någon som testad den? vad tycker ni om den? vräk på med info:cool:
Printable View
någon som testad den? vad tycker ni om den? vräk på med info:cool:
Vad är det för nåt?
XBOX 360 XFPS 360 (Tangentbord & Mus adapter)
http://www.dinoxpc.com/public/images...eraxbox360.jpg
Hansi - har du testat den? Funkar den bra?
Jag har inte haft tillfälle att testa den själv. Men jag har inte hört talas om några problem med den.
HAr ingen snorkoll men har läst nånstans att den inte funkar efter senaste dashboard updaten. Vet inte om det stämmer dock
Jag har följt denna sen lanseringen och läst flera tester.
Har alltså inte testat den själv, men här kommer några problem som verkar finnas:
Den fungera olika bra med olika spel, ex. Call of Duty 3 funkar utmärkt medans Gears of War har vissa problem.
Det går inte att ställa dead-zone på den så små rörelser funkar inte, och vid snabba rörelser händer ibland inget alls.
Den är också petig med vilken mus man använder, plus att man MÅSTE ha en trådad kontroll för att den ska kännas igen av konsollen.
Den är alltså inte lika bra som mus och tangetbord till datorn, och är man "PC-skadad" som jag, kommer man nog tyvärr bli besviken.
Näpp.
Köpte denna idag måste säga att jag blev grymt besviken. Tangentbordet e inga problem men musen e omöjlig att anända om du inte gillar sega rörelser o en mus som aldrig lyder förståss då ska du köpa.:(
Har hört att man absolut inte kan köra laser-mus... Men en "kul-mus" funkar..
Nån som testat båda? (Är oxxo totalt PC-CP) :cool:
Kostar ju en slant med adapter + handkontroll MED tråd.. Skit om det inte funkar då..?
med "SmartJoy Frag" fick man ställa upp sensitivity till MAX/Insane för att det inte skulle kännas segt med musen.. (i själva spelet alltså)
OBS! Nya XFPS360 "pro" som vi har på lager nu har bättre inställningar för mus känslighet, bara skruva lite på rattarna på ovansidan av adaptern tills det känns bra.
Varför måste man ha en handkontroll med kabel för att den ska funka? Vad använder man den handkontrollen till i sammanhanget?
För att kringgå xbox 360:ns skydd mot olicensierade 3:e parts tillbehör.
Men funkar inte den gammla Xbox360 XFPS lika bra som den nya? Har en gamma XFPS aldrig andvänt. Kommer man inte kunna andvända den nu då? Skulle vara bra om man kunde skicka in en gammal som dom gör om till en ny med hjul :)
Man tycker ju att t ex trådlösa saker borde funka med denna sak eftersom man pluggar ju bara in i en USB, den borde ju hitta direct och funka prima?
Ok, men hur funkar det? Först sätter man i sin trådbundna handkontroll å sen switchar man till XFPS'en?
Anledningen att jag frågar är för att om det bara är en grej man behöver just första gången vid setupen så kan man ju låna en polares trådburna kontroll. Men behöver man den ikopplad hela tiden så får man ju köpa en egen....
Jag litar på Hansi och köper grejerna :)
Har läst mycket om denna pryl dom senaste dagarna, och många spelar anser att det är fusk.. hm? Har bara spelat Gears Of War i 1 timme och jag står fortfarande och skjuter i taket osv. :p
FPS SKA spelas med mus och T-Bord!! Det bestämde Gud redan vid Duke Nukem-Eran :)
Letat på nätet efter info om vilka knappar som gör vad i GEARS OF WAR.
När man kör med Xfps360 o T-bord menar jag. Nån som kan hjälpa?
Kan inte byta vapen och "zooma in mål" knapparna tex ... Hilfe danke :)
Info om Xfps 360 oxxo då.. Hackade så jag blev rädd när jag hade på Sens-High i spelet.. Valde Sens-Low istället och sen pillade upp sensen på rattarna som sitter på Xfps:en.. Körde 3 checkpoints och det kändes ok..
Kan du KuNG3N svara på vad man behöver den trådburna kontrollen till?
Exakt vilken funktion den har vet jag inte.. Tror att det är den som får T-Bordet att "känna av" styrsignalerna..? Men vet inte riktigt.. Den lyser grönt iallafall, så den är aktiv..
Testade inte mer igår.. Blev toppad som en ormvråk.. :D
Ok, så den måste alltså vara inkopplad hela tiden.... tack för den infon.
Ett tag sedan någon skrev här. Någon som kan ge en liten recension efter att ha spelat med den ett tag? Något speciellt tangentbord/mus som passar extra bra?
Man behöver inte ha chippad/modifierad box för att det ska funka va?
varför måste man ha en trådbunden handkontroll???
Snabb fråga.
Kan man använda trådlöst tangentbord och mus? Tyå Logitech Edge och Revolution?
Kan inte någon som använt den ett tag berätta vad dom tycker om den. Är
den värd pengarna el. suger den?
Tack på förhand.
/Niklas
EDIT. Jag har best en nu iaf. Får se hur det funkar. Hör av er om ni har några frågor.
Man behöver bara handkontrollen för att "döpa om" knapparna.Citat:
Ok, så den måste alltså vara inkopplad hela tiden.... tack för den infon
I insruktionsboken står det att om man har usb till både mus och t-bord ska man sätta dom i usb portarna och skita i hk:n.
Ge gärna en recension av hur den var!! Om det är nån känsla. Jag hade en liknande sak till gamla xboxen och då hängde inte riktigt musen med men hoppas denna är bättre!
