Nu har jag försökt bränna på en verbatim dvd-rw med imgburn, filtyp iso men det står bara error när man ska köra igång? Ingen layerbrake eller så som det var i xbox360? Något annat man ska kolla? dvd-rw fungerar va?
Printable View
Nu har jag försökt bränna på en verbatim dvd-rw med imgburn, filtyp iso men det står bara error när man ska köra igång? Ingen layerbrake eller så som det var i xbox360? Något annat man ska kolla? dvd-rw fungerar va?
Ja det fungerar utmärkt på verbatim dvd-r men hur får man det att fungera på dvd-rw eller dvd+r?
finns det nån fakta på om dvd- eller dvd+ är bättre eller sämre för lasern i wiit? så man bränner på "rätt"
min funkar bra med + och - verbatim skivor, men sen om nån är mer detruktiv vet jag ju inte.
jag har suttit och provat lite med en sånn dvd. povat massor av olika formateringar och bränn program och guider. jag har ett wiikey2 (om de hjälper att veta)
vad är layerbrake ?
Img burner (Gratis)
Verbatim dvd-r skivor (Inte gratis)
Layerbreak andvänds bara på duallayer spel , gäller bara SSBB och Metroid Trilogy för tillfället...
Bjerlk
ok tack ska prova. men ska de inte funka med Verbatim dvd-rw?
har de står ju att den ska kunna ta rw iaf
Verbatim DVD-R
http://www.psxcare.com/product.php?x...ab93640788838d
För spel med dubbla lager som Super Smash Bros Brawl kör man samma skivor vi rekommenderar för 360:
http://www.psxcare.com/product.php?x...ab93640788838d
vilken bränn hastighet ska man köra med? (imgburn)
sitter de dubbla laserenheter i den lr vänder man dvd om man kör med dubbla lager?
så har nu provat med Verbatim DVD-R med en bränn hastighet på 6x med imgburn. första gången så fick jag upp samma meddelande
(an error has occurred. press the eject button and remove the disk, then turn the wii console off and refer to the wii operations manual for help troubleshootin)
sen fick jag typ "unable to read disk" lr ngt liknande.
så vad prova? vad gör jag för fel?
spelet jag försöker bränna ut är "New_Super_Mario_Bros"
(http://thepiratebay.org/torrent/5201...%5BPAL%5D_.rar)
Just det spelet fungerar inte helt ut på vissa releaser. Sök här i forumet så hittar du vilken release som fungerar. Bahmut kanske det var. Men kolla det...
Dom andra är bara bortkastade pengar. Så sök och du skall finna...
Bjerlk
Om din brännare klarar 16x o skivorna är certifierade med 16x så kör 16x.
Kör vad skivorna klarar o vad brännaren klarar, inte snabbare eller långsammare.
Tjena
ny här och har letat igenom forumet lite men hittar inte direkt nått svar, så tacksam om nån gammal räv har lust att svara.
chippade mitt Wii i veckan och ska börja bränna, laddade ner new super mario bros
([Wii]New_Super_Mario_Bros_Wii[PAL][FullISO][WiiSOS.com] från piratebay och packade upp det, fick en .ISO fil och försökte bränna den i imgburn 2.5.0.0 och får följande felmeddelande
E 16:42:59 Failed to Reserve Track! - Reason: Cannot Write Medium - Incompatible Format
har en rätt gammal _NEC DVD_RW ND-3520A 1.04 (ATA) brännare och ska bränna på en tdk -R skiva
blir samma när jag försöker bränna TheLegendofZeldaTwilightPrincess.iso oxå från piratebay
Vad ligger felet?
den nedladdade filen?
bränningsprogrammet (behöver jag göra nån ändring)?
min dvd brännare (kan jag uppdatera den)?
Tacksam för svar
Pimme
Du lär behöva en ny firmware till din brännare så den får med tdk-skivorna i sin write-strategy databas. Är brännaren inte supportad med nya firmwares längre så köp en ny.
