Absolut, men han hade ingen grafräknare :D o de kostar 1.190 kr på kjelle o köpa :) Det var mest det jag tyckte att det skulle vara billigare med en Teensy ist :D
Printable View
Nu är det olagligt att äga en psjailbreak i ryssland!! haha, helt sjukt!
Läst lite olika forum, och det pratas en hel del om backup manager där, specielt på psx-scene, många tror att det bara är skit snack från psjailbreak för att dom ska sälja mer usb donglar! Vad tror ni?
hmm, digitalboxen har tydligen fått in psjailbreak?
Hmm, interesting! PSJailbreak.com är nere :(
undrar om det är värt att ha kvar sin jalbreak? dom nyare spelen kommer ju garanterat att kräva en systemuppdatering? och jag har precis införskaffat move också, lita drygt att inte kunna spela resident evil eller heavy rain med dom :( men dom kanske kommer med en fix snart, kan ju alltid hoppas!
Heavy Rain funkar. Resident Evil 5 vet jag ej, inte hunnit testa.
vem fan bryr sig om move? köp ett wii om du vill vifta med händerna, eller gå i ett demonstationståg, lol =P
Som pendragon säger menade han inte allvar på det viset du tänker... detta är ett forum där man kan vara sig själv, det här är inget forum du måste hålla dig till strikt allvar om allt, du får inte någon böteslapp eller liknande för att du är lite skojig av dig. utan det välkommnas av oss andra då det får forumet att stå ut ur mängden :D vart har ditt sinne för humor tagit vägen? :)
tja alla hacker fan
när man använt nån av alla dessa ps3 hack måste de sitta kvar i usb på ps3 hela tiden för att den ska funka.
mest en undrar om man behöver ha en massa enheter för att den ska funka för alla ps3 eller om man bara instalerar med den så jag å polan kan dela på en.
sen kan väl ingen svara på dem men va händer när ett spel kräver en updatering kommer de inte funka eller måste de då fixa en updatering för att hacket ska funka på den vertionen med
isf är de en bra ide å försök av de men den är redan dödad :(
För att uppdatera ett spel krävs det att man har originalspelet som jag förstått och inte bootar med Debugläget aktivt.
Dock inget jag provat o kommer nog heller inte prova :)
Man får helt enkelt tänka såhär: man har en maskine som kör allt den kan köra i 3.41 och eventuellt patchat i framtiden o någon gång kanske man kan ful ladda ned uppdateringar o injecta på sin ps3... Detta är ju så nytt ännu.
Vill man köra live kan man som på 360 köpa en omodifierad konsol o köra sina original man ändå har kvar ( dom du gjort backup på ) ute mot nätet.
Som jag har läst av folk som gjort en säkerhetskopia via systemmenyn på sina gamla hårddiskar innan de bytt o sen överfört kopian till nya så har de kunnat stoppa i sin originaldisk, kört uppdateringen för spelet, gjort en ny backup, bytt disk o överfört den backuppen till den nya disken.
Lite omständigt verkar den lösningen vara dock.
och pissjobbig om man spelat mycket med backuppdisken :D
Vi har ett mindre parti PS JAILBREAK på lager *** NU *** som troligen säljs under *** BEGRÄNSAD *** tid.
ALLA som förbokat kommer få leverans / kan komma till butiken ock köpa.
RING om du vill komma och köpa efter 18.00, vi kan ha öppet en timme extra isåfall men isåfall vill vi veta i förväg.
Vi har så det borde räcka ett par dagar även för er som INTE bokat, så det är bara att komma och köpa. Denna produkt riskerar att bli helt förbjuden att sälja inom kort, så passa på.
Priset på PS3Key känns ju mer attraktivt, men jävligt skoj att ni äntligen fått in the real deal nu :) Det tog ju bara drygt en månad för dom att komma hit ;)
http://psjailbreak.com/news
undrar om det är lika mycket skitsnack som det var med backup manager 1.1? har i allfall beställt en psjailbreak härifrån nu, om det nu skulle vara sant.
Men kommer open manager o domandra backup manager fungerar med psjailbreak, eller fungerar dom bara med psgroove o det?
Så om denna nyhet från PSjailbreak lika trovärdig som förra (att BM1.1 skulle komma den 15:e september) så är det inte oväntat. Men stämmer detta så låter det kanon :)Citat:
Original inlägg av psjailbreak.com
Fanns ju ingen anledning att släppa någon ny bootmanager innan några kunder kunnat köpa psjailbreak, dom lär ju anstränga sig hårt för att göra att den inte fungerar för klonerna...dom har mer eller mindre fått slå knut på sig för att få iväg sina dongar till oss distributörer utan att allt skulle beslagtas redan i hongkongtullen...
Ni som fått era psjailbreak nu, har ni några kommentarer?