Testade att koppla ihop allt igen o körde Gear of war.. Medium sense.. och en Logi kulmus.. Rycker lite när jag zoomar tycker jag.. men det stora problemet är att jag inte kan byta vapen :(
5 och 6 ska toggla på default... eller så fattar jag fel :) fortsätter!! :)
hur e det med pro versionen. äre lika mycke problem med den. jag har en logitech mx510
Hur är det med headsettet? ska man koppla headsettet till den trådbundna kontrollern så funkar det? eller funkar headsettet inte?
Hej, Jag har problem att få xfps 360 pro i gång. JAg får signal i tangentbord och mus (det lyser) men signal går inte till boxen d.v.s. det händer ingeting när jag försöker starta nåt spel (med enter by default). Så gör jag det om, precis som det instrueras och om men inget. Nu ber jag er hjälpa mig sätta i gång det här så att jag slipper gå till Hansi och störa folk där i butiken, de har definitivt nåt annat att göra.
Tack i förhand.
Har saitek eclipse tangenter och och logitech mx518 mus
för mig funkar det bra. först så funka det inte alls, men fippla lite med å sätta i sladdarna i olika ordningar så funka det tillslut
Tack för svar Jonapaloma, det gick till slut, men nu har jag hittat ett nytt problem. Det går inte att trycka kombinationer av komando t. ex. i spelet The Darkness skall man klicka LB + X får att framkalla darklings. Det gick inte alls. Då koplade jag bort mus och kopplade xbox kontroll till xfps men det gick inte heller när det går igenom xfps. Nu undrar jag är det möjligt att använda sig av såna kommando.
tja vet inte hur det är. vet inte riktigt vad du menar heller. menar du att man håller in en knapp samtidigt som man ska trycka på en annan. lr menar du att göra ett kommando till en knapp?
Att hålla en knapp (LB) och och trycka en annan (X), menade jag. Jag har slutat använda mig av xfps och nu vet jag inte vad jag ska göra. Lämna tillbaka förmodligen går icke. Det känns förjävligt att kasta bort 800 kr och det värsta är besvikelse jag känner.
Hej!
Jag tillhör en av dem, som efter många år av quakeande på PC, har svårt med Xboxens handkontroller. Jag hade en förhoppning om att man ganska snabbt skulle behärska handkontrollen i FPS spel. Men ack så fel jag hade. Visst, det går bättre nu än vid dag 1, men fortfarande ljusår från känslan man har med tgb och mus.
För några veckor sedan fick jag syn på XFPS 360 PRO. Jag tänkte att detta måste vara guds gåva till oss PC freaks! Vi som inte kan rocketjumpa med tummarna.
Sagt och gjort. Jag beställde den, och gick ivrigt och väntade på att den skulle trilla ner i brevladan. Efter lite strul med schenker, fick jag tillslut hem den.
Inkopplingen gick fint och det var inga problem att binda knappar.
Äntligen! Ju ska det gibbas!
Trodde jag...
Detta måste vara det lamaste försök i världshistorien att använda en mus till en spelkonsoll. Musen laggar och är okännslig. Ökar jag sensitivityn på XFPS:n blir det ännu värre. Att minska sensitivityn i spelen gör varken till eller från. När jag optimerat sensitivityn både i spel och på Xfps får jag nöja mig med värdelöst.
Jag har testat 5 olika möss, patetiskt nog är den som fungerar minst värdelöst, en kul-mus från 95 eller nåt.
Just nu känns det som en försenat aprilskämt.
Kan jag rekomendera andra att köpa denna produkt?
I efterhand borde jag investerat pengarna i begagnade bingolotter, eller något annat meningslöst. Istället för att köpa denna nitlott.
/Peter
jag spelar med en logitech g3 laser mus som man kan ställa in. den funakr väl bra ändå men det e som sagt inte oprimalt. att det laggar tror jag edt beror på att med musen kan man ju inte göra en konstant rörelse utan det blir mer att man rör lite åt gången medans med en HK så kan man ju hålla in analogen en bit hela tiden.
Ledsen för att dra upp en gammal tråd men.
Jag köpte en XFPS 360 V3 SNIPER EDITION förra veckan och den funkar
underbart. Man tänker inte på att det är en konsoll man spelar på långre. Det är som att spel dator. Jag använder ett gammalt tangent bord och en Razer Copperhead mus. Så XFPS 360 V3 SNIPER EDITION får tummen upp av mig.
ok :: men vet du vad som skiljer den versionen du har å den versionen före den.
Kan inte Psxcare köpa in en och dema i butiken? Funkar den bra vill jag också ha en.....
Vi fick in våra xfps "sniper" i måndags, det är sådana man får om man beställer xfps360 av oss, har inte hunnit byta bild i webshoppen bara.
ååå fasen oxå. jag som köpte min pro rätt nyligen åsså kommer det en bättre modell :S vad är skillnaden mellan pro sniper?
Snipern verkar vara snäppet bättre än pro.
Citat:
The latest revision of XFPS 3.0 Sniper which offers even greater sensitivity, precision and smoothness.
fan jag som vill ha bättre precision åsså kommer det en bättre version av xfps 360. jag vill ha!!!!!
beställde en sniper och en trådad dosa nyss. ska bli kul att pröva:)
är visst rekomenderat att spela med:
Sony: VGP-UMS50
Microsoft: IntelliMouse Explorer 4.0 / Wireless Notebook Laser Mouse 6000 / Microsoft Standard Wireless Optical Mouse Mode:1025 / Wireless Optical Mouse 5000 Mode:1007 / Compact Optical Mouse Mode:1016
Samsung: SOM-3600 / M/N¡GSPM-4000
Logitech: LX7 / G5 / MX518 / V100 / M-BJ58
Razer: Copperhead
Philips: SPM4600BB/933
ingen mer som testat den?