Tja allihopa.
Ville bara uppmana er som inte kör Live att ladda hem xboxlink.
Skitsmidigt program för att köra online med diverse system link spel.
Det behövs mer spelare där så ladda hem och regga er.
Min Xtag är dice.
Printable View
Tja allihopa.
Ville bara uppmana er som inte kör Live att ladda hem xboxlink.
Skitsmidigt program för att köra online med diverse system link spel.
Det behövs mer spelare där så ladda hem och regga er.
Min Xtag är dice.
var laddar man ner det
kan man lira spel från hdn lr måste d va orginal?
man laddar ner det på www,xboxlink,co,uk
Man kan köra brända eller original eller vad som helst...
Man behöver inte ens ha chippat boxen för att lira.
Har precis laddat hem det, jag förstod inte om det räcker att man har det på sin dator eller om man måste ha det på boxen också, även om det räcker att man har det på boxen :)
Jag har i alla fall det både på boxen och datorn.
Mitt nick är Fixxxer
får ta å fixa d imorrn när ja flashar om å installerar min 120gb HD :D
Det räcker att ha det på datorn. Box-link körs från xboxen (om man vill) den är till för de som är slöa eller har långt till datorn.
Den styr egentligen bra applikationen som ligger på pc´n (men behövs inte).
Körde precis lite halo och förlorade i och för sig men roligt var det! Mycket trevligt att man kan köra det från boxen också så man slipper springa till datorn varje gång. Lite tråkigt var det att man måste ha programmet igång på datorn samtidigt men det får man väl stå ut med :)
Grymmt.
Uppmana gärna fler att börja använda det då det blir roligaer om en jävla mssa börjar lira där.
Jo appen måste som sagt köras på pc´n men det är ju bara ha den igång hela tiden.
Jag har nu ikväll få igång mitt xboxlink, och rekomenderar det väldigt mycket.
Det är en mycket enkel installation.
Fler folk till x-link! :D
Föresten, nån som vet om Live kittet med hörlurarna funkar?
Adda mig också, ZnOrE. Spelar ganska ofta :)
Skulle bara testa att söka på Live, och vilken trevlig tråd jag hittade då :D Skall genast installera :)
Har en annan fråga också. Om man råkar trycka på LIVE-knappen när man är inne i ett spel, pajar ens moddade box sönder då? :rolleyes:
Jag har märkt att när jag ska spela så kan jag inte joina spel, vet inte varför.
Får inte upp ngt spel på xboxen. Vad kan det bero på?
Vissa gånger laggar det också har hittils bara hänt på Halo, är det mitt fel eller han som skapat spelets fel?
kan nån förklara exakt hur d funkar??
maste man ha Live lr??
:confused: :p
Headsetet fungerar till alla spel som har stöd för det "inbyggt". Det funkar oxå för att prata i lobbyn & i rummen.Citat:
Originally posted by A.T
Föresten, nån som vet om Live kittet med hörlurarna funkar?
Men som för tex Halo, som inte har det "inbyggt" så funkar det inte i spelet...
Kan rekomendera att ni kör Ventrilo på datorn så kan man snacka endå.
Men visst hade det varit trevligt om det funkade med headsetet genom Bo-XLink...
Halo kom innan LIVE så där är det som ktd sa men däremot funkar headset i boxlink.
Ingen här (eller nån annan stans) som kör Crimson Skys... :(
Har hostat hur länge som helst utan att nån kommer in & kör.
Hostar man Top Spin får man nån att spöa direkt! ;)
hmmm ja har alltid använt xboxconnect... är det flera spelare på x-link? vill ju spela rainbow six 3 men de e knappt nån på xbconnect som kör det
just nu hostar jag ett Rainbow på X-Link....
[EDIT]
Hansi, ni har ju säkert tonvis med "gamla" boxar liggandes. Kan inte ni, PSXCARE, sätta upp en eller två boxar (man kan ju ha flera spel igång på samma server) som Rainbow Six 3 dedicated server på X-Link med lösen (typ psxcare).
På detta sätt kommer ju vi bara vara svenskar och från det här forumet...
Om ni ha bandbredd dvs...
[/EDIT]
Klockrent förslag ktd!:)
Verkar inte som om Hansi tyckte det. Han har ju inte svarat iaf... ;)
Det hade ju varit grymt bra publicitet;) för psxcare också, och att bara användare på psxcare.com fick använda den osv. osv.
Kan ju testa i alla fall:D
Kan man ha en box som server utan att någon måste starta spelsessioner osv så kan jag gärna sätta upp en eller ett par.
