Brännaren skall sätta booktype DVDROM på dvd+r dl media. Vet inte om det är något som inte alla brännare gör. Min gjorde det iaf utan att jag behövde be den specifikt om det.
Brännaren skall sätta booktype DVDROM på dvd+r dl media. Vet inte om det är något som inte alla brännare gör. Min gjorde det iaf utan att jag behövde be den specifikt om det.
Ja att brännaren inte är rosa.....nää köp dig en som passar bra nec ..pioneer...kör själv lacie porche design...funkar perfa
För er som inte upptäckt det så finns det nån sak som gör att man kan välja fireware. Kolla www.xbox-scene.com och scrolla ner lite...
ps. såg detta 17/5
Oops såg att någon postat det förut...
denna kom för 6 timmar sen Working.XBOX360.Samsung.Firmware.Modification.And. Image.Creation.Tools-Xtreme
till helgen hoppas vi få hitachi patchen.....och denna gången skall det vara mycket enklare att patcha.....samt att en ny typ av iso patcher är på g,,,vad jag hört =)
http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/G...re-to-work.pdf
Är det allt som behöver göras? Såfall är det ju riktigt lätt.. iofs föstår jag inte riktigt vad som menas med sista punkten..
http://66.249.93.104/translate_c?hl=...3Fd%3DRMVJQTT8
ny patcher till samsung drives........enklare än det här blir det inte
mitt största frågetecken är bara hur stor challen är att man får just en samsung drive när man köper ett 360, man vill ju inte tömma Mat kapitalet denna månad och rusa och köpa ett 360 för att sedan öppna den och se att man har fått en Lg drive, det vore ju öken. så till min fråga.
har alla nya 360is samsung? eller hur stor channs är det att man får en?
det bästa vore om man fick öppna kartongen på affären och köra ut släden och se efter först, fast det kan man väl fetglömma?
1.du tar och väntar,,enligt vad jag vet skall en patch till hitachi komma i helgen..
2.om du köper en maskin så är det core du skall titta på..tror att du har sammy drive där...har själv en hitachi på min ...så jag tar och väntar...samsung driven skall ha kommit in slutet av januari...men kan ha fel....
Kolla med butiken om du kan se om släden åker ut...säg att polarna haft probs med detta..och du vill vara på säkra sidan,,,,
har inte satt mig in i själv kodnngen (och förövrigt saknar kundskap att göra detta) men frågorna kvarstår:
Möjliggör denna firmware ändring att i framtiden kunna hårddisk load'a spel så som på gamla xboxen?
tillika kommer man kunna köra någon form av XBMC på den?
Citat:
Original inlägg av XboxLurv
1. Nej
2. Nej
Citat:
Original inlägg av jarkko
Inget illa menat med vad random användare här på forumet säger och katta skiter kan man stoppa i samma låda, det har varit på tok för mkt tomsnack. jag går efter Nuet och inte "vad som kan tänkas komma"
sen är jag lite skeptisk till om tex siba ens bryr sig om vad mina "polare" har problem med, de vill väl säkert bara sälja boxar såvitt jag förstår
det bästa vore om tex hansigurun kunde svara han som har boxar osv, så han kanske vet
tack ändå
Enligt vad jag har läst på andra forums typ team-xecuter ..när det gäller sammy driven så är bästa chansen att du hittar den på core paketen.
Jag vet inte hur du sköter dina affärer men om du sköter dina kort rätt så tar du den på öppet köp.testar maskinen och ser efter om du har en sammy drive.
1.köpte en ny från siba.fråga om jag kunde ha den på öppet köp och testa.
svar ja;
2.hitta på ngt är det inte rätt drive så går du till ngn annan.
Men enligt många om jag fattar rät så är core bästa chansen att du går Sammy-drive.
3.eller som jag säger vänta ett par dagar till då är allt fixat.
Hitachi patchen e på beta test nu....enligt vissa som kan och släpper skiten...
Annars säljer jag dig en patchad för 3000:- =)
Det absolut bästa vore ju såsom på gammla xbox om man kunde se bak på någon tillverkningdatum vilka som va vilka dvs så man kunde se direkt på kartongen om det va samsung lr ikke
Men herregud...Det kommer ju till LG-Hitachi när som helst. Enligt säkra källor ska det komma inom några dagar. Så länge kan du väl vänta om du nu får en med LG-Hitachi DVD?
visserligen, men jag har alltid haft problem med att vänta, om så bara några dagar, det kliar ju i fingrarna
Rätta mig om jag har fel men fanns det inte fler läsare än samsung och lg till 360? Typ thomson och så, ingen som vill ha den hackad? :D
såvitt jag har förstått så finns det bara
Toshiba-samsung och hitachi-Lg
rätta mig om jag har fel
Har någon än så länge sett några kompitabla spel ute på intenet? Jag har kikat litet men det verkar som ingen har pallat att släppa något.
