Dessutom står svar på din fråga i de klistrade trådarna.
Printable View
Dessutom står svar på din fråga i de klistrade trådarna.
ok sånt händer va har du för brännare luddmar?
ja har en ASUS Multi Recorder.
ok ja ska o pröva om ja kan bränna 360 spel med min nec 2510A hade köpt en bunt traxdata skivor o brännt dom men dom funka int så ska pröva med en verbatim innan ja köper en ny brännare
Idag fick jag hem min 360 från psxcare och testade bränna ut ett par spel och båda har änsålänge funkat exemplariskt. =)
Spel: Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER och Full_Auto_PAL_PROPER_XBOX360-SLV
Media: Verbatim dvd+r dl
Brännare: Nec ND-4550A
Hitachi i xboxen
Det är bäst att använda verbatim skivor.. traxdata kan vara lite sega.. alltså det tar längre tid o ladda spelen och det kan hacka lite på mellansekvenserna
Jag har ingen DVD-brännare sen innan så det får bli att beställa en, har en låda utan handtag med lot #0638, lär ju vara Hitachi, är det denna Pioneer 111d som är den bästa?.
edit: har fått svar och brännaren är beställd...
kan man inte lägga in spel på hårddisken?? eller kan man bara ha bilder film musik?
någon som fått philips DL skivor att fungera med hitachin hitta nämligen 25 st för en billig summa pengar men tänkte fråga här först inna ja beställer så man inte slänger pengarna i sjön?
Flashade en kompis 360 nyss.
Han har en Hitachi 78FK tror jag det var, och hans brännare "philips dvd8631".
Han brännde ut Viva Pinata med den brännaren på en Verbatim DL skiva och det fungerade tydligen.
om man har en samsung läsare i boxen, fungerar då en NEC-brännare? När är det man ska ha en pioneer?
1. Ja
2. Aldrig nödvändigt
Hur vet man om ens moderkort är kompitabelt att flasha en Hitachi 078 med?.
Mitt moderkort är...
Detected Chipset: Intel(R) 845 Chipset
Memory Controller: 82845
I/O Controller: 82801BA (ICH2)
Hej, jag har köpt Platinum DVD+R DL 8,5GB 8X (Double Layer), och jag undra om dem är bra eller borde jag lämna tillbaka dem? för jag har inte öppnat dem än.
jag har en Pioneer Intern IDE DVD±RW 16x DVR-111DBK .(Dual Layer) och det är väl den som är bra för att bränna xbox 360 backuper?
ja har en ASUS DRW-1608p25 dvd brännare, nån som vet om den funkar? den klarar dl.
Kolla om du kan välja bittsetting manuellt om inte så kanske du får uppgradera firmwaren i den http://forum.rpc1.org/dl_firmware.ph...4&manufactor=6
men vilken ska ja välja? finns inte den ja har..
Jag har en Hitachi-läsare i mitt 360, köpte i somras.
Ska flasha snart, och jag undrar därför om någon har erfarenhet av brännaren "NEC ND 3540A" tillsammans med Hitachi-läsaren? Funkar det bra?
Brännare: NEC-3500A med firmware från rpc1.org
Läsare i xboxen: Hitachi 0078 flashad med Maximus Xtreme 1.6
Spel: Tony Hawks Project 8, Viva pinata, Table Tennis, Top Spin 2, Fight Night Round 3
Media: Philips DVD+R DL
Hastighet: 2.4X
Resultat: 100% lyckat, inga felbränningar
Någon som har någon teori om huruvida lagringsmediet har någon påverkan på ljudet dvd-läsaren ger ifrån sig? Hade tidigare en Samsung MS-25 som jag körde med Traxdata skivor. Efter garantireparation fick jag tillbaka en Hitachi 0046DH som låter som en hårtork i turboläge med Traxdata skivorna. Sätter jag t.ex. i en DVD film så låter det en femtedel så mycket. Läser den film och spel i olika hastighet eller är det Traxdata skivorna som spökar?
Känns ju drygt om man måste bränna om alla spel på Verbatim skivor som kostar dubbelt så mycket och kanske dessutom köpa en ny Pioneer brännare. :confused:
Det har säkert viss påverkan. En originalskiva eller en bränd skiva av hög kvalitet kräver mindre av dvd'n än en lågkvalitets-skiva.
