Tjo, nu när man är bannad tänke jag kolla om någon vet om man kan göra wave4-spel spelbara på ixtreme 1.6 (eller om de va 1.61) genom att modda ison så det blir wave3.
Vill gärna slippa uppgradera eller köra activate.iso.
Någon som vet.
Printable View
Tjo, nu när man är bannad tänke jag kolla om någon vet om man kan göra wave4-spel spelbara på ixtreme 1.6 (eller om de va 1.61) genom att modda ison så det blir wave3.
Vill gärna slippa uppgradera eller köra activate.iso.
Någon som vet.
My bad :D
Kasta i en Samsung eller BenQ läsare o spoofa den som din Lite-On lädare då skall du få 1.61 på den.
Låter invecklat och drygt. Då väntar jag nog hellre på en ny fw till min liteon. :)
lättast för dig att att helt enkelt skaffa en Hitachi och slänga in 1.51, den startar i princip allt (vissa Wave 3 startar den inte, men det är inga stora titlar) spoofa denna som liteon, du kan sedan sälja din Liteon läsare, eller använda den till att rippa dina orginal med :)
så här gör man: (ungefär)
stoppa in en wave2 skiva i läseren (eller ladda en iso) i abgx360
gå till fliken manual patch..
makera extract video & pfi
öppna nu din wave4 image gå till samma flik
inject wave2 video & pfi
ett annat alternativ är att stoppa i den tidigaste Xtreme (ej iXtreme) firmware man kan hitta för sin spelare
Följ den här guiden för att patcha om spel till wave 3 från wave 4:
http://forums.afterdawn.com/t.cfm/f-..._wave3-809023/
Varför använder du inte activate.iso om du ändå har fw 1.6? Jag skulle inte vänta på nästa version ixtreme för liteon, utvecklingen verkar ha lagts på is pga. banvågen.
opps glömde ju att du behöver installera senaste dashboard oxo:
http://***********/Guide-Manuell-install-Dashboard.html
Jag kör nu iaf med ett program som heter "360 waves Patcher 1.2.1." Funkar klock rent. Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego. Till wave 3 och som sakt ett bra och enkelt program. Bara ladda in ison sen välja wave vänta 1min klart. Jag linkar den inte effer som jag inte vet om jag får.:D
Har testat guiden på afterdawn nu. Men får hela tiden denna j*vla text i slutet efter att jag valt att patcha ison. Tänkte att den kanske ändå hade fixat den, men kollar jag igenom den efteråt så är det fortfarande wave4. :(
Cannot check SplitVid due to invalid or uncertain PFI/Video
Hela loggen finns här om någon vill kolla: http://www.yabbah.se/abgx.txt
Testade också precis den guiden då min box blev bannad igår och nu så bryr man sig som inte längre.
Får dock exakt samma logg som dig. Jag testade patcha om nya GTA IV.
Du måste kanske använda ppf-o-matic och patcha om spelet till Wave 2 först. Sedan ska du göra som guiden säger och patcha om spelet i abgx till wave 3.
Programmet är ju på franska! Trots att jag har pluggat franska i 5 år förstår jag ingenting :confused:
Nej den finns nu på engelska. Dom har updaterat till 1.2.1. Låt den updatera så får du 1.2.1 ;)Citat:
Programmet är ju på franska! Trots att jag har pluggat franska i 5 år förstår jag ingenting :confused:
http://img121.imageshack.us/img121/7097/newz.png
Varning till folk som INTE är bannade så är detta ett bra sätt att bli det. Vill bara säga det så folk förstår.:D
Jag hade också problem att patcha om wave 4 till wave 3 i agbx (och lyckades inte uppdatera det franska programmet).
Hursomhelst, jag körde en ppf-o-matic och patchade pfi:n. Sen fungerade det att patcha video.iso och pfi.bin med agbx. Gjorde så på dragon age och spelet funkar fint.
Men tja, 360wavespatcher är nog trots allt det enklaste.
Min box ska vara offline nu iaf, eftersom alla tycks bli bannade ändå så tänkte jag att jag kör så :)
Funkar detta verkligen på 1.6? För på bilden som shine postade så står det
"will make it functional on all fw except:
1.4
1.5
1.6
Det funkar 100% jag har 1.6. Och spelar nu dom jag skrivit ovan.Citat:
Har gort om Tekken 6, MWF2, Ny GTA,Rock Band Lego
Om man är osäker iaf använd "wizard". ;)
så här ser "COD6 MW2" Ut i xbox360abgx efter patchning.
http://img503.imageshack.us/img503/4634/xbxb.png
Sweet. Kanske kan vara något om man inte har planer på att logga in på live igen.
Är inte bannad, men är säkert flaggad för att jag tidigare spelat 3 overifierade spel utan att veta om det. Därför är det inte värt att logga in o bli bannad och få hdd crippled.