Obs! Jag vill inte han någon länk (inget pm heller för den delen), jag bara undrar ifall någon har sett något.
Jag har lite problem att lossa på dom här fästena på baksidan av boxen, hur lossar man egentligen på dom? På en sida står det att man ska lossa på 4st medans det står att man ska lossa alla (som i så fall måste vara 7st) på en annan sida.
http://i70.photobucket.com/albums/i1...ear_small3.jpg
Citat:
Original inlägg av Fruktsoda
Det finns.
vad jag förstår så funkar alla dom spelen som finns ute . har själv inte provat ännu men har kompisar som testat o säger att det funkar .... så länge du tar ner PAL om det är PAL xbox du har skall det funka
Planerar ni på psxcare att kunna sälja xboxar med sådanna här?
För det vore trevligt ifall man kunde stänga av firmwaren för live spel i framtiden etc.
här är en lista på spel som funkar och inte funkar! :D
there are some releases that do not work with the SS patch, we figured it was wise to inform everyone so you didn't waste your time downloading and to save money as trial and error on dual layer DVD can be expensive. Here is the list so far:
WORKING
Call_of_Duty_2_USA_XBOX360-RADIAN
Kameo_Elements_Of_Power_USA_XBOX360-RADIAN
Madden_NFL_06_USA_PROPER_XBOX360-PI
NBA_Live_06_PAL_XBOX360-RADIAN
Perfect_Dark_Zero_USA_XBOX360-RADIAN
Quake_4_USA_XBOX360-RADIAN (With SELECT Patch)
The.Elder.Scrolls.IV.Oblivion.PROPER.NTSC.XBOX360-SELECT
Need_For_Speed_Most_Wanted_PAL_XBOX360-PI
Condemned_PAL_XBOX360-PI
Fifa_06_PAL_XBOX360-PI
Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360-PI
Tony_Hawks_American_Wasteland_PAL_XBOX360-PI
Perfect_Dark_Zero_Pal_XBOX360-PI
Gun_PAL_XBOX360-PI
Quake_4_Pal_XBOX360-PI
Amped_3_Pal_XBOX360-PI
Ridge_Racer_6_USA_XBOX360-PI
Kameo_Elements_Of_Power_Pal_XBOX360-PI
Call_Of_Duty_2_Pal_XBOX360-PI
King_Kong_Pal_XBOX360-PI
Tiger_Woods_PGA_Tour_06_Pal_XBOX360-PI
NHL_2K6_USA_XBOX360-PI
NBA_Live_06_USA_XBOX360-PI
Madden_NFL_06_USA_PROPER_XBOX360-PI
NOT-WORKING
Battlefield.2.Modern.Combat.XBOX360-Allstars
Burnout_Revenge_USA_XBOX360-PI
Dead_Or_Alive_4_READNFO_NTSC_XBOX360DVD-CLEAR
Fight_Night_Round_3_NTSC_XBOX360-CLEAR
Project_Gotham_Racing_3_USA_XBOX360-RADIAN
Top_Spin_2_USA_XBOX360-PI
The_Elder_Scrolls_IV_Oblivion_USA_XBOX360-PI
Madden_NFL_06_READNFO_NTSC_XBOX360DVD-CLEAR
NBA_2K6_READNFO_NTSC_XBOX360DVD-CLEAR
Every_Party_JAP_XBOX360-CLEAR
Ghost_Recon_Advanced_Warfighter_NTSC_XBOX360-CLEAR
Far_Cry_Instincts_Predator_READNFO_NTSC_XBOX360-CLEAR
College_Hoops_2k6_USA_XBOX360-PI
Blazing_Angels_Squadrons_of_WWII_USA_XBOX360-PI
Rumble_Roses_XX_USA_XBOX360-PI
Dynasty_Warriors_5_Empires_USA_XBOX360-PI
Major_League_Baseball_2k6_USA_XBOX360-PI
Final_Fantasy_XI_Online_USA_INTERNAL_XBOX360-PI
FIFA_World_Cup_Germany_2006_USA_XBOX360-PI
Har skruvat upp xboxen startar upp med en msdos skiva och använder mig av Working.XBOX360.Samsung.Firmware.Modification.And. Image.Creation.Tools-Xtreme
när datorn har bootat startar jag xboxen och kör mtkflash r org.bin det som händer är "No drive detected" gör jag något fel eller måste jag springa iväg å köpa nytt sata kort :confused:
Ja, en av våra kollegor i branschen har beställt ett STORT antal av de minneskretsar som behövs (det är minimiorder på flera tusen när man gör fabriksorder) som vi skall dela på.Citat:
Original inlägg av Fruktsoda
såg med den listan straxt efter mitt inlägg :P men alltså då inställer sig frågan funkar dom fungerande spelen så att det bara är att bränna ner dom o sen köra när man väl har patchat boxen ... ?? :confused:
sen måste jag fråga är det inte riskabelt för er på psxcare att sälja flashade boxar ? då det enda andvändnings området för tillfället är att köra piratlir ? alla andra lösningar av chip o dyl har ju alltid haft ett 2:a användnigsområde som tex att köra linux lr så... jag är absoult inte emot piracy på ngt vis jag bara undrar
hej det är bara i samsung läsaren det går byta firmware ?
