hur får man san andreas att funka när jag skall starta spelet går det bara till baka till avalaunch. har dagger versionen??.... tacksam för hjälp
Printable View
hur får man san andreas att funka när jag skall starta spelet går det bara till baka till avalaunch. har dagger versionen??.... tacksam för hjälp
hörde att man skulle boota det från xbmc, testa det.
Men om man inte ser några spel alls i xbmc?Citat:
Original inlägg av Krillelill
Funkar inte på min crystalbox med lite 2.3 :mad:Citat:
Original inlägg av Krillelill
Fler tipps?
//Piercad
använd xbmcs folhanterare och gå in på default.xbe på skivan om du har det, eller hårddiskmappen om du har det
finns en fix till spelet http://bt.xbox-sky.com/
verkar också som man behöver byta ut två RAR-filer till spelet, finns också på xbox-sky
*uppdaterad*
enkelt sätt att få dagger versionen att funka e att gå in i system/settings/video mode, och ändra
auto switch = yes
save
detta förutsätter att hårddisken e upplåst, och att ni använder Unleashx som dashboard, då det inte verkar gå att sätta auto switch på andra dashboards.
region spelar ingen roll alls längre :), har provat att ha xboxen i pal läge o köra igång det, och i ntsc läge, funkar kanon hur som helst.
/har kommit en PAL version nu, om man inte orkar bela :)
Jag vill gärna veta jag med. Har provat att lägga det både på hårddisken och bränt det på skiva. Men det vill inte starta.
läs tråden ovanför så ser du :)
Grand_Theft_Auto_San_Andreas_Pal_Multi5_Xbox-Xtasy <--Funkar prima
Om ni har Daggerversionen så gör detta.
Öppna evox.ini filen och editera dessa värden
TSR_Type =1
GameRegion = 1
Lägg till denna
DebugTSR = No
så här gjorde jag funkar klockrent
1 http://www.paradogs.com/pdx_indy.htm
2 http://www.torrentleech.org/details.php?id=2716
hur vett man att det är daggerversionen????+
frede69: Vad gör du? En länk till en gammal skitsida och en länk till en sida där man måste vara medlem? Vill du hjälpa eller störa?
Är det bara jag som får fram "disc may be dirty or damaged" i San andreas?
har prövat allt jag läst folk prövat, förutom editera evox.ini då ingen av de strängar Huggormen skrev om finns där.
Har också prövat evox.ini grejerna men det funkar itne för mig heller. Ska se nu hur det går med fixen. Återkommer.
Det funkar ju inte!Citat:
Original inlägg av HuggOrmen
Gor sahar istallet:
Starta Config Magic och valj On-the-fly Edit EEPROM
Andra vardet for Video & XBE Region till exempelvis PAL, Region 1
Har du en svensk box med oandrat varde star det PAL, Region 4 dar, men du ska alltsa andra fyran till en etta...
Enigmah Videomode Switchdisk funkar alltsa inte for att den andrar bara PAL/NTSC vardet
Grand_Theft_Auto_San_Andreas_USA_XBOX_AVFIX-FED dra ner den releasen om ni vill få det att fungera.
Jag körde Fixen som man lägger in i iso filen. Det funka hur bra som helst.
Grand_Theft_Auto_San_Andreas_USA_XBOX_AVFIX-FED
Var jue det jag sa.
Var hittar man denna fix? Och hur lägger man in en fix i en .iso fil?
Hittar den gör du på dc, gjorde jag iaf och du lägger in den med ppf-o-matic3.exe
som också finns att tanka ner på dc. Vet tyvärr ingen hemsida.
Har gjort det nu men det fungerade inte. Jag får fortfarande det jäkla "Disc may be dirty of damaged" efter man tryckt Press Start. NTSC eller PAL spelar ingen roll.....
För mig säger ppfomatic: "this patch containes no bytes of ppf data" när jag kör Fedx-GTASA-AV-FIX.ppf!?
:confused:
Tips någon?
Patchade den med ppf och nu funkar den från DVD, men från HD blir det "Disc may be dirty or damaged"
Om ni inte får spelet att funka så finns det ett fix till det den finns på thePiratebay.com ifall man trycker på Bläddra torrents och sedan på Xbox spel så finns den med bland de första titlarna på listan som kommer upp!
kan någon skicka en hel guide så någon förstår????
PAL versionen av spelet verkar funka för de flesta.
Jag har laddat ner PAL versionen men får det ändå inte att funka. Samma problem som med NTSC, den laddar några sekunder sen går den tillbaka till dashboarden. Det här kan med andra ord inte ha något att göra med Region eller PAL/NTSC.
det har kommit en "proper" på PAL versionen.
