vad får du för felkod på den? och varför i fick du 1.6 istället för 1.61 på din BenQ?? är du säker på att du har en BenQ?
Printable View
vad får du för felkod på den? och varför i fick du 1.6 istället för 1.61 på din BenQ?? är du säker på att du har en BenQ?
1.61* sorry :), jag är säke rpå att jag har en BenQ
har du lust att starta boxen, vänta tills den blinkar rött med 3 lampor och gör följande:
Tryck in och håll i Synkknappen (den lilla vita på framsidan av din 360) och tryck 1 gång på Eject knappen (längst upp i vänstra hörnet) kolla nu hur många lampor som blinkar:
4 = 0
3 = 3
2 = 2
1 = 1
upprepa tills du har en fyrsiffrig kod, tala sedan om vad du får fram för något :)
Är inte i vid xboxet nu, gör det imorrn förmiddag :)
okidoki, när vi får svar på detta kan vi kolla upp om det är någon som varit slarvig eller hur det ligger till :D
felkoden blev 0 0 3 0 :eek::eek:
Fick ju min samsungläsare utbytt mot en Liteon i samband med att jag skickade den på reparation hos microsoft. Sen flashade jag om den hos er i butiken och nu spelar den upp mina skivor som skit.
var 20e minut typ får jag "disc is unreadable" eller så hänger den sig. Ibland går de inte ens att läsa utan det står bara "open/eject tray" på xboxets startmeny.
Skivorna funkade perfekt förut och är Verbatims DL-skivor så borde ju funka nu med.
Är det läsaren, omflashningen eller bara ngt dampigt som fuckar upp allt så? Känns ju oskönt att behöva spela om allt då den lite spontant bara lägger av :/
detta kan bero på många saker, troligtvis omflashning eller ny läsare som behövs, men kan även vara cache minnet på hårddisken, testa att rensa detta... sök på "Clear Cache" här på forumet så borde du hitta något om det, jag har skrivit hur man gör typ 20-30 gånger..
ska testa att tömma cachen då.. för går ju inte o lägga över till hd'n hela.
vore ju lagom kul att köpa ny läsare och sen flasha om direkt efter att ha fått skiten lagad (fuck microsoft) och sen flashad. men men
Ifall jag köper en sådan vga kabel, kopplar in vga kabeln till datorskärmen då är det ju 2 uttag kvar, eftersom jag har separata högtalare vart ska jag koppla in de resterande kablarna?:D
(I detta fall denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94)
någon av er som vet om man kan ladda ned video codec paketet från microsoft till en 360 för att kunna se xvid-divx filmer på utan att behöva koppla sin 360 mot internet på en standard flashad 360 mao :D
En vän vill inte riskera att bli bannad så han vägrar nätverkssladd på sin 360.
Jag hade turen att tänka på det innan jag moddade min konsoll för +2 år sen.
hittade ingen som var exakt så som du behöver ha, men man kan pussla ihop en genom att köpa en sådan här kabel:
3,5mm till 2xRCA - 1,5m (37967)
och en sådan här adapter:
Adapter RCA ho/ho (39139)
då bör det fungera :) kolla annars med någon elektronik butik om dom har en bättre lösning ;)
*edit:*
Både kabeln och adaptern finns på kjell & Company...
Hallå jag undrar hur man öppnar ett Xbox 360 så att garantin fortsätter att gälla efter?
Jag tänkte flasha mitt Xbox som är tillverkat 2008-07-23 och det är en Liteon dvd (Gula kablar), har ni nå tips på vad jag ska göra och vad jag behöver för utrustning?
Jag tänkte köpa ett "VIA VT6421A SATA PCI kort" för jag behöver väl det?
Sen tänkte jag köra på någon av dom här alternativen eller har ni något bättre tips?
Första alt: "Maximus 360 Xtractor PRO" och "Maximus Spear" 550kr
Andra alt: "Xecuter Connectivity kit v3 Lite eller Pro" och "Xecuter Connectivity Kit V3 Probe" 750-850 kr
Jag är helt nybörjare och har inte läst allt för mycket inom det här.. Så jag är väldigt tacksam för tips mm! Gärna lite länk tips på olika guider mm jag kan behöva läsa.