själv ha ja en core 360 å i den sitter en hitachi-lg läsare
neee fan de lungt
Psxcare kommer sälja Boxar för dom som vill göra o köra backuper av dom dyra spel som dom har köpt.
O det är inte olagligt o ta en kopia på nån CD som du har köpt och äger.
Men du Får endast ta kopia på att för EGET Bruk!
än så länge går det bara att patcha toshiba samsung läsaren men hack till lg-h är på g
nej det är inte olagligt att ta kopior för eget bruk, dock är det olagligt att kringå kopieringskyddet....
tjena hansi firmware till 360 funka bara om man ha samsung läsre i den väl ha man hitachi läsare ska man inte prova dte tro ja
mm true....
Men dom på psxcare upgraderar bara mjukvaran i DVD läsaren o jag tror att det inte räknas som kopieringsskydd.
ahh skit samma who gives a shit!!!!
Snart sitter vi med hitachi och dom med samspung o spelar brännda spel o då skiter jag i vad som är lagligt eller inte köper fan en ny box om så behövs för att göra det!! (undrar hur många som väntar på pengarna som kommer den 25e för att göra det) :D
Sen kan microsoft försöka stoppa updateringen av DVD spelaren om dom vill
Dom svettas säkert just nu som en hora under fotbolls VM i Tyskland :D
Citat:
Original inlägg av frassic
öh va ? där besvarade du ju din egen fråga som du ställde lite högre upp ?
Citat:
Original inlägg av Postal
Hehe
ja jag skiter med i vilket jag väntar bara på att lg patchen skall släppas jar leecat alla pal spel som är släppa som jag fullkommligt skall yxxa in i boxen så fort det är möjligt =) menar du att Msuckz sitter o svettas som en hora lr vad jag tappade dig lite där =)
ja microsoft svettas som en hora under fotbolls VM i tysklad!
PS: skicka mig spelen så jag me har dom :cool:
Har 30mbit så det går nog snabbt om du me har det lr mer iofs
Citat:
Original inlägg av Postal
haha jo visst ge mig din microsoft mail som går via dom så kan jag skicka dom där.....NOT
Tror ni att hitachi FWn kommer att skilja sig någonting från samsung hacket. Tex. att man inte behöver DL skivor...?
Någon som har tips på lämpligt Sata Pci kort för att koppla in Samsung DVD:n i PC:n?
/Richard
Citat:
Original inlägg av Pengopai
Nej dl skivor har inget med själva hacket att göra så det kommer att behövas även på det
när det kommer
Ett mer utvecklat hack borde kunna plocka security sector från 1:a lagret, förutsatt att spelet får plats på 1 lager med plats över t.ex. i slutet av skivan för att lägga ss
för den som vågar och har en HT drive så är de ju bara och börja flasha :D
Citat:
Original inlägg av TimoN
inte för att verka dryg men lite mer info kunde du väl ha ploppat ut lr ?
kul om alla hjälps åt
Jag har bara datorer utan s-ata uttag. Finns det någon adapter som man kan sätta i ata uttag som blir s-ata eller måste man bara köpa ett nytt moderkort?
Du kan köpa ett pci-kort.Citat:
Original inlägg av norman
aha, ett pcikort som det här kanske?
http://www.datorbutiken.com/se/defau...artId=SATA-200
Eller vad är det här?
http://www.itservice.se/dialectit/in...Article=105642
Hej igen
Kan det funka med ett sånt här kort till en laptop, det vore ju det bästa för mig
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307380