Tackar för svar Hansi
Prova uppdatera drivrutinen (firmware?) på brännarn och de gick inte, så antar jag får tjacka en ny
är ju som sagt ny på detta med bränna till Wii, men villig att lära så tar tacksamt emot alla tips
och hoppas man snart får en invite till nån bra torrent så man slipper ladda ner från piratebay, har en 100/10 lina och ska tjacka ny fräsch hårddisk att ha alla wii spel på
Detta är Hur man bränner tråden... inte Invite till tracker tråden som ni hittar här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=38077
:)
Jag har en pioneer 111d.
Hur i helsike kn jag ändra book type ?
har tankat ner senaste FW och använder senaste Imgburn
Är någon snäll och hjälpa mig skriva varje steg och steg när man bränna WII spel i IMGBURN inte vanlig film. jag har DVD+R. jag är mycket tacksam för väg.:confused:
Börja med att kasta alla dina DVD+W skivor i papperskorgen, allt som har med + och med W menar du nog R :D
+ är en standard för Datalagring där man kan finalisera TOC i efterhand, - är en standard för Film men fungerar aldeles utmärkt för att bränna data på också samt den bränner T.O.C på en gång, du kan alltså inte finalisera vid senare skede. ( Finalisering av T.O.C *Table Of Contens* = Stänga skivan för slutanvändning, kunna ändra om i spår o ta bort data som inte skall synas på skivor etc. )
Du bränner på Verbatim DVD-R skivor och för att rosta ut ett spel i .iso format öäppnar du IMG burn, väljer Burn iso to disc, laddar den .iso fil du vill lägga på skiva o stoppar i en tom skiva i läsaren, väntar tills den hittas o klickar på Bränn och bockar i (Eject when ready ) så skjuter den ut släden när den är klar. inte svårare än så.
Tjena jag skriver fel innan R istället med W. vanlig film jag har ingen problem att bränna. men men Wii nitendo spel jag är inte lyckas.
Kan ni förklara närmare, jag har provat olika sätt men wii chippa kan inte läsa spel.:D jag är mycket tacksam och gärna bjuder en glass när det är så varmt. vi hörs.:mad::confused:
Kod:1. Du bränner på Verbatim DVD-R skivor och för att rosta ut ett spel i
.iso format öppnar du IMG burn
2. väljer Burn iso to disc, laddar den .iso fil du vill lägga på skiva och
stoppar i en tom skiva i läsaren.
3. vänta tills den hittas o klickar på Bränn
4. Bockar i (Eject when ready ) så skjuter den ut släden när den
är klar. inte svårare än så.
som Pendragon skriver, du bränner på DVD-R skivor med IMGBurn, bara att öppna .iso filen med IMGBurn så fixar den allt åt dig...
det du behöver tänka på är att 4.x systemmjukvaran är inte längre regionsfri (beroende på hur du uppdaterat) annars är det ändå bra om du kör på PAL releaser när du kör på en chippad wii (risk att bricka om du uppdaterar med spel från andra regioner)
Hej,
har några frågor,
Jag har chippat mitt wii hos er för ett par år sedan, laddat ner och bränt spel som fungerade utmärkt.
Men nu när jag försöker så fungerar det så pass att dom kommer upp på wii menyn men när man startar spelet så blir det bara en svart skärm, hela wii låser sig och man man måste stänga av på knappen. Jag har Ver. 3.2E, bränner med Imgburn och använder mig av brickblocker.
Någon som vet vad jag gör för fel?
Sista frågan är om jag kan updatera firmware utan att förstöra Wii konsolen?
tack för hälpen
/håkan
Om du tänker fortsätta att spela spel från DVD/skiva så kan du uppdatera till 4.3 online.
* Du kommer då inte kunna spela "out of region" spel, alltså bara PAL spel
* Det kommer bli mycket svårare att softmodda enheten (lägga spel på hårddisk och köra HBC)
Om du spelar mycket "out of region" spel så ska du inte uppgradera eller bara uppgradera till 4.1 från något spel som har det, typ NSMB
Att det blir svart skärm beror på att det saknas IOS filer eller att IOS filer behöver uppdateras.
