XBOX 360 Brännings problem
Jag har sökt runt här på forumet och på google men jag hittar inte någon som fått samma problem som jag.
När jag bränner ut spel till mitt 360 så går allting bra men när jag ska starta spelet så står det Play DVD i menyn..
Vad är felet?
Har bränt ut några spel som lyckas och några som misslyckads.
Jag har följt guider som finns på det här forumet hur man ska bränna men får ändå samma fel.
Tack på förhand.
XBOX 360 Brännings problem
Har exakt samma problem som det som nämns ovan. Då jag bränner ut spelen står det "Play DVD". Jag får det helt enkelt inte att funka, har försökt följa en guide för abgx360, men det har inte heller hjälpt. Vad kan det bero på att det inte funkar?
Kan någon lösa mitt problem så vore jag väldigt glad :)
Wave4-spel till iXtreme 1.6 - Vad gör jag för fel
Ursäkta mej, men jag har försökt posta min egen tråd både igår och idag men får det här svaret av PSXCare forumet:
Citat:
Server Error, unable to connect to fastcgi server.
Tycker detta verkar relatera tillräckligt mycket på mina problem, så jag skjuter direkt på mål och ser om jag får hjälp. (Jag sitter på en PC-dator med ImgBurn.) Såhär är det. Jag har nyligen spenderat 9 månader utomlands. Kom hem och satte på Xboxen och fick se att jag blivit bannad från live under den tiden. (Vet inte när det hände, men gissningen är att jag drogs med i banningsvågen innan jul.)
Jag har ett 360 som är köpt hos PSXCare i mars 2009 med iXtreme 1.6 och en BenQ-läsare. Jag har försökt få igång releasen Assassins.Creed.2.PAL.XBOX360-MegaWare, (nuke, I know. Men boxen är bannad, so fuck it, right? Inget att förlora. Hursomhelst.) Jag har även försökt få igång Blur.XBOX360-MARVEL, som ska vara veriferad enligt abgx360 och många internetforum.
Jag kollat olika guider för att bränna ut activate.iso på en Verbatim DVD+R DL-skiva, (samma som jag bränner ut mina back-up-releaser på. Också köpt hos PSXCare. Jag har självklart stängt av layerbreak under bränningen av activate.iso.)
Poppar in activate.iso-skivan, väntar tills det står Play DVD och videosnutten börjar. Poppar ut skivan och har försökt med både Assassin's Creed II och Blur men allt som händer när jag sätter in skivorna är att det står Play DVD igen och sen ser jag Xbox 360-loggan mot vit bakgrund. Inge roligt gaming för mej alltså.
Vad gör jag fel? Behöver jag uppdatera min dashboard så att den stödjer wave 4? (Ha i åtanke att jag inte har varit online på Xbox Live sen någon dag innan jag lämnade Sverige, den 11 oktober 2009. Nu kom jag hem och fick besked om banning. Synd, men så är det.) Förslag på lösning? Är det något jag missat med video-patronerna? Ska jag testa bränna ut activate.iso igen?
Fredens liljor!