Surt!!
Var mycket sugen på att testa det nya partyt. Håller tummarna för att uppgraderingen till Wiikey kommer snart tillsammans med fungerande regionfree funktionalitet vill säga. :)
/Borka
Printable View
Surt!!
Var mycket sugen på att testa det nya partyt. Håller tummarna för att uppgraderingen till Wiikey kommer snart tillsammans med fungerande regionfree funktionalitet vill säga. :)
/Borka
Vart kan man ladda ner uppdateringar till Wiikey?
Här: http://www.wiikey.cn/ Men som sagt... Det är första uppdateringen och den har inte kommit än. Skulle kommit kring 15.e Maj, men har blivit lite försenad.
Biohazard 4 Wii Edition JAP WII-TMD
(Resident evil4)
"Voices in English and Subtitles in Japanese" & "IT WORKS ON PAL WII !!"
Någon som kan bekräfta? tankar atm..
Listan är lika tveksam som Mario Party 8 första tiden. Funkar i 60hz men inte i 50hz, har inte testat något av de spel som rapporteras så. Drar ner detta och testar även jag :D
Edit2: Spelet är "fullt" spelbart om man bara kan ta sig genom menyer på japanska och inte blir galen på japansk sub som inte går att stänga av. Dock precis som listan säger, man får nöja sig med kass bild i 480i (man måste ställa om manuellt).
Edit: Kom på att jag kanske ska fråga om någon här fått igång MP8, det rapporterades att det fungerade på någon version av konsolen. Alltså inte en NTSC utan typ det först släppta moderkortet till PAL Wii plus patchning och något chip. Själv köpte jag min från Tyskland i April så har såklart D2B.
Surfs Up-USA-Wii-PreCiSiON
Tamagotchi Party On USA Wii-MARVEL
nån som kan bekräfta eller dementera att dessa två fungerar på PAL Wiikey?
http://wiki.gbatemp.net/index.php/Wi...atibility_List
Enligt wikin ska båda ska funka! Whohooo!
Svar nej. Fungerar inte för mig ivf. Jag var tvungen att manuellt gå in och ställa min på 480i/60hz. (Har normalt på 480p eftersom jag kör med komponentkabel)
ps. Innan någon frågar, Splinter Cell:double agent NTSC fungerar inte. Rellen ser lite skum ut då det inte står någon grupp och jag har inte hittat den på någon sida jag är medlem.
har också bränt den 2 gånger, funkar inte!!
EDIT!! JAg körde nu RegionFrii.exe på ison och nu så funkar mortal kombat.
Det är ingen palversion fast det påstår så.
Glericus jag tror du glömde länka sidan :)
D'OH!!!
http://gbatemp.net/?showforum=112
:o
Nån som har testat [Wii] Red Steel [PAL][Multi5][ESPALWii.com] med WiiKey? Såg att de med CycloWiz hade problem med den releasen men hitta inget om den här. Enda jag kunde hitta va att någon testat Red.Steel.PAL.Wii-WiiD med lyckat resultat men lyckas inte hitta den releasen när jag söker torrents. Enda jag hittar är ESPALWii och sedan är resten NTSC.
Kanske fel forum, men någon som vet vart man kan skaffa manual till Mario strikers?
Pangya_Golf_With_Style_PAL_Wii-WiiZARD
funkar
Sweet, så Pangya funkar. Har inte hunnit bränna det ännu, men då är det safe :D
Är på jakt efter Tony Hawk, Splinter cell och Rampage med. Någon som vet vart de kan finnas?
SIMS_2 PETS och Scarface funkar ej.... 3 Usa titlar på raken som inte funkar, tur att man har en massa nytt på 360n.
Finns det några spel som USA/NTSC spel som funkar? Etc Mario Party?
Här är en lista på alla som funka.
Compatibility List
SYnd att grafiken på wii suger så jävla hårt
och? synd att PS3ans grafik är skitsnygg men inte har något annat än 15 olika bilspel att erbjuda.
Word prodge :D
Ingen som vet när de kommer lite bra rollspel till wii? Nintendo har ju ett sjukt bra bilotek att norpa från så det borde ju börja regna ned snart.
hehe :D jag har ingen aning, tycker också att det ser dåligt ut på den fronten.. det enda jag har spanat in är Dragon Quest. hoppas det blir nåt att ha, hur som helst så verkar det ta rätt lång tid innan det släpps. en viss hall på webben (hint hint) säger 2007. :( personligen så blev jag för otålig och införskaffade en DS istället, där finns det ju rätt många rollspel redan.
Ja DS är klart kung på rollspel, är underbart.
Kikar med på Dragon quest och så klat nya Final fantasy.
Funderade på att skaffa lite bra rollspel till GC istället, någon som har bra tips?
Fick tag på Metal gear solid till GC så där har man lite att göra, måste bara fixa minneskort.. varför o varför går det inte att spara på wii minnet egentligen?
i GC-läge fungerar Wiin som en GC helt enkelt, det enda som funkar är GC-spel och tillbehör. eventuellt kan man stänga av enheten med en Wiimote, det minns jag inte riktigt. det var nog säkrast för Nintendo att göra på det här viset eftersom en del nasty buggar med stor sannolikhet hade dykt upp annars. och om jag minns rätt så läste jag någonstans, i korta drag, att grafikchippet i en Wii bara är en upphottad GC som klockas ner till att matcha GCns hastighet igen. sanningshalten i detta styrks ju, i alla fall i min mening, av att absolut inget tjafs alls har uppstått gällande GC-spel på Wii (med undantag av Naruto). jämför detta med PS3ans så kallade bakåtkompatibilitet med PS2. :D
Ingen som fått hem och hunnit testa Resident Evil4 - wii edition?
mm, "Resident Evil 4 Wii Edition USA Wii-PROMiNENT".Citat:
Original inlägg av hadirajan
Bränner denna nu, ska dock fungera.
Resident_Evil_4_Wii_Edition_USA_Wii-PROMiNENT funkar lysande med Wiinja.. behöver inte göra nått spec
Ingen update eller nåt, så man behöver inte tjafsa med brick blocker för ResEvil4