Mvh!
garantin slutar officiellt gälla när du öppnar konsollen, men för att få det att inte synas kan du använda dig av följande trix för att öppna den:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 köp ett sådant här kit och använd det försiktigt för att öppna konsollen baktill, och använd naglarna på framsidan (då lämnar du inga märken alls på framsidan!!)
använd en hårtork för att värma upp sigillet på framsidan, men värm inte för länge, och värm en bit ifrån sigillet, speciellt om det är ett "Silver sigill" dessa kan man lätt bränna sönder om man värmer för länge... när du väl har kommit såhär långt ska du se till att sigillet släpper utan att det går sönder (silver sigillen försöker man inte lyfta om man inte vet vad man håller på med då dessa oftast går sönder... där är det lättare att dra av skalet bara... (när man värmt upp dessa brukar klistret släppa ganska lätt) papp sigillen brukar jag försöka lyfta med hjälp av naglarna, ibland en skalpell eller något annat tunt och helst platt
personligen kör jag på det lite dyrare alternativet där... (CK3 pro + Probe) en bra guide hittar du här: http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Dos.php även http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php fungerar bra...
Okej tackar!
Behöver jag CK3 pro + Probe? Jag vill inte slösa allt för mycket pengar så jag tar nog det billigare, vad är skillnaden på dom två alt?
Jag tänkte öppna upp det ikväll, jag skiter i att vara så försiktig tar bara bort märket lite försiktigt så får det bli som det blir, gått över 1 år nu ändå..
Behöver jag VIA eller kan jag koppla en sata kabel direkt från datorn och köra Xboxet på Powersupport eller vad det heter?
CK3 måste du ha. Köper du proben också så slipper du löda en bygel på läsarens styrkort.
VIA är att föredra, har du tur så kanske du klarar dig med det chipset du har om du kör i dos.
Förresten heter det PowerSupplyUnit (PSU)... :)
Edit: Aha, du syftade på antingen maximus eller CK... :)
Jodå maxi-musen funkar mkt bra. och som sagt Spear/Probe för att slippa löda bygeln.
CK3 Pro + Probe är väl inte absolut nödvändigt, men jag tycker det är ett bra och stabilt kit, jag har haft 2st Maximus 360 kit, båda dessa har gått sönder pga hitachi...
CK3 Lite fungerar även det bra, men då finns det färre anslutningar, mycket färre...
om du kan använda det interna i datorn kan jag inte svara på, det kan ingen svara på såvida du inte talar om för oss vad du har för chipset i din dator, om du har koll på det, i annat fall moderkorts version, om du inte vet det heller, ja då kan vi inte direkt svara på huruvida du kan använda interna eller måste ha ett VIA SATA VT6421A eller något annat som fungerar...
vad gäller Xboxen som PowerSupply, det sker helt på egen risk, för att du ska kunna använda den till det måste du jorda dator chassit med Xboxens chassi... och det finns risk för att Xboxen dör mitt under flashning, då går det käpp rätt åt h-vete, om du dessutom ska köra en liteon 74850C behöver du ha en COM/seriell anslutning, vad jag vet går det inte att använda detta med Xboxen som PSU...
Precis, du måste ha extractor/ck. Dessa strömförsöjs med en molex från datorn.
Okejokej
Ni skulle inte kunna lägga till mig på msn? Tooonyfinnstrom@live.se
Jag tror jag ska köra på Maximus 360 Xtractor PRO och deras Spear, för jag vill inte slösa för mycket pengar (; Om jag får några som vill flasha hos mig så kan jag ju köpa värre grejer sen eller vad tycker ni? Sen beställer jag ett Via kort med eller finns det något annat som funkar fint, som är lättare att få tag på av datorfirmor? T.ex Komplett, dustin mm.
Vart är det billigast att beställa grejor ifrån? (Sverige så klart)
Nöj dig med xtractorn och VIA6421 kortet du.... :)
Okej, jo det förstår jag tack så mycket ska ni ha grabbar!
Men det står ju att vga kabeln har utgått:(
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=432&xSec=94
Är det inte bättre ifall jag köper en: http://www.********.se/shop/ds_produ...e=games&&ref=# istället för att köpa alla i bitar?
