Funkar MSI K9N SLI-2F, nForce 570 mån tro?
Ja tänkte flasha min xbox 360 och undrar nu om nån kan bekräfta om detta moderkortet är kompatibelt, MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16?
En annan fundering i Iprep 101 v006 kan ja inte kryssa i Patch MTK Flash?????
Behövs de? o de står inget i guiden om att få dvd läsaren i mode_B behövs inte de?
Naturligtvis är de en Benq DVD i min xbox 360.
tacksam för svar.
Hittar inte via kortet iIprep 101
JAg vart just till att flasha min Benq, Men har gjort allt fram tills det att Jag skulle välja LIST SCSI i iPrep ,, där kommer inga siffror upp under DEV IO.
Via kortet har jag flashat min gamla ms28 med innan så vet att det har fungerat fungerat? För det är ju samma kort eller?
Står Asus på moderkortet om det funkar bättre kanske? men vet inte exackt vad det är för moderkort men det har ju massa sata ingångar.
okej.. Tyckte det vart lite krånglit med alla program och usb mm..
Jag Gjorde så här ... Körde med Via Vt1621 kortet kopplat till xbox dvd.
1) Högerklicka på a: och gjorde en vanlig bootdisk i filhanteraren.
2) kopiera över filerna i Dosflash16. Allså Dosflash.exe och dosflash.typ till bootdisken på A:
3) starta om datorn med bootdisken A: i driven.
4) efter jag kommit till A:\ promten skriv bara dosflash
5) sedan är det bara att följa anvisningarna .. så börjar den läsa av orginal firmwaren.. sedan är det bara att göra samma när du gjort den nya firmwaren i windows.
Att göra bootdisk med usb gick inte alls på min.. efter jag gjort det och skulle sätta den som 1 boot i biosen så gick det inte att välja usb som boot disk. Så jag gjorde som jag brukar på ms28 och ms25 allså och det var mycket lättare.
behöver ändast Dosflash programet och Ixtrem 1.4 firmware för att flasha på detta sätt.