Du kan ligga kvar på 3.2E och köra ALLA spel som finns det är bara att uppdatera alla IOS filer manuellt.
Jag har inte läst eller hört något om att inte chippen ska klara 4.3
Jaha, men hur uppdaterar jag IOS manuellt?
Vågar man ladda ner spel som NSMB och uppdater från spelet?
mvh
håkan
Så länge du litar på källan så är det ok att uppdatera ditt Wii med DVD
Ladda ner Dop-Mii_v12_CB2_BB1.zip
Packa upp och kopiera till ditt SD kort
ladda kortet i Wii och starta
kör BannerBomb hacket (Klicka på setting, data managment, channels och sista SD)
kör boot.dol så startas Dop-Mii
Nu kan du installera IOS filer
Se till att INTE installera några STUB filer, installera inte över IOS30 eller IOS36
Ta INTE bort några IOS filer
om du vill så kan du börja med att köra en system test och posta resultatet här.
Jag har suttit o läst men inte hittat vad jag söker.
Hur ska man kopiera ett bränt spel bäst? Jag har provat flera olika program, men mitt Wii kan inte identifiera skivan?
Det är inga problem att spela spelen, men jag har lånat dom så jag skulle göra en egen kopia. Vad ska man använda? JAg har provat bl.a att göra en .iso med ImgBurn och sen bränt det på TDK DVD-R. Det programmet och dom skivorna ska väl funka?
Jag är inte så värst bra på sånt här, så gärna "enkla" svar! :)
Byt TDK till Verbatim så ska det nog gå bra ska du se, alternativt kan det vara så att du har en dålig brännare (eller en bra brännare som inte mår så bra) men det e så man gör på 360 iaf, och det fungerar bra...
TDK är ett gammalt skit märke (sorry men det e sant) Verbatim står för kvalité ;)
Ja, jag har inga som helst betänkligheter vad gäller märken på skivorna men det fanns bara TDK när jag skulle handla. Får väl testa med nåt annat bättre. Många har snackat om Trax också så det borde väl kunna funka. Vad gäller brännaren så är det nog inte marknadens bästa som sitter i min maskin, men den har klarat allt annat jag har bränt iaf.
Traxdata är inte direkt ett bra märke heller, det fungerar men är inte bra...
Det märke vi rekomenderar är Verbatim... dom brännarna vi rekomenderar är Pioneer eller Samsung brännare...
Traxdata var bra en gång i tiden. Sedan hände något och kvaliteten blev berg-och-dalbana, lustigt nog samtidigt som Clas Olsson fick in dom i sortimentet...
Har ett Wii chippat med Wiikey1 (senaste updaten) och så har jag 4.3E på mitt Wii.
Laddade ner Donkey_Kong_Country_Returns_PAL_Wii-DRYB och brände ut det. Men jag får "the disc could not be read" när jag försöker starta spelet.
Är det något jag missat i bränningsprocessen eller liknande?
ps. undrar också om det finns någon version av NSMB som fungerar på mitt Wii med min aktuella update?
Det här är visserligen en gammal tråd, men jag ville bara säga att jag softmoddade barnens Wii inatt och brände FIFA 12 på en DVD+R.
Spelet går inte att starta i Wii-ikonen man brukar starta spel med (Den högst upp till vänster), men det funkar utmärkt om jag startar via USB CFG (Men måste då så klart ha en USB HDD inkoplad).
Det funkar också att starta via Gamma-någonting, i Homebrew-kanalen.
Ja, Disc Channel (ofta längst upp till vänster) kan du INTE använda om du vill spela brända DVD på en softmoddad Wii.
Du MÅSTE använda en USB Loader eller NeoGamma (eller liknande)
Du kan ju installera en Forwarder Channel till NeoGamma och USB Loadern för lättare och snabbare access
Hur gör man .WIA fil till .ISO fil
http://gbatemp.net/topic/333532-wia-to-iso/ här länkar dom till http://wit.wiimm.de/ som innehåller tools för ändamålet
;)