Japp det kan man!
Man kan ställa in att spelet startar efter en viss tid...
Ser fram imot några PSXCARE Rainbow Six dedicated servrar!!! :)
mig med..
xtag: stoffe
ser fram emot att få träffa er i halo..:D
Halo har inte stöd för dedikerade servrar...
Men du kanske kan hitta nån från PSXCARE i nått Halo rum endå iof...
Lista alla spel som är lämpliga för dedikerad server så plockar jag hem de ni tycker är lämpliga och sätter upp en eller flera boxar.
Än så länge är jag bara intresserad av Rainbow Six. Jag tycker mission är roligast men man kan ju ha flera boxar med olika spel på...
Nu har även jag skaffat xlink, min xtag är "wanner". Funkar skitbra men det behövs fler spelare. Vet inte om det redan sagts men tänkte upplysa om att de som har nya Xboxar (inkl mig själv) som har en mac adress som börjar på 00 0d måste ta hem en speciell version utav xlink eftersom vanliga rc2 inte stöder det. rc3 ska ha stöd för de nya boxarna. Men det finns en update eller nåt som fixar det för rc2 också.
jag kan inte försåt varför det är så få som spelar på xboxlink, programmet är ju hur bra som hällst man kan sitta vid xboxen och starta spel och så klarar den av väldigt många spel, det borde finnas något sätt att göra reklam för xboxlik så att fler börjar spela och förstår hur bra den är
Jag gör reklam och försöker promota spelare hela tiden med att förklara hur enkelt det är.... har säkert raggat dit 20 spelare minst...men det behövs mer som du säger.
Häng bara inte upp dig på att det är 0 servers i rummen ofta sitter det massa och väntar på att det ska dyka upp ett rum som de kan joina för att de är lite för lata för att starta ett eget.
man kanske kunde be de som fixar super-disk eller vad det heter att lägga med det i nästa version och fixa en guide på svenska till hur man fixar programmet, inte för att det är svårt men för att alla ska se hur enkelt det är. Vist är det Hansi som fixar super-disc?
Hansi du kan väl lägga upp en Counter-Strike server? Alltså CS till Xbox. Vore skitkul!
Japp, det skulle jag kunna göra.Citat:
Originally posted by Znore
Hansi du kan väl lägga upp en Counter-Strike server? Alltså CS till Xbox. Vore skitkul!
kan inte andvända xlink tyvär ... har en högskolas "äckliga" brandvägg här.. statisk och omöjlig att hacka...
Schysst! Vad kommer servern heta? PSXCARE Server 1? www.psxcare.com?Citat:
Originally posted by Hansi
Japp, det skulle jag kunna göra.
Nu har jag fixat igång X-Link och Bo-Xlink (det man har på Xboxen). Men det verkar inte vara så många som spelar :( , adda mig om ni vill lira, mitt tag är razor88. :)
Edit
Mina spel:
Ghost Recon
Midtown Madness 3
Tony Hawks Pro Skater 4
MotoGP
:D
@Hansi
Hur går det med RS3 servern?
Har spelat amped2 de senaste dagarna, men det är svårt att hitta spelare att spela mot, och många är verkligen jättedåliga. Finns det nån härifrån som är sugen på lite amped2?
edit: tag = wanner
Hur fungerar det.. ska man ha X-link på datorn och Bo-Xlink på xboxen??
jag har installerat X-link på datorn och mitt nick e se7en
edit: nä nu förstår jag.. tror ja..! men men det finns ju nästan ingen som spelar:\
Verkar som ett shyst koncept. Har laddat ner och ska testa när jag kommer hem (och får tid...) Måste ju fixa jul skinka oxå, eller så spelar man hela natten och äter på MCD imorrgon...
Om jag har förstått det rätt så ska det alltså räcka att köra xlink på datorn för att det ska funka, men om man använder boxlink så kan man göra alla inställningar och så direkt i boxen??? Det låter ju som att till och med en gammal gubbe som jag ska klara av det :-)
God Jul
Skit i Bo-XLink. Kör bara X-Link...
Om du ändå vill köra Bo-XLink så ska du ställa in path till dina spel i X-Link. Finns under ADVANCED CONFIG / BO-XLINK...
Och som sagt... UDP 34518 & 34519 måste vara öppna...
Vilken IP adress skall du välja att öppna för port forwarding i eventuell brandvägg. Skall det vara PC:n adress eller Xboxeb (kör via router med inbyggd brandvägg)?
PCn så klart. Det är ju där X-Link ligger...
X-Link sköter all kommunikation utåt. Boxen "pratar" bara med X-Link internt...
