 på Ixtreme LT :confused:
Det är så att jag har ett Wave 2 spel här hemma och jag är väl lite nojig om jag nu ska stoppa in skivan. Vill dock inte riskera någonting så därför frågar jag någon här om det kan gå bra .
Tack på förhand :)
Sålänge du kört spelet i abgx360 så är det ok MEN du bör gå in på ABGX hemsida och ladda ner ssv2 för spelet och lägga in den och verifiera igen om du ska vara "ännu" mer säker när du lirar live. SSV2 är det bästa skyddet med senaste firmware, men ingen kan garantera att man inte blir bannad.. allt märks efter november. Firmware-tillverkare har i bästa fall olika setups klara för att se vad MS bannar på. Har man en gång kört ett SSV1 spel kanske det är försent, det vet man inte.. SSV2 är det som gäller nu.. lycka till.
Uppdaterad Livesäkerhet här. :)
Nu får du ta o ge dig.
Du påstår att du är superbundis med C4eva och att ni joggade omkring i blöjor tillsammans som små barn och att du fortfarande har kontakt med honom men inte alltid kan fråga honom då han "sover"
För oss luktar det som Mytomani lång väg...
Ställ inte frågorna till oss när du har den som utvecklar mjukvaran som vän eller kan det vara så att du ljuger så brallorna trillar av eller är det snarare så att han tröttnat på dig o ditt tjat ?
Vill du ha reda på om Microsoft bannar folk och när o mer info om det kan du ringa:Jag bjuder på den infon!Citat:
Hjälp via telefon:
08-58 53 65 24 (+46 8 58 53 65 24 för telefonsamtal utanför Sverige)
Nu har du alla sökvägar du behöver för att få reda på info.
1. C4eva som du "känner provat"
2. Ett superhemligt telefon nummer som ger dig svar på allt som har med xbox 360 att göra över huvud taget!
AP25-checkar i 2.0.12611.0 dashboard och senare.
Från och med November 2010 dashboard update har det kommit nya diskkontroller (AP25) som INTE hanteras korrekt av befintliga iXtreme firmware.
Enda undantagen är gamla boxar med Samsung dvdläsare samt vissa tidiga Hitachi. Vi har ingen information om vilka hitachi som är säkra, men gissar på att alla före v78/v79 är säkra.
Det första spelet som utnyttjar dessa kontroller är Fable III. Räkna med att alla kommande spel kommer göra dessa "AP25" kontroller. Risken finns även att äldre spel kan få uppdateringar över xbox live som gör att spelen får "AP25".
Det är INTE säkert att köra Fable III osv offline, dashboarden skvallrar om misslyckad AP25-kontroll så fort man går online.
Vi vet INTE när det släpps ny version av iXtreme med korrekt stöd för AP25-kontroller. På grund av det sätt som AP25 fungerar kan det även bli så att man måste uppdatera sin iXtreme varje gång det kommer ett nytt spel man vill spela...
Tills vidare rekommenderar vi:
Uppdatera INTE till 2.0.12611.0 dashboarden.
Gå INTE online.
Om du redan har lagt in 2.0.12611.0 eller senare, spela INTE backuper av Fable III eller senare.
Spela inte originalet heller innan vi fått indikation på att det är säkert...
int21: jag lade in denna info högst upp i guiden. Du får gärna fylla på med mer/uppdaterad info samt flytta texten jag skrev så den passar in bättre i strukturen i din guide.
uhm, jag brände ut SSF4 och splinter cell convict, men när jag sätter in skivan så kommer bara en typ film meny upp...
jag har iextreme 1.5 (1.5.1 kanske det va) eller 1.6, kommer inte ihåg vilket det va. dashboarden är ganska outdated, uppdaterade kanske för typ 9 månaders sen eller så.
Om du inte vill lägga ner ynka 350:- (om du inte flashat hos oss tidigare) eller 250:- om du flashat hos oss tidigare på att uppdatera så du kan spela dom senaste spelen också är du dumsnål... LT finns till Samsung, Benq och Liteon...
Eller du kanske vill vänta lite på iXtreme LT+ ?
+ frakt (kan iofs gå till en lokal butik) om ni äns använder det, så totalt blir det en hel del. nu förtiden så spelar jag typ 1 timme/månad eller så i genomsnitt.
dom pengarna hade inte varit så mycket om jag fortfarande spelade :p
Allt är ju relativt :D
Spelar man bara en timme i månaden kanske man kan hitta en billigare hobbie :D
Däremot folk som plankat 30+ spel har ju tjänat in de slantarna för länge sedan :)
fick tillbaka min xbox360 från microsoft idag efter reparation. (felkoden jag fick innan den blev reparerad var E74)
den har varit flashad (och återställd) innan jag skickade den till ms. har en annan box som är flashad så funderar
på att låta den reparerade boxen vara oflashad ("utifall att backup")
om jag inte flashar (och bara spelar orginal) vet nån om den reparerade xboxen är helt livesäker?
ok bra bra :)
hmm.. tänkte om själva lagningen (av e74) var på nån annan del av
moderkortet (eller vad det kallas) och några flash "spår" fanns kvar nån annanstans.
