MS verkar va heta, många som blivit bannade idag...
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=694798
Ngn som har blivit bannad? Jag har kollat 2 av mina konsoller, ingen av dom...
Inne på irc och det började tydligen imorse....
Printable View
MS verkar va heta, många som blivit bannade idag...
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=694798
Ngn som har blivit bannad? Jag har kollat 2 av mina konsoller, ingen av dom...
Inne på irc och det började tydligen imorse....
Neh ingen Ban här heller. MS fäller hammaren. ppl are goin insane :p
http://pastebin.ca/1649630.. Lite Mer info.
jag har inte heller blivit bannad ännu :)
Ingen ban för mig heller.
Men jag ligger förmodligen i riskzonen för att jag spelade Forza 3 tidigt ;)
Blir man bannad får man väl köpa en ny box, inget mer med det =)
Edit: skulle inte förvåna mig om dom bannar folk bara för att få dom att köp nya super elite ;)
Verkar som att de bannade consolerna just nu finns i USA och sydamerika.
Inga från Asien/Europa/Australien rapporterade ännu.
de kommer snart
<c4eva:#fw> second live log complete! no new checks! live log at http://www.xbins.org/xblive/?view=2009-10-31
;)
[QUOTE=SH!Ne;216643]Menas ?.:eek:[/QUOTE
um. som det står :p "Nothing New" :p
Hejsan, förlåt ifall denna fråga har kommit upp tidigare men har sökt och inte funnit!
Har läst runt ett tag och läste lite här och där att om man har en Hitachi med iXtreme 1.51 så kan man spela alla waves och alltså behöver man aldrig(?) uppdatera sin firmware igen.
Ifall man alltid kontrollerar sina spel i ABGX360, finns det någon nackdel med att ha en Hitachi läsare + iXtreme 1.51?
Tack på förhand för svar och tålamod!
för att boxens datum inte har någon betydelse alls, det är liveservrarna som har tiden. spelar du ett spel innan release, offline.. och sedan kopplar upp dig mot live med eller utan annat spel så kommer din profildata från din box att skickas automatisk.
ex.
1. du lirar ett spel 10 dagar före release, ingen nätverkskabel i.
2. 3 dagar före release väljer du att koppla upp dig mot live för att ladda hem något annat, din profildata skickas.
3. du har spelat innan release.
Finns det några siffror på ett ungefär som visar hur många som blivit bannade?
Det där låter som något jag brukar säga att "så skulle man rent tekniskt kunna göra" men jag har aldrig sett någon verifiera att boxen samlar på sig data offline för att sedan "skvallra" till liveservrarna.
Att logga offlinedatum är ju bara korkat eftersom boxen kan vara inställd på vilken tid/datum som helst när man spelar offline.
den skvallrar men inte med datum, ingen som spelar i offline läge blir bannad sålänge de skiter i live fram tills det är släppt. det är liveservrarna som har tiden och inte din box. ungefär som att det ar atomuren som styr tiden och inte din egna i köket. alltså, live vet inte när du började spela det, men det kan veta om du spelat det innan release om du kopplar upp dig för tidigt.
min låda tycker att det är 1/1-06, och inte har jag blivit bannad för det.
alla mina achivments har jag fått 1/1-06. ingenting från MS. låter mer som en modern skröna tillverkad av MS.
Spelar nog ingen roll om man kollar spelen i abgx360, man blir nog Bannad ändå tyvärr. Microsoft verkar ju ha sina hemliga metoder.
Det är ju hundratals personer i USA som blivit Bannnade fasten dom spelar verifierade spel, bara en tidsfråga innan vi stryker med.:confused::confused::confused::confused::confu sed::confused::confused::confused::confused:
källa? det är mycket prat om det men aldrig några direkta bevis. i varje fall kommer det fram att de någon gång spelat en backup som inte är korrekt eller gjort någon annan modifikation. det spelar stor roll om du kollar dina backuper eller inte. förr blev hur många som helst bannade, det blir de inte idag. det beror nog inte på att microsoft är snällare idag.
Ja, det är smart om inte annat.
De kan ju också spara hur många dagar man har spelat oberoende av datumet i boxen. De kan ju också spara logg över när man ändrar datum osv för att på så sätt få fram att folk har spelat före release om de kopplar upp sig på releasedagen eller några dagar efter. Man vet aldrig.... ;)
Dirty NAND konseptet är känt i hela världen... kul att det kom härifrån...