I och med de senaste nyheterna från psjailbreak, chansar jag med att skippa ps3key och ge mina pengar till psjailbreak :)
EDIT: Hansi; jag skickade ett mail ang. avbeställning av ps3key och gjorde en ny order på psjailbreak. Så förhoppningsvis kan jag börja leka med min ps3 på måndag! :cool:
Jag kör med open manager 1.16
har testat några spel
3D dot game heroes, har haft problem att starta. har bytt till 720p lät som det skulle göra skillnad. starta direkt då iaf ^^
Castlevania lord of shadow. Funka fin fint
NHL11. Funka fin fint
har lagg in allt i open manager gamez mappen "int hdd"
MSG4 startar inte för mig.
Backup manager har jag inte bråkat med. Vart ska man lägga spelen för att den ska hitta de?
Blev förvånad hur liten psjailbreaken är. Nöjd än så länge iaf, beställt en teensy2++ för att helgardera mig och en 500gb disk + 32gb usb minne
Ps3ksy beställningen makulerades innan jag vart sjuk torr jag, eller efter jag kom tillbaka till jobbat ( typ när du skickade den o jag såg den :) )
fixat o klart, det nya dock har jag ingen koll på då jag normalt sitter o löder/moddar brallorna av mig :D
Kanske fel ställa att fråga på iställe för att skicka mail, men tänkte att ja kanske inte är själv om problemet.
Köpte ett PSjailbreak av er och hämtade ut det idag.
jag följer de som står i guiden -> http://blog.techsick.com/guides-tuto...k-ps3-modchip/
Men det enda som händer är att både röda och gröna dioden lyser konstant efter 5-6 sec efter ja har startat den.Citat:
OPERATION:
1. The console MUST be fully OFF (NOT in STANDBY mode) before connecting the USB PS Jailbreak. Depending on the console version you MUST:
PlayStation 3 *.- FAT. Just turn off the console from the rear switch.
PlayStation 3 *.- SLIM. It is essential to disconnect the power cord from the back of the console.
Connect PS Jailbreak to any USB port on the console, taking care not to have anything else connected by USB.
2. Press the POWER button on the console and then pressed the EJECT button. You will see the two LEDs on the PS Jailbreak illuminate while powering ON the console (10 seconds), then one of several things can happen:
- The Green LED is lit. This means that the PS Jailbreak is working properly.
- The Red LED is lit. This means that the PS has not loaded correctly Jailbreak. Usually this happens when not properly pressed Power sequence and then Eject.
- If the end result is the bright Red LED, we repeat the process from the beginning with the precaution of disconnecting the power cord from the back of the PlayStation 3 Slim or cut the current from the switch at the back of the PlayStation 3 Fat.
När den har startat upp står de bara Okänd USB-enhet uppe i högra hörnet.
Gör ja nåt fel eller har ja fått ett söndasexemplar ? :(
Kör 300Gb slim 3.41
Förstår inte va ja gör för fel.Citat:
Original inlägg av Swizzy
Spottar ut skivan, Stänger av konsollen med kontrollen.
Drar ur strömkabeln och kokar lite kaffe i 5-10 min.
sätter mig med morgonkaffet och stoppar i chippet i USB på framsidan.
Sätter i kabeln baktill och sedan startar upp den med powerknappen på framsidan och trycker eject 0.5 sek efteråt
Får gärna berätta vad ja har missat
De enda ja får är rött och grön konstant sken och unknow usb-device dyker upp 2 sek för att sedan gnälla på att ja ska starta kontrollen
EDIT: postade i fel tab/tråd...
Dessvärre så gör de ingen skillnad om ja trycker båda samtidigt, trycker på power först och sen eject direkt eller väntar 2 sec mellan...
"The exploit takes place while the PS3 is looking for the Jig (triggered by pressing eject within 200ms of pressing power)." --
http://ps3wiki.lan.st/index.php?titl...se_Engineering
så tryck så snabbt du kan bara, men de kan tänkas att de inte funkar om du trycker på eject innan du hunnit släppa upp power knappen.
de kan va lite svårt att få till de i början, men man lär sig snabbt=P ett tips är att använda båda händerna
edit: du behöver inte ha ur strömsladden i flera minuter! räcker med att du drar ur sladden i några sekunder, dumt å slösa tid som man kan använda till att spela ;D
Hur ja än gör så får ja bara konstant sken av rött och grönt...
Ingen som vet nån lista på felkoder?
har googlat sönder datorn snart utan att hitta ett svar
D
börjar tro att de e trasigt
ska prova på en annan konsoll imorn
Vet inte hur det är med psjailbreak... men är den förprogrammerad med programvara vid leverans ?
Hej jag har näsan likadant problem med min.Det märkliga är att den HAR fungerat.
Köpte den 6/10 både spelat och ftpát över spel till konsollen som funkar klockrent.
Idag ska jag starta och då verkar inte dongeln lira?
Den blinkar snabbt grönt och rött,inte som innan och lyser rött/grönt för att sen bara lysa grönt.
Försöker jag starta open manager för jag felmeddelande: 80029519 och googlar man på det så verkar det betyda att man ska installera om jailbreaken,men det går ju inte då dongeln inte startar och då får man inte heller upp menyn "Install packages files" har jag för mig det ska vara i spelmenyn?
Då är frågan---har min ps3jailbreakdongle pajat?
Tacksam för svar.