Om man kört ap 2.5 skyddade spel innan man skaffa Lt+ räcker det skapa nytt gamerprofile då och man kan ansluta sig till Live?
Aldrig blivit bannad dock fått unreadble disc nån gång innan jag skaffa lt+..
Dum fråga kanske men hur kolla man det?
Har inte varit uppkopplad mot live på 1år tror jag...kanske dum och prova tradig om man inte kan spela alls sen..
det kräver att du har programmet XVal, sedan kollar du värdet för X under system settings, system information... där står det typ "X: ........." sen är det ngnting mer där... serienummret har jag för mig man ska ha för att räkna ut vad värdet säger... det står i XVal iaf :p
förstår jag detta rätt:
jag har en samsung ms28, firmware 1.61.
körde fable3 både innan och efter "kinect"dashboarden var installerad på min box. är den då med största sannolikhet flaggad?
har en box från 2006 utan hdmi, så den är original. äntligen var den gamla skitlådan bra till något.
Har läst runt på forumet och även på andra sidor, men tycker det är ganska rörigt. Har jag förstått rätt?
1. Jag ska inte uppdatera dashboarden förrän jag uppdaterat till senaste LT+ (flaggning om man kör ett AP 2.5-spel)
2. Uppdaterar jag till senaste LT+ så kommer AP 2.5-spel så som NFS HP fungera men jag måste "patcha" varje spel som har AP 2.5 via agbx oavsett
Jag spelar inte Live men vill inte få boxen bannad om jag vill sälja den framöver. Boxen (bix-falcon) är köpt hos er för några år sedan (2008 eller början av 2009?).
Hur vet jag om min box går att flasha? Finns det LT+ till samtliga äldre? Antar att min räknas som äldre, då den för tillfället har ixtreme 1.51/1.6/1.61 (går det att kolla utan utrustning?).
Tack på förhand!
1. Spelar ingen roll om du uppdaterar för eller efter LT+, men gör du det före riskerar du ban om du lirar AP25/AP2.5 spel (NFS HP, ACB och Fable III vad jag vet änsålänge)
2. Yes, du måste patcha spelen... eller rättare sagt kör dom bara med ABGX360 version 1.0.4 eller senare och köra Autofix Level 3 :)
Vad gäller boxen... den är troligen köpt under 2008 då vi i slutet av 2008 hade Liteon maskiner, inte Benq som det sitter i din (bix = Benq iXtreme) det finns LT+ till följande läsare: Hitachi, Benq och Liteon [phatt modellerna; 74850C, 83850C, 83850Cv2 och 93450C] det kommer troligen INTE att komma till samsung läsare men det kommer att komma till SLIM läsarna... alla 3...
Det går att kolla vad du möjligtvis har för flash version; om du uppdaterat efter att du köpte den av oss... när var det senast? vilka spel tar den? (wave 3? wave 4? högre?) behöver du en activate skiva för att spela högre spel än wave 3? (wave 4+)
Om du inte uppdaterat boxen efter första flashen kan du se version på lådan (bix 1.......)
Hittade kvittot nu, den är köpt maj 2008. Står inte något mer än Bix-falcon på lådan.
Okej, så det är en Benq då, så LT+ ska inte vara några problem? Tror jag har uppdaterat/flashat tre gånger sedan jag köpte den hos er. Jag har kunnat spela alla spel fram tills AP25 dök upp vad jag kan komma på. Inte spelat så mycket på senaste men det senaste jag vet är väl Pro Evolution Soccer 2011 och Fifa 2011/11 så bör väl vara v1.6/1.61 jag har då? Har nämligen för mig att det var 1.6 senast som lades in. Flashar aldrig själv så brukar bara lämna in med jämna mellanrum.
Nix, använder ingen activate-skiva.
1.6_No Stealth eller senare ;)
Fifa 11 är väl Wave 4 eller senare har jag för mig, isåfall är det 1.6_No Stealth eller 1.61 du har kan även vara LT eller LT 1.1 eller LT 1.2...
Ok :).
Börjar bli tjatigt att behöva uppdatera så ofta, hinner knappt göra en uppdatering innan man behöver en ny. Frågan är om man ska uppdatera nu då till LT+, tros det komma något ny uppdatering snart igen för min box? LT++ typ ;)
edit: Helt enkelt gäller följande: Jag måste uppdatera till LT+ (för den kan jag ju inte redan ha eftersom det är några månader sedan, aug/sept, som jag uppdaterade senast) för att kunna köra backuper som NFS HP med flera som har AP25, och då krävs väl även nya dashboarden för att spelen ska starta.
Om jag uppdaterar till LT+, spelar det någon roll HUR jag lägger in den nya dashboarden då, via nätet eller usb?
Tack för svaren hittills, du är guld värd ;)
Precis, för att spela dom nya spelen med AP25 krävs LT+, spelar sedan ingen roll om du uppdaterar med spel, internet eller USB...
LT+ kom enbart pga AP25, så där får du klaga hos MS som aktiverade det sovande pirat skyddet ;)