Jag har inte testat själv, men vad jag har förstått så är det bara att klona skivan med CloneCD.
Jag har inte testat själv, men vad jag har förstått så är det bara att klona skivan med CloneCD.
Tja har lite bråttom, säker på att svaret finns på någon av sidorna men men... På det nya SSMerger 1.7 kan man välja om man ska göra isofilen fungerande med NME-chippet.. Jag bockade av den rutan, gjorde jag rätt då*? Om man har en flashad Xbox 360??
Hej jag har laddat hem Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL
Och har XBOX360 SS Merger 1.7b.exe
Och när jag öppnar iso filen i Merge får jag fram följande
dnl-ts2x3.iso is smaller than WxRipper style, but bigger than xtreme style.
Jag har tryckt ok och försökt att patcha med Top_Spin_2_PAL-AU.bin
Men får fram rött till höger där det står ss file : och required ss
Provade att patcha även att det var rött men det funkar inte
Har också provat att inte patcha och gjort en egen dnl-ts2x3.Dvd
och brännt men det står sätt i skivan i en xbox 360
Väldigt tacksam för svar :confused:
haft samma problem men mitt funkade ändå..
Har letat nu ett bra tag utan att hitta ngt svar på mitt problem när jag försöker bränna xbox spel. Jag bränner på en mac och har inga problem under själva skrivningen men när jag försöker sätta kopian i Xboxen så säger den bara "please insert the disc into a Xbox 360 console" eller liknande. Beror detta på dålig skiva, att jag inte brännt rätt eller på att x-boxen inte är flashad på rätt sätt?
hmm, kanske för att du bränner på en mac.. Behövs ju speciella brännare+skivor för att få det att fungera... En pioneer 111d brännare och Verbatim media borde göra susen...
Själva flashningen bör det inte vara något fel på...
bränner enligt en guide på internet där dem säger att den nya superdriven till mac ska fungera, jag använder verbatin, kan man få det felmeddelandet om det är en dålig realese man försöker bränna? Det är "lost planet" från allstar.
Har du en nyare Mac så föreslår jag att du kör bootcamp och bränner via Windows. Det funkar för ett par kompisar till mig i alla fall som kör Mac.
ska testa det... tack för tipset
Sorry om detta redan är besvarat, men det är alltför många sidor att kolla.
så, frågan då. Top.Spin.2.PAL.XBOX360-DNL, är den patchad och klar? står ingen info om det i nfo filen. Så hur vet man om ett spel är patchad eller ej, om det inte står nåt om det i nfo ?
fick tag på en rarfil som hette nåt med stealthpatcher till TS2, från "blueprint", med diverse .bat och .exe filer i, plus en "game.dvd". behöver jag köra detta?
topspin2.dnl kom med en iso fil bara, ingen .dvd-fil
så kort och gott, hur vet jag om ett lir är patchat om det ej står nåt i nfo? och vad händer om man kör patchning på ett redan patchat lir?
om man laddar ner en .dvd-fil, måste man döpa den till samma som .iso filen, eller har det ingen betydelse?
Jo det är en hel del sidor i forumet nu. Men sökfunktionen fungerar aldeles utmärkt.....
Den releasen ska vara patchad och klar. Dock vill jag varna lite för den releasen. Både jag och andra här på forumet har haft problem att få igång den.
Men testa att patcha den igen. Det går inte att patcha ett spel för många gånger. Läs i FAQ'n vart du hittar SS-filer.
Om det saknas en .dvd-fil kan du göra en egen. Vad du döper den till spelar ingen roll, det är informationen som står i den som är det viktiga. Även här kan du läsa i FAQ'n hur du gör en egen .dvd-fil.
Jag tror inte Top spin 2 från DNL är patchad.. den blev nuke:ad.. sök på nforce.nl DNL:s realese finns inte där. man måste patcha den. Det finns en från DRABBITS som är patchad
tackar för svaren. :)
Har ingen aning om jag lyckades patcha den eller ej. Spelet fungerar dock, men vet som sagt inte om jag lyckades med patchen.
får la undvika att köra det på live kanske. :rolleyes:
återigen, tack för svaren. :)
jag får upp en ruta där det står stoppa skivan i en xbox 360 och jag har bränt på samma sätt som de andra spelen jag har vad beror det på???