Men hur funkar det när man ändrar wave på skivan? Slipper man dashboarduppdateringarna som skulle funnits på skivan då också?
Precis, varje gång det kommer en ny uppdatering på det viset på skiva krävs den för att spelet ska fungera... tyvär... det går inte att starta dom utan den uppdateringen (vad jag vet, kanske går med vissa... inget jag testat själv då jag kör verifierade kopior som INTE är modifierade på mina boxar:))
Hur lägger man in dashboarduppdateringar manuellt?
http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html en jätte bra guide :)
Fan yabbah har du blivit bannad igen =S, jag har faktiskt klarat mig än så länge iaf =) dock jävligt surt nu när jag sitter med liteon 1.51 och vill köra MW2 =S
Funkar detta på Ixtreme 1.6 eller inte? Alla säger olika..
Ok, lika bra att prova, har väl inget att förlora mer än skivor :)
Tack för länken Swizzy, men jag fattar inte riktigt: "OBSERVERA att om du uppgraderar till den senaste dashboarden på en bannad konsoll så kan du ej längre installera spel till hårddisken."
Varför blir det så?
Men det spelar ju ingen roll eftersom de redan tog bort den möjligheten iom att jag blev bannad. Eller gör det något med hårddisken, eller finns det en chans att man kan låsa upp så man kan installera spel igen på en bannad konsol?
Känns lite som att om firmwaren inte släpps till Liteon och om man vill spela dom nya spelen så får man ta risken att köra med "360 Waves Patcher"....
Han menar nog 1.61.
Har man en xbox 360 med tidigare dashboard (blade) och uppgraderar till NXE (Fall 08 7173) så får man hårddiskstödet.. men uppgraderar man till senaste 8455? så snor microsoft tillbaks hdd stödet :(
(det är inte helt omöjligt att dom tvingas lägga tillbaks det igen i senare versioner efter diverse rättegångar)
Funkar skitbra och snabbt.
Kör 1.6
Tack för tipset Sh!ne
Om man använder det programet xbox360 wave patcher wave4 spel till wave3, bränner man exakt som vanligt iso. filen efter patchat?
du bränner som vanligt ja, ingen skillnad i hur du bränner :)
Något jag inte hajar. När spel blir nukade* pga att dom är 'p2p' Är det att dom dragit ner spelet via en spel sight som man betalar för?. Och skulle det då vara dåligt?.:rolleyes:
Jag har en hypotetisk fråga. Jag är rätt säker på att jag är bannad , iaf enligt den amerikanska siten. Men jag har fortfarande inte kopplat upp mig för att verifiera detta så konsolen är fortfarande ok.
Så låt säga att jag patchar några wave 4 spel för att kunna spela dom. Sen skaffar jag en ny omoddad box och flyttar över HDDn från min gamla box till den nya. Finns det då risk att jag kan bli bannad på den nya?
Min teori är att det är ok eftersom dom uppgifter som MS skulle få om att jag spelat patchade spel finns kvar på den gamla konsolen och inte på HDDn. (som också ska vara ok eftersom den gamla boxen aldrig tagit emot en ban)
Dem som har samsung drivar , kan inte dem köra online längre ? även om dem flashar den med 1.61 och checkar spelet innan med abgx360. Kan dem spela originala spel online riskfritt ??
Vänta tills nya kommer är musiken nu.;)
att dom är "nukade" betyder bara att dom inte följer vissa strikta Scene regler, det vill säga dom har dålig stealth, dålig rip, fel storlek på filerna, fel antal filer etc... detta är enbart till för att tala om för dom som tankar det att den inte följer scene "reglerna"...
vissa säger att det ska vara riskfritt, andra säger att finns en risk med att göra så, många rekomenderar att du formaterar hårddisken om du ska flytta till ny 360...
ingen som kan köra säkert över live just nu ;) (med moddad konsoll)
nej, det kan vara så att gruppen är en p2p grupp och ingen scene grupp. skulle någon då lägga in releasen på scenen så blir den alltså nukad. ibland händer det att lama scene grupper snor tidiga p2p releaser de hittar, dessa blir också nukade på dessa grunder. scenen har regler som ska följas och även om p2p release är okej så hjälper inte det, det är för att få en standard i röran. :D
Jag har alltså iXtreme 1.6 och ska patcha om lite wave 4 spel till wave 3 snart, jag är för lat för att använda activate.iso och känner inte för att vänta på ny FW.
Har fixat ett USB-minne och lagt in senaste dashboarduppdateringen jag hittade, så jag ska installera den senare på min nya 360 (inte bannad).
Skulle bara höra 2 små saker, för att vara säker.
1. Kan man installera spel man patchat om från wave 4 till wave 3 på hårddisken som vanligt?
2. Några andra nackdelar med att spela patchade spel (förutom att man blir bannad)?
Tänker inte koppla upp min nya 360 till Live så jag bryr mig inte direkt.