-
Xbox Hänger sig?
Hejsan!
Jag köpte en 200gig`s hårdisk i lördes! Och instalerade den med console disc 3.0.Allt gick bra jag fick allt att fungera! Och har hållt på i 2dagar nu att fylla den med spela osv.
Men så helt plötsligt hänger sig xboxen :confused: och jag starta om den men den kom aldrig in i dashboarden va bara introt. Så jag beslöt mig för att forma disken igen och instalera om allt. Men nu när jag ska instalera evo-x så hänger sig xboxen hela tiden! Den gör så med alla program jag förösker med:/ Vad kan felet vara? Skulle gärna vilja få allt att funger igen:P
tacksam för svar. :)
-
kan det ha att göra med att ide kabblen har fått ett hål i sig?
-
har testat massa saker nu och det va inte ide kabblen men har bytt ut den iallafall men fick xboxen till att fungera men den hänger sig vad man än gör för nått:( sen testa jag sätta i orginal disken igen och då fungerar det prima vad kan felet vara?? nått med bios eller vad?:S
-
inge som kan hjälpa mig plz!!!!!!! ^_^
-
Bränn om SD skivan på en RW skiva
-
tror du att det är det som är felet när jag har klartat instalera allt men xboxen hänger sig när man typ spelar upp en film osv sen använde jag inte Sd utan console disc:P
-
vad har du för bios till din 200GB?
Vad har du för chip?
-
mitt heter m7 eller nått sånt:/ sen vetifan vad det är för chipp:(
-
-
Asså M7 e gammalt bios du skall nog sattsa på ett X2.4983.BIOS istället. ska nog passa ditt chip.
Vad har du för version på xbox?
Det är ganska viktigt att veta så du flashar med rätt bios.
Du skall ha en bios som heter X2.4983.06, om du klickar på mitt namn kommer du till min sida där kan du ladda ner bioset. Namn Bioser
-
mjo vet det är ett gammalt bios:P kk jag har verision 1.4 på mitt xbox.. kk tackar men jag testa innan med ett annat bios via dashborden men det står bara erasing i den rutan sen händer det inget:P.. men ska testa med ditt sen^_^
-
Om du flashar via Evoxdashens inbyggda flash gå till "system utils" & "flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer på BIOSET, då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip. Om man nu har ett sådant,
Så ladda ner bioserna flytta över dom till C:\Bios på din xbox med FTP
-
nej har inte ett 1024k chip har nog bara ett 256k:S.. men ska testa tror det funkar fattar vad du menar iallafall:P
-
Det spelar inte roll vad jag ville ha sagt att den flashar rätt automatiskt så länge bioset är på 256kb & det är det.
-
-
hmm ska jag ha 200gigaren eller orginal disken i när jag flashar? för jag testa med 200gigaren men xboxen hänger sig bara när jag ska flasha den blåa rutan som man ska trycka Y i sen står det bara erasing sen händer det inget:(
-
Kommer du in i evoxdashen när du har chippet på med orginaldisken i då?
-
-
men på orginal disken så fins där inget flash bois i system utils då ska man lägga till nått i evox.ini eller nått sånt va?
-
Har du ORGINAL HD utan att ha gjort någåt vid den, orginal xbox inte installerat SD på den eller ngn annan SuperDisk skiva?
-
nej den är inte orginal så där e evo-x och allt på den med
-
du vet inte vart man kan få tag i SD för jag har använt console disc nu
-
OKi kommer du in i evoxdashen när du har den i & chippet är aktiverat?
-
-
Vet du hur man FTP?
FTP över dom bioserna på min sida till din xbox i C:\Bios
-
det jag har gjort va att min xbox va chippad och allt instalerat med allt när jag köpte den så jag tog bara ut 8gigs disken sen stoppa jag i 200gigs disken sen in med console disc 3.0 i cd läsaren sen instalera jag allt det är så jag har gjort.. om du ville veta det:P
-
-
Jo men du måste ha ett bios som stöder stor HD
Välj då x2_4983.06 bioset om du bara har en F part på din 200GB HD
Har du även en G part väljer du x2_4983.67 bioset
-
mjo vet:P kk aa ska ftp:a över bios nu till xboxen och se om det går felet är att den hänger sig hela tiden:S
-
alltså det funkar inte xboxet bara hänger sig när jag ska flasha bioset:S
-
kan inte äns lägga in bioser i C:\bios :S
http://img525.imageshack.us/my.php?image=felvm1.jpg så där står det:S
-
aa jag fixade att lägga in bios men det går j**lar i det inte att flasha bios står bara i den blåa rutan erasing bios sen händer det inget sen kommer det tick tick tick tick från hårdisken hela tiden och då vet man att den har hängt sig IGEN!! får daaamp :P
-
tick tick tick från hårddisken = brukar vara läge att byta hårddisk
-
-
så nu har jag bytat ut min 200gigs till en ny 200gigs hårdisk så jag hoppas att det ska gå bättre men ska jag sätta in 200gigaren och köra console disc sen flasha bioset eller?