DVD Video läser den i lägre RPM iaf
En snabb fråga bara: Vad MÅSTE dvd-brännaren ha stöd för att överhuvudtaget kunna fungera? :-), Till Hitachin:rolleyes:
lite OT men hansi. ps3:an måste ju vila en timma var femte timme :P inget större besvär men ändå ;)
ganska bra för efter 5 timmars spel är man ju rätt slut i huvudet..och man har svårt att fokusera på saker å ting :P
Så synd om butikens ps3:a då som oftast står på minst mellan 10 och 18 varje dag
Jag har en Sony Q-28A har jag för mig den heter faktiskt. har bränt på TDK och Imation skivor och ALLA har fungerat, GoW, SplinterCell alla möjliga spel,
och alla dessa har fungerat utmärkt på en Samsung också så jag fattar inte vad alla babblar om att man ska ha speciella media eller brännare :D
Skall nu lägga en order på ngn brännare MÅSTE JAG HA Pioneer DVR-111D För att ddetta skall funka bra?
Eller finns de andra bra brännare?
Nej det funkar med alla möjliga brännare. Men det är ju dumt att chansa om du nu ändå ska köpa en ny brännare.
Köp en Pioneer 111D. Det är ett säkert köp!
Den är ju inte direkt dyr (320kr på vissa nätbutiker)
Konfiguration
360 Firmware: Xtreme_Firmware_5.2A_For_Samsung_TS-H943
Media:Traxdata_DVD+R_DL_8.5gb_240min
Brännare: LiteON
Model:SHM-165P6S
Firmware:MS0R
Mjukvara: SlySoft.CloneCD.v5.3.0.1
Releaser brända
Fungerar: NHL.07.PAL.XBOX360-Allstars
Fungerar inte: -
Fick min xbox360 idag med hitachiläsare.
Skall flashas idag också med senaste extreme.
Brännare i min dator är en NEC AD-5170A.
Vad jag läst så funkar det numera med dom flesta DL-brännarna på marknaden,
Men vill ändå veta om någon testat med denna brännaren.
Skall köpa Verbatim-skivor.
Har nu flashat min xbox och testat att bränna.
Brännde Splinter Cell: Double Agent och NHL 07 med min NEC AD-5170A.
Skivorna jag körde med var Verbatim, funkar hur klockrent som helst.
TRAXDATA DVD+R DL 8.5GB 2.4xspeed funkar ok på en samsung med 5.2?
Jag vet att tråden heter Hitachi men ;)
någon som vet om det går att bränna 360 spel med den brännaren
eller måste man ändra firmware i den ??
måste man ha något program till den för att ställa om den i dvd läge??
spelar det nån roll om har samsung eller hitachi när man ska spela brända spel?
eftersom på nästan alla ställen vart man kan köpa flashade 360n så finns möjlighet och välja mellan samung och hitachi spelare.
palten2000: Jag har en lite-om dvdrw sohw-1673s och den funkar det väldigt bra med verbatim dl skivor
ok får prova då jag får skivorna
palten2000: Jag har en lite-om dvdrw sohw-1673s och den funkar det väldigt bra med verbatim dl skivor[/QUOTE]
testade ritek med min nec 3550
men det funkade inte...
Jag har också lite-on men får det inte riktigt att funka med booktype, hur funkar booktype & behövs det några inställningar i bränn programet???
Funderar på att flasha min xbox360 Hitachi, jag har en Pioneer DVR-111D och nu undrar jag om TDK 16x DVD+R är något som fungerar bra?
Finns det ngn extern dvd-brännare på marknaden som funkar att bränna spel till hitachin? eller finns det någon annan lösning? jag har nämligen en bärbar dator.
Är det någon som vet om dessa skivor fungerar? http://www.********.dk/shop/default....productid=1872
we sell cd:eek:
Premium DVD+R Double Layer 8xspeed 8.5GB 240min
i cakebox white inkjet fullface printable
media code: RICOHJPND01
Finns det något ställe i Stockholm som säljer billiga dvd+r DL verbatim eller Traxdata billigt, förutom psxcare, om ni nu gör det?