Aledningen till att jag frågar är att jag inte får kontakt utåt via Xboxen. Däremot larmar brandväggen (mjukvaru brandvägg) om ett försök från 0.0.0.1, trots att jag har satt statisk IP i Xboxen:s config.
Kör via router som har adress 192.168.0.1 och PC:s installtion är lagd på adress 192.168.0.2`, Xbox 192.138.0.4.
Försöker jag att pinga aktuell statisk ip adress efter uppstart av spel så får jag timeout? Kan det finnas möjlighet att Xboxen "tappar" sin ip konfigurering vid uppstart av spel, eller har jag helt enkelt missat ip min uppsättning?
Antar att du menar 192.168.0.4...Citat:
Originally posted by mbjornbe
Xbox 192.138.0.4
Jag kan inte pinga min heller när ett spel är igång...
Prova att göra enligt följande...
1. Starta X-Link och logga in.
2. Starta ett spel och gå in i system link.
3. Kolla så att local xbox, i X-Link, kommer upp. Du kommer inte se nått där innan du går in i system link och står i läget där den söker efter ett spel...
Nej, finner inte min lokala Xbox under X-Link "locale Xboxes".
Det jag har gjort är att jag ha kopplat in en Netgear router, kopplat in ethernet kabel från väggen till router enligt anvisning. Sedan har jag anslutit min lokala PC samt Xbox till densamma. Lagt upp port forwarding för port 34519 samt 34518 på samma kort som min lokala PC (192.168.0.2).
Men jag får det fortfarande inte att fungera när jag sökte spel i ex. PGR2, den indikerar bara att den inte finner några spel, trots att jag har anslutit via X-Link till "spel server".
Detta uppstår även om jag inaktiverar Norton Internet sequrity 2003 på min lokala PC?
Har du några sluga tips så är jag idek öra :)
Om du inte får upp din box på local xbox så har du inte kontakt.
Du kunde pinga boxen när när du hade dashboarden uppe va?
Från X-Links sida...
---------------------------------------------------------------------
Local XBox Can't find it...
· The Biggest cause of this is that you aren't in a System Link menu looking for games. XLink only recognises your xbox when it's sending system link data out so you HAVE to be in a game like Halo. Go to 'System Link' -> 'Join'. You will see a 'Looking for Games' screen and then XLink should see your XBox.
· You chose the wrong network adapter (NIC). Go to 'Config' -> 'Change Network Adapter' in XLink and try some of the other ones in there.
· WinPCap is broken on your PC. WinPCap is the DLL which actually allows your NIC to see XBox system link traffic. Their most recent version (3.0) which is included with the XLink installer can have problems on some systems. If this is the case, uninstall ALL WinpCap versions from your Control Panel, then reinstall XLink. If that doesnt work, uninstall ALL WinpCap versions from your Control Panel and install WinpCap version 2.3 from http://winpcap.polito.it. It can also be good to hunt around their boards for more help.
· If you're using WindowsXP, some rare cases require you to enable UPnP on the NIC. To do this go to 'Start' -> 'Control Panel' -> 'Add / Remove Progs' -> 'Windows Components' -> 'Networking' -> 'Universal Plug and Play'. Make sure its checked, then RESTART.
· Xbox network settings. On a mod box, bad settings may affect system link. As a guide, make sure the XBox and PC are on the same subnet, and try NOT to use DHCP, but playing around is usually the best way to sort this out.
· If you're a developer - or if you use Live!, it's possible you may have had to force your XBox's MAC address. If so, you MUST change it back to default. All XBox MACs begin with 0050F2 - and if yours doesn't, XLink will COMPLETELY IGNORE YOUR XBOX.
· Play with "turn on order". In rare cases, the XBox must be turned on BEFORE the PC. Some cases it is the other way round.
---------------------------------------------------------------------
Prova speciellt det där med WinCAP is broken. Hade en kompis som det hjälpte...
Tack, skall testa detta enligt de tips som de angav. Dock är väl Xlink 3.0 ännu i en beta fas.
Men jag återkommer om det fungerar som det skall efter modifikation. Önskar dig (er) en god jul! och tack för hjälpen så långt!
WinCAP har inget med X-Link att göra.
*Edit*
Klart det har! ;) Men inte på det sättet...
WinCAP är ett protokoll som gör så att X-Link och boxen kan prata...
WinCAP ka nanvändas till annat. Det är inte dom som skrivit X-Link som skriver WinCAP. Så versions nummret i WinCAP har inget med versions nummret på X-Link att göra...