Nu tycker jag att dom får släppa ett funkande Fw till hitachin...börja bli less på att vänta! så har man ju sån tur att man inte fick en samsung läsare när man köpte....grrrr
Nu tycker jag att dom får släppa ett funkande Fw till hitachin...börja bli less på att vänta! så har man ju sån tur att man inte fick en samsung läsare när man köpte....grrrr
xeon den filmen är fake
Men gör ngt åt det då sitt inte bara & vänta bidra :D
den här däremot verkar va äkta
det där hacket med psp:n till xboxen ser åtminståne ruggit bra gjort ut
för oss ja men dom som har lite bättre erfarenhet av film redigering mm genomskåda direkt att de var något som inte stämde med den filmen
well
videon med pgr3 är nog iaf äkta för det är väl bara hotswap o det funkar väl sen
början men vem fan vill sitta med boxen isär när man har småbarn som spelar =)
Verkar inte som det är så lätt på IDG:Citat:
Original inlägg av Hansi
http://www.idg.se/ArticlePages/20060...28_PFA.dbp.asp
Men jag har en känsla av att Hansi kan det mycket bättre än mupparna på IDG.
well då har vi snart ett chip att tillgå med då =)))))
Någon som flashat framgångsrikt och kan hänvisa till nån guide dom tyckte var bra?
Eller om någon orkar göra en på svenska?
Här är lösningen:Citat:
Original inlägg av Trewq
http://www.xboxhacker.net/index.php?...11708#msg11708
Citat:
Original inlägg av banan1
jag har en sjysst guide som funkade klockrent förutom några smådetaljer som jag fick ändra i den. pma mig så får du både progg och guide
Vet inte om jag är helt inkompetent men hittar inte hur man pmar här i vBulletin, i alla andra forum verkar det funka fint? Du har inställt på att inte ta emot mail via sidan också så den vägen gick inte heller... :(
Köpte precis en begagnad 360 med sammy drive! Tänkte flasha om den imorgon! Har ett Abit NF8 NF3 250 Gb. Det står att jag har SATA NV raid på moderkortet...funkar det att använda? Är det nån speciell kabel jag måste köpa? Hur ser en SATA port ut?
Den är liten o svart ... men ärligt talat inte för att vara stöddig men om du inte vet hur en SATA ser ut är det då så klokt att ge sig på o flasha din 360 ? kanske är bättre o låta ngn som kan göra det så det inte slutar i katastrof för dig
badruby, du får gärna skicka guiden till mig med, så jag kommer igång snart =)
Naerå...det ska nog ordna sig...men du säger alltså att det sitter en sata kontakt på mitt moderkort som jag kan använda? Måste jag köpa en Sata kabel eller finns den också redan inpluggad på mitt moderkort?
jag skapade en ny tråd där jag skrev ner en guide så tydligt som jag bara kunde, vem sm helst borde kunna förstå. är det några oklarheter så fråga
Samsung.FW.Bootable.Pen.Drive.XBOX360-SLX
THIS IS A BOOTABLE PEN DRIVE IT HAS DOS 6.22 AND WIN98
FOLLOW THE STEPS ON HOW TO MAKE IT WORK
THE PROGRAM COMES WITH MTKFLASH AND KDX 1.5 AND MODED FIRMWARE
THIS IS HOW I USE MY PEN DRIVE
1.) SET BIOS OF PC TO SEE PEN DRIVE AS A BOOTABLE DRIVE
SOME BIOS HAVE A F11 OR F12 ON START UP TO GET TO A BOOT SCREEN ASWELL
2.) ONCE THE PEN DRIVE IS BOOTED YOU WILL SEE A SCREEN FOR BOOT YOU CAN SELECT
1 = DOS 6.22 OR 2 = WIN98 ( WIN98 WILL AUTO BOOT AFTER 20 SEC )
3.) AFTER IT BOOTS DOS OR WIN YOU WILL BE AT A PROMT
4.) SWITCH TO B:\ OR C:\ DO A ( dir /p/w )
5.) YOU WILL SEE MTKFLASH AND MTKFLASHNF4 CD IN TO ONE AND RUN THE FLASH PROGRAM
6.) ONCE YOU BACKED UP THE FIRMWARE ON TO THE PEN DRIVE
7.) PULL OUT THE PEN DRIVE AND GO TO A WORKING PC IN WINDOWS
8.) OPEN THE PEN DRIVE AND USE KDX TO COPY AND PASTE YOUR KEYS IN TO THE MODED FIRMWARE
9.) SAVE YOUR MOD.BIN TO YOUR PEN DRIVE MTKFLASH OR MTKFLASHNF4 DIR
10.) PULL PEN DRIVE OUT OF PC AND GO BACK TO THE SAMSUNG PC AND STICK IT BACK IN
11.) DO A ( dir /p/w ) you should now see MOD.BIN on your screen
12.) DO THE COMMAND TO FLASH YOUR MOD.BIN TO YOUR DRIVE
HAVE A GREAT DAY
Citat:
Original inlägg av Mrgrinder
nej jag säger inte att det sitter en sån kontakt på ditt moderkort men du sa att du hade SATA raid så det borde det ju göra ... o ja du måste köpa en SATA kabel köp en som är bra längd på så slipper du skruva ur driven ur xboxen med
Thanks to a blowing of this Web we found out that the famous one hacker SeventhSon has been able to violate the protection of firmware hitachi, but does not glide to relesear it by three fundamental reasons.