Gears.of.War.PAL.XBOX360-DNL
Säger den så har det blivit något fel.
Bränn en ny.
Antar att du har dubbelkollat i .dvd-filen att layerbreak är rätt?
Har för mig att DNL-releasen hade nåt fel i .dvd'n. Det kom en fix (en ny .dvd) ett par dagar efter att releasen dök upp.
LÄS FAQ'n! Står massa bra saker där som du kan lära dig.
Du kan öppna din .dvd med en vanlig texteditor (t.ex Notepad) och kolla innehållet. Är något fel så är det bara att ändra och spara.
I CloneCD så ser du i infofönstret (efter att du valt din .dvd)
"LayerBreak: 1913760" Står det en annan siffra än 1913760 så ska du avbryta direkt.
Det är inget fel på releaserna. Så troligtvis har du bara gjort något fel i bränningen.
- du är säker på att du har DVD+R DL skivor?? -R funkar inte
- vilket märke på skivorna? Många billigare skivor funkar inte så bra....
- Låter du datorn vara helt ifred när du bränner? Ha inga andra program igång samtidigt.
- Vilken hastiget bränner du i? 2.4X eller 4X brukar fungera bäst.
Det är fel på dvd filen.. ändra
Öppna din .dvd-fil i Notepad och klistra in innehållet i den här tråden.
Ja det är ju rätt (förutsatt att imagefilen heter IMAGE.iso, men gör den inte det så går det ju inte att bränna alls).
Har du lyckats bränna andra spel med CloneCD så hade du nog bara otur en gång. Bränn en ny skiva.
vet vad jag gorde för fel startade iso filen i ställrt för dvd filen.
jag har NME 1.2 när jag fick hem det så funkade alla backup spelen men några dagar senare så gör de det inte jag måste skaka på xboxen och stänga av och på en j*vla massa ggr för att få dem att funka nu
har någon nån aning varför kanske behöver jag tweeka lasern??
ah. där har du fel nummer 1.
fel nummer 2 är att många spel kommer förpatchade för xtreme (d.v.s. när man har flashat firmware på dvd'n) men ej flashade för NME. Då måste du patcha om spelet för att det ska funka. Läs på http://www.team-underdog.com/howto.html hur du konverterar en xtreme image till NME-format.
Varför du måste skaka boxen och slå av och på den massa gånger vet jag inte. Glapp i nån lödning kanske? Gå tillbaka till butiken som chippade den åt dig.
hej jag har laddat hem Top.Spin.2.PAL.MULTI5.PROPER.XBOX360-DRabbits
men när ja ska packa upp det är det många iso filer..
Hur ska ja göra?
/Mvh
många iso-filer? skriv här i tråden vad alla filer heter.
Hej!
Dom här filerna finns i mappen.
Image.000
Image.001
Image.002
Image.003
Image.004
Image.005
Image.006
Image.007
Image.dvd
och vad står i .dvd-filen?
Så här står det i .dvd filen:
LayerBreak=1913760
IMAGE.000
IMAGE.001
IMAGE.002
IMAGE.003
IMAGE.004
IMAGE.005
IMAGE.006
IMAGE.007
Öppna .dvd filen i clone cd så blir det rätt. ISO filen är uppdelad för att fungera på datorer utan NTFS filsystem. FAT32 filsystem klarar inte av 7GB stora ISO filer som en enda fil.
Om du inte har clone cd så kan du avända dos-kommandot COPY för att göra en vanlig ISO fil.
copy /b image.000 + image.001 + image.002 + image.003 + image.004 + image.005 + image.006 + image.007 hansirokkar.iso
och sedan bränna hansirokkar.iso i t.ex. imgburn eller nero.
Jag rekommenderar att du öppnar filen med SS Merger och dubbelkollar att den är korrekt patchad. Passa på att köra imgburn patchen och nme patchen på isofilen när du ändå är i farten.
Glöm inte ställa in layerbreak!
Tack så mycket ni är kungar på detta forum!
/Mvh Daniel
Yo
Om det medföljer en .dvd fil när man extractar spelet, är det patchat och klart då eller?
Nej det är inte säkert.
.dvd-filen innehåller bara info om security sector och imagefilens namn.
Du får läsa i releasens nfo om den är prepatched eller ej.