Den som har möjlighet kan ju testa att dumpa sitt NAND data...
starta om konsollen och dumpa igen...
Jämför NAND datat ... Det är inte LITE som ändrats...
sålänge saker krypteras på ett schysst sätt så vore det konstigt om allt var likadant varje gång, självklart ska det skilja det sig från gång till gång. :)
Läst om flera som inte kan installera spel på hårddisken efter ban.
Verkar vara ett nytt straff från ms utöver att man förlorar sin garanti och möjligheter till xbox live, boxen blir ju i princip en jävla arcade med 120/60 gb minneskort.
Hårddiskarna ska tydligen fungera på icke bannade boxar.
Nu förstår jag inte vad du menar: identisk, och sen skillnad.
Jag vet skillnaderna mellan arcade och övriga.
Jag menade att man inte kan installera på hårddisken så den fyller ungefär lika mycket funktion som ett jättestort minneskort på en arcade som saknar möjlighet att ladda ner live arcade spel.
Eller en pre nxe elite utan tillgång till internet.
edit: Jag menar inte att arcades saknar möjlighet till live arcade eller att pre nxe elite saknar tillgång till internet.
Det var en liknelse av hur kul det måste vara att förlora möjligheten att installera spelen.
innehållet i förpackningen, alltså det som följer med.. sorry att jag förvirrade dig... :$
jo, det är rent förjävligt... men det borde gå att fixa när wave 5 spel kommer (A)
jag har åkt dit på en bann! Det tråkiga är att jag har inte spela något spel i Live mode och alla versioner har varit verifierade.
Finns det något man kan göra eller är det bara att slänga konsollen och köpa ett nytt?
Har din box alltid varit uppkopplad mot Live (nätverkssladden i boxen)?
i början kopplade jag ur den. sen blev jag lat. nu har den suttit i. troligtvis var det batman releasen som fixade bannen. dock ska det vara stealthad o allt.
det du kan göra är att sälja boxen till någon och köpa en ny, en ban kan du inte göra något åt (enkelt) det du måste göra i så fall är att kopiera massa grejer från en annan 360 och skriva till den nya, viss specifik data... vilket i slutändan förmodligen skulle kosta mer än att bara köpa en ny konsoll... och sälja den du redan har, finns dom som köper bannade konsoller för att lira offline enbart, eller för att plocka reservdelar från...
Jag blev precis också bannad. Förmodligen på grund av att jag spelat ickeverifierade backuper för över ett år sedan då jag inte använde mig av xbox live. Sedan dess har jag varit väldigt noga med att verifiera.
Behöver dock hjälp med en grej nu.
Jag kommer köpa en ny box som inte är moddad. Den tänkte jag använda till onlinespel. Jag kommer alltså att köpa spelen som jag verkligen vill ha i retailversion. Samtidigt tänkte jag använda min bannad box för offlinespel, o jag tänker verifiera alla spel som jag spelar på den också.
Min fråga är, kan jag använda mig av samma gamertag på båda? Kan man bli bannad på en box som inte är moddad med bara retailspel på om man använder sig av en gamertag som spelar backups? Märk som sagt att jag även i fortsättningen kommer att verifiera mina backups mot abgx.
Då spelar de alltså ingen roll hur nogrann man är att kolla sin spel i abgx360.
Som ja anade då! Surt!
Först kan jag berätta att jag nyss blev bannad från live och att jag inte längre kan installera spel på min hdd.
Tänker nu köpa en arcade för att köra originalspel live, men jag undrar hur det egentligen ligger till med hddn. Har därför lite frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig besvara:
Kan man helt enkelt flytta hddn från en bannad konsoll till en ny (obannad/oflashad) och sedan köra med originalspel som om ingenting har hänt? Dvs, kan jag installera spel, använda mina sparfiler och min gameprofile utan att min nya oflashade konsoll också blir bannad?
Tacksam för hjälp :-)
Jaha. Då blev man bannad då.
Och inte har jag spelat något spel som inte ännu är utgiven (har bara spel som idag är äldre än 3-4 månader) samt har iExtreme 1.60
Verkar vara en stor banning våg och det är tydligen firmware som de lyckas jaga denna gång.
Skit!
Bannad.... Variit väldigt försiktig med verifierade backuper... Jag tror dom har gjort nåt j'vligt stort nu... jag köper ny och kör original from now on... Beware of the dragon