Grand.Theft.Auto.San.Andreas.PAL.MULTI5.WORKING.XB OX-WAR3X fungerar för alla jag känner med xbox ... De flesta andra rellarna har ju blivit nukade .. både här och där en relle var tom. beta med debug *.xbe
om ni/du har Daggerversionen så ladda ner
Grand Theft Auto San Andreas USA XBOX AVFIX-FED
samt hämta Use ppf-o-matic3.exe
(http://www.paradogs.com)
kör patchen på iso filen bränn eller packa upp och ftpa till hd
Jag har laddat ner Grand.Theft.Auto.San.Andreas.PAL.MULTI5.WORKING.XB OX-WAR3X samt Grand_Theft_Auto_San_Andreas_Pal_Multi5_Xbox-Xtasy versionen men får det ändå inte att funka den laddar några sekunder sen för att sen hoppa tillbaka till dashboarden blir snart galen.Har provat att lägga dom på hd'n samt bränna ut den men inget funkar, så om det finns någon som vet hur jag ska gå tillväga så uppskattas all hjälp :-)
DET HÄR FUNGERARCitat:
Original inlägg av fredde.69
Citat:
Original inlägg av Zcorpan
Samma här :(
Prova att köra från XBMC eller THC lite. Funkar bra för mig. Jag har dagger veren och jag har bytt xbe fil till nån som funkade bara.
jag har fått daggerversionen att funka på tre xboxar, den första gjorde jag såhär:
Den andra likadant. Den tredje funka det inte så jag var tvungen att byta .xbe fil som jag hämta på xbox-sky.Citat:
Original inlägg av pusherr
Annars funkar alla orginalspel ett tipps bara :D
Citat:
Original inlägg av Zcorpan
jag har samma problem som både Zcorpan och mansnet :( snälla hjälp oss!
(har ni redan fått d till å funka, så skriv hur ni gjorde, för jag vet inte)
(ska det finnas default.xbe, lr nån *.xbe-fil i mappen med spelet i, för det har inte jag iaf :()
Jag tankade Dagger-versionen istället och patchade den, sen funkade det kalas :D
men om man bara har 0,5 bredband så tar ju det en jädra tid... :rolleyes:
Kan man verkligen inte få den versionen som jag har laddat hem att fungera?
killen som laddade upp torrenten säger ju att den fungerar utmärkt ju...
jag har inen default.xbe, visst behöver man en sån?
Kan ingen skicka lr tala om vilken jag ska ha, för jag har provat att ladda hem några, men då står det "disc may be dirty or damaged" med röd text... :(
jag har Grand_Theft_Auto_San_Andreas_Pal_Multi5_Xbox-Xtasy releasen... alla skriver hur man får dagger att fungera, men jag vill at min Grand_Theft_Auto_San_Andreas_Pal_Multi5_Xbox-Xtasy ska fungera, ingen som vet hur?
Jo KÖP orginalet funkar alltid :D
Bust-a-gamer, har du packat upp spelet(?), jag glömde det och kunde därför inte spela... dubbelklicka på x-gtasa.rar, så finns iso filen klar i denna ;)
men oj, humor kan man ha iallefall ;PCitat:
Original inlägg av powerman
Jag har dagger versionen. Läst lite om era tips men först måste jag veta hur man packar upp. Vad använder ni för program. Någon som kan skriva hur han fått det att funka. Från början asså, från att han tankat ner spelet
Vet inte om jag gjort rätt men jag har iaf fått över en fil till xboxet men när jag skulle starta San Andreas så gick det bara tillbaka till startmenyn. Då tog jag bort det och la in ny xbe fil och patchade med nån fix jag hittat på piratebay. När jag sen drog över den till xboxet igen så stannar det vid en xboxbild och sen händer inget.
vad är fel??
Du ska antingen patcha ELLER byta XBE, inte både och.
Jag patchade isofilen och det funkade sen utmärkt.
Fredde 89s beskrivning läste jag men undrar nu om man måste packa upp och sen ftpa. Går det inte lika bra att ta iso filen och föra över vi tex Qwix?
Dom här inställningarna funkar 100% på min xbox.
Evox.ini:
DebugTSR = No
TSR_Type = 1
GameRegion = 1
Inställningar i EvoX Dash
Game Region = Auto.
TSR = Normal.
In Game Reset = Yes.
Jag tror iofs inte att IGR har nån större sexuell betydelse.
Jag använder NTSC default.xbe (den som följde med daggers version)
Om detta inte skulle hjälpa så kolla i Msdash att klockan är rätt och att din Video inställning är Normal,inte letterbox eller widescreen.
Funkar kanon på min box
Nu är det ju ett tag sen nån skrev här, men jag skulle vilja passa på att nämna att om man ändrar game region i evox.ini så funkar daggers release utmärkt, men det fuckar ihop en del andra spel istället. Jag har inte orkat tänka mer över problemet utan byter helt enkelt ut evox.ini om jag känner för att spela GTASA.
Jag har just fört över Grand.Theft.Auto.San.Andreas.PAL.MULTI5.WORKING.XB OX-WAR3X och får samma problem som de andra, dvs xboxet laddar lite och sedan hoppar det tillbaka till dashboarden!
Innan hade jag NTCS versionen o gjorde lite ändringar som tex game regions osv och då hjälpte det, men hur ska jag göra nu??
Trodde det skulle funka direkt med PAL versionen, snälla hjälp!!