Okej, men om det inte finns någon .nfo fil då?
Så här ser det f.ö. ut när jag ska leka med XBOX 360 SS Merger 1.5o (har provat 1.6 också):
http://img254.imageshack.us/img254/7932/felse1.jpg
EDIT: Efter felmeddelandet kommer nästa upp och där står det:
"Video Partition is present and valid (WxRipped Style made ISO)"
GAAAAH! SLUTA KÖR MED ANTIKA PROGRAMVAROR!
Inte undra på att det är så SVÅRT att få saker att fungera när man...
Kör med GAMMAL winrar
Kör med GAMMAL SS Merger
Kör med GAMMAL clone cd
osv
osv
osv
SÅ svårt är det väl inte att GOOGLA sig fram till nya versioner av sina program??
Men nu har jag testat 1.7b av XBOX 360 SS Merger och det händer samma sak där :(
Spelar väl mindre roll att du inte för connect med ss mergers databas över checksummor/iso-filer. Beror antagligen på någon firewall konfig hos dig.
Det du SKA kolla efter är om du får något MD5 värde i rutan "Current SS"
1. Saknas det en .nfo-fil så får du kolla upp relesen där du tankar hem den eller på nforce eller på abgx
2. Skulle gissa att ditt problem är relaterat till din firewall. Googla lite.
3. Den där releasen du håller på med nu kan du dumpa. NHL 2007 är inte regionsfritt. Såtillvida du inte har en NTSC XBox360 så kommer du inte kunna spela det. Leta upp NHL.07.PAL.XBOX360-Allstars istället
4. Läs FAQ'n!
Nu har jag sökt som en dåre och det ända jag hitta va frågor som inte fick några svar. Så nu frågar jag helt enkelt.
Är det någon som fått igång Condemned_PAL_XBOX360-PI och i sånt fall, hur i h-vete gjorde ni?
Jag har testat SS merger 1.5, 1.6 och 1.7b. Jag får bara error hela tiden, missmatch på checksum och nått enormt error meddelande när jag försöker kolla mot databasen. Hämtat en nu ss fil eftersom jag bara får gnäll om att den som följer med e för stor..ghaa.
Jag har aldrig brännt ett spel som man måste patcha och har bara en skiva kvar hehe...Nån som vet vad som e fel?
nån som vet hur man packar upp lost planet jag kom inte ihåg vad relesen hete med det var nog allstar-360 eller vad det heter ;) men när jag packar up den kommer två mappar typ video och audio fast jag packar upp först den som slutar på .rar och sen så kommer en dvd.fil och .iso och sen packar jag up iso:n och då kommer dom där mapparna ska det vara så eller ska man bara ha iso filen och dvd filen ?
tack för vsra
Ge fan i att packa upp ISO filen. Läs faq tråden och alla andra trådar inklusive denna som beskriver hur man går tillväga. Tro mig, du är inte den första här som frågar om hur man gör...........................
har lusläst forumet, men är inte fan till att få det att fungera.
Packar upp riktiga spel som jag vet att dem realeserna fungerar, bränner rätt fil på rätt skivor, msamt in brännare klara DL, provat både cdcloner och imgburn senaste versioner....
Är ju säkert någon liten piss sak jag missat...
hujedamig....:(
Om du har lusläst forumet och är säker på att du gör allt rätt så skulle jag gissa att din brännare inte lirar med din 360.
jo, men jag kommer inte ens så långt att det blir en klar skiva....
blir fel i clone cd och imgburn redan....
Kör Traxdata dvd+r dl, samt hp dvd640 som klarar dl...
efter laddat ner \Lost.Planet.Extreme.Condition.PAL.XBOX360-Allstars så får jag en dvd-fil som är på 33byte och en fil som är på 7,05gb själva iso-filen och den heter bara *all-lostp* ska man bara bränna eller ska man byta namn på iso filen typ till *image.000* eller nåt annast typ *all-lostp.iso*
Har du senaste firmware till din brännare då?
Kör du senaste CloneCD och låter datorn vara helt ifred å inga andra program igång när du bränner så är det nåt med brännaren.
Sen är väl inte Traxdata det märke jag skulle rekommendera att bränna på.... jag skulle satsa på Verbatim istället.
enlund: du sokm har brännt lost planet kan du svara på mitt inlägg snälla :)