Hos D i s c shop, ifall psxcare inte säljer sån längre?:rolleyes:
några alternativ hos PSXCare:
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=761 Frozen Cable, VGA-utgång och koaxial ljudutgång 295:-
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=773 HDFURY GAMER - HDMI till VGA adapter 995:-
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=922 Multivideokabel för Xbox 360 295:-
Oj det va många alternativ:D
Men den hos d iscshop, funkar den lika bra som den hos psxcare?:)
Jaha... Men psxcare säljer ju inte den längre:(
Vet inte vilken jag ska ha längre:S
Hallå behöver jag en Probe till en Liteon 74850 när jag ska flasha?
Första gången ja, ställ frågan i en tråd om Liteon flashning istället, t.ex. den jag skrivit en guide i...
men som sagt, första gången du flashar en Liteon 74850C måste man ha en Probe, när man väl har iXtreme på den behöver man inte längre ha probe, varesig man har filerna från första urläsningen eller ej (om man använder Jungleflasher att läsa ut med)
Hallå nu ska jag flasha mitt xbox men har stött på ett problem, när jag trycker på "Dvdkey 32" och jag har spear på punkt R707, så händer inget den bara laddar..
Vad är felet?! Tacksam för snabbt svar! (:
Någon som kan hjälpa mig att flasha med Team Viewer? (: Senare ikväll när jag kommer hem menar jag.
hur exakt är det du menar när du säger "den bara laddar.." ? är det att det bara blir:
......... DVDKey 32 Extraction Failed
?? eller är det något annat du tänker på?
Hallå jag har en macbook pro som jag sitter på och surfar mm, men det är så att jag skulle vilja ha Auto-xbins men jag hittar inte det till Mac OS X.
Är det någon som har koll om det finns eller inte? Liknande program fast till Mac?
1.Någon som har svar på frågan innan?
2. Sen en till fråga, jag har nu laddat hem några teman till krysslådan. Men jag funderar hur man gör för att få in dom i lådan, vad behöver jag för program? Guide?
3.Går det tillverka en hårddisk själv på något sätt? T.ex använda en extrenhårddisk genom usb?
2. det finns program för att lägga in saker och ting på hårddisken, brukar stå i NFO vad dessa heter, men du vet förstås inte hur man läser en sådan? :p anyhow, programmen heter: Xport360 och: Xplorer360
3. Japp, men du måste ha XBR för att du ska kunna använda vilken HDD som helst, med vilken storlek som helst... (XBR eller något annat JTAG hack...)
Tjena, tankade ner NHL '10 för ett tag sen, körde den med ABGX360 och såg att den hade reg code 0x000000ff (ntsc/u) alltså USA och Japan (?) Vill bara vara helt säker, så detta går INTE att spela på min 360 (Köpt på eb). Så det är inte ens någon ide att försöka bränna den? Kommer bara slösa en skiva isf?
Hej!
Jag har problem med att få igång Dantes Inferno. Spelet har en system update och jag kan inte uppdatera via skivan. Nu är det så att jag har Fall09-uppdateringen, vilket jag fixade med mitt USB-minne. Det här måste dock betyda att Dantes Inferno har en senare update, vet någon var jag kan hitta den senaste isåfall?
Hallå jag ska flasha ett xbox 360 som är tillverkat 2009-09-25, är det möjligt än? Behöver jag göra använda BoxxDr-metoden eller vadå? Jag har flashat min Liteon 74850C och tänkte försöka mig på polarens xbox, men vågar jag det när det är så pass nytt?
Edit: Jag antar att det är 93450C som jag ska flasha efter som det är så pass nytt eller hur?
jag skrev en guide förut, men den är inte speciellt bra, har inte orkat uppdatera den med Boxxdr metoden, det är inte så jätte svårt bara man kan löda, mät ALLTID med multimeter så att du vet att du inte har kontakt där det inte ska vara det, det vill säga har du bryggat banor som inte har kontakt redan från start...
PAL eller NTSC. Spelar det nån roll?
Ja. Flashat firmware har inget med regionskodningen att göra. Är din maskin köpt i Sverige är det främst PAL-releaser du ska kolla efter. Dock är vissa NTSC-releaser satta som region 0xFFFFFFFF, d.v.s. regionsfria. Då funkar de överallt.
Vill bara få det klargjort, så detta betyder alltså att spel som jag köpte i USA, t.ex NHL 10 ( NTSC ) inte funkar på ett flashat xbox 360 från Sverige hur jag än gör ?