1. It is against the piracy
2. It does not want problems with Microsoft
3. Flashear the reader is very very difficult
Stämmer det att det finns en risk att spelen som släpps efter 1/6 kanske inte kommer gå att göra back-uper på?
Men vilken korkad fråga jag ställer egentligen, hur kan någon veta det nu.
Någon som har tips på ett SATA kort som fungerar bra ihop med samsungdriven?
Gärna så billigt som möjligt :)
Fick se nu att det SATA kort jag beställde har ett sil3112 chip...Vad trött jag blir.
Hansi--> När det kommer firmware till Hitachin kommer man då kunna skicka in DVDn till er så fixar ni det? Vad kommer det kosta?
Det lär kosta 350:- om man skickar dvdn, 700:- om man skickar xboxen.
Att skicka xboxen har fördelen att vi kan testa att det blev rätt...
Jag sade ju att det inte var rätt kort, jag har ju provat det själv...Citat:
Original inlägg av bluebulls84
Det har även fördelen att Hansi får lite mer pengar att kröka för ;)
jag byter gärna min LG drive mot en sammy och en platta bärs. Får du nogt att supa med Hansi :)
Fan det missade jag.Citat:
Original inlägg av Hansi
Jag googlade fram det här nyss, ser ut som en guide inkl firmware för hitachin.
Blir till att labba lite imorrn då...
http://66.249.93.104/search?q=cache:...e&ct=clnk&cd=4
(prova på egen risk, kan vara en hoax, jag kommer sockla chippet i en hitachidrive innan jag börjar så att jag snabbt kan flasha om det i epromproggaren när det skiter sig)
ja det där var ju lite intressant men det är väl känt att det finns ngt firm till hitachi men inte är släppt ännu lr ngt ditåt väl ?
Flashade om min 360 för ett par timmar sedan! Funkar utmärkt. Brände ut amped 3, inga problem alls! Men fasiken va dyrt med DL-skivor. Enda stället i stan som hade var claes ohlsson=79 spänn...men beställde sen hem 10 st från nätet...landar runt 40 spänn med frakt per st då...
Jämfört med 600 kr per spel så är det ju rena reapriset =)
Köp från opusshop.nl. Dem har bra priser. Jag beställde ett 50 pack igår för 99 Euro, det blir cirka 900 kr vilket är 18 kr / skivan. Det var ritek skivor med mediacode ritek d01. Dem vet jag ska funka bra med 360:n.
Frakten är 12,95 euro hur mycket du än beställer så passa på och beställ ihop med några kompisar så blir det jätte billigt.
:D :D
Mrgrinder: Vilket satakort körde du med? Och vilken release av Amped 3?
Jag använde mig utav Sata kontakterna på mitt moderkort (NV8 Nforce 3 250 Gb) bara att plugga in...det var rätt enkelt faktiskt. Svårast var nästa att få upp boxen;0) Releasen var Amped_3_PAL_PROPER_XBOX360-RoME...bara att bränna med CloneCd!
hur går det med labbningen
Det här värkar ju inte vara ett backup hack utan mer ett region hack.Citat:
Original inlägg av Hansi
Vågar inte testa det ännu, men egentligen så ska det väll inte vara farligt att flasha dvdn om man sparat originam FW?
jag väntar med spänning på ett hitachi hack. Tycker det är för dyrt med spel. PCversionerna är ju inte så dyra längre för att det är ingen som pröjsar de pengarna för ett spel.
Iofs köpte jag nylign ett begangnat Battlefield : modern combat på EB. :)
Hansi hur går det med hitachi FW:n du hittade?
Kan vara farligt att flasha med ett FW som inte fungerar som det ska. DVDn kan bli obrukbar och omöjlig att flasha om. Så Hansi's ide att sätta dit hållare innan är nog smart.
Vad menar ni med att sätta dit "hållare" ?
Beklagar men jag är inte så inne i det här med xbox 360 och det tekniska.
Dåligt skrivet av mig.. Menar att man löder dit en sockel på kretskortet som man sätter kretsen i. Då kan man ta bort kretsen och flasha i en extern programmerare om FW'n inte skulle fungera.
Jaha, då så har man backat up orig FW från H/LG funderar på om man skulle proca GDI.bin från den chinesiska sidan. Fortfarande ingen som vet något?
Prova det, inget att förlora om du backat up ditt firmware, kör ett försök... =)
Säger jag som inte tar risken att offra min drive
Hade missat att det var ett helt annat minneschip på hitachi. Jag har varken sockel eller passande programmeringsadapter för det hemma, måste beställa hem.
Trist, programmeringsadaptern lär kosta 1500-3000:- till en sådan :-(
Citat:
Original inlägg av Hansi
På grund av oväntade utgifter är vi tvungna att höija våra nuvarande priser på xbox.xbox 360 ps2 m,m med ca 40-50%
hehehehheheeheh
Någon som testat http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307380
Tror ni den funkar till xboxen?