såg att det kommit ut ny wave 6..
är det samma som med wave 4 o 5?? att använda activeISO skivan.. ?
Kör på en box som är utanför internet och jag vet att den är bannad men xboxen vet inte om det. :)
Thanx..
Printable View
såg att det kommit ut ny wave 6..
är det samma som med wave 4 o 5?? att använda activeISO skivan.. ?
Kör på en box som är utanför internet och jag vet att den är bannad men xboxen vet inte om det. :)
Thanx..
Antingen det eller så uppgraderar du till 1.6 non-stealth så slipper du använda activate skivan.
ska han flasha så kan han väl lika gärna köra på LT? om han nu har en liteon förstås
LT ska väl ta alla waves?
Boxen är ju redan bannad.. bara det att den inte vet om det då jag fick reda på det innan den blev fysiskt bannad.
serialnr spärras väl så fort jag kopplar in boxen på live..
oavsett om jag chippar den med den nya??
jepp har liteon... :)
ang att den är bannad men inte uppkopplad så att boxen vet om det så skulle ja ändå rekommendera att du flashar den med iX 1.6 non stealth som ej bryr sig om vad det är för wave och OM..bara OM du flashar den med LT så tänk på att du ej kan läsa ur LT FW (i fall du måsta flasha om den om det skulle finnas en uppdatering till nuvarande LT) den sedvanliga vägen ex.vis. med probe utan då måste du köra boxxdr metoden som givetvis är lättare än JF metoden..
och JAA.. den kommer bli BANNAD så att den vet om det om du kopplar upp dej till LIVE
bara ett tips ;) :D :D
ME2 är wawe 6 verkar det som? Någon som kört det med active skivan?
Så länge alla wave funkar med ActiveISO skivan så känns det inte lönt att flasha om den.
kan då lika gärna använda skivan istället..
tror det är wave 3 o 4 som man inte behöver skivan..
får väl se om det blir en ny xbox längre fram istället..
Tack för informationen..
Kör med 1,61 benq funkar wave 6 då eller måste jag uppdatera
Någon som vet om det kommer nåt nytt ABGX360 som läser wave6 också snart?
det får vi väl hoppas det gör, ABGX360 klarar ju inte av Wave 5 och 6, den klarar upp till Wave 4 (den känner igen dessa) jag hoppas dom sätter sig ner och tänker efter lite, och lägger så att värdena hamnar i en extern fil som man kan uppdatera själv eller som dom kan uppdatera via databasen istället, det måste ju vara bra mycket smartare än vad det är just nu, eller vad säger ni?
Nån mer än jag som har problem med Wave 6 spel på jtag:ad box ? min box vägrar starta spelen via Xex filer, men kan starta dom via GOD folders men då är jag ju tvungen att lägga spelen på xbox hdn och de vill jag ju ej.
Kan man fortfarande patcha wave 6-spelen till wave 3 och köra på som vanligt?
man borde kunna bypassa det genom att köra Wave 6 spelen genom XeX Menu, har dock inte hunnit testa, ska göra det imorrn... man kan ju välja "DVD" och därmed ladda den XeX filen man vill använda... du kan även ta bort $SystemUpdate från skivan, det borde hjälpa till lite (innan du bränner ut den, genom special program)
Provade att patcha Dante's Inferno, funkar fint.
Ja vad menar du med patcha ? Dantes Inferno är ett av de spel jag har problem med att starta från Xex filer från USB hd. Tror jag suttit i 8 timmar me den här skiten nu utan att göra framsteg, enda sättet jag kan boota spelet på är om jag gör det till en GOD folder och lägger på interna HDn men det suger ju. Har du patchat Dantes till annan wave ? isåfall hur ?
Patcha spelet till en annan wave det klart, vad annars? Använde 360 waves patcher, från wave 6 (fast det stod 4 i programmet) till wave 3.
Killar! Är det någon som vet vilket program jag ska använda för att kunna patcha wave 5-6 till wave 3 så att jag kan spela dom på min bannade xbox 360? Helst med en guide också då är jag väldigt okunnig när det gäller sånt här.
i den här tråden snackar vi om typ samma sak som du undrar över: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37734 dock för wave 4 neråt, men du gör på samma sätt för wave 5/6... ;)
Uhm, som sagt är jag väldigt okunnig när det gäller sånt här så om du kunde bara lite enkelt sammanfatta för mig hur jag patchar wave 5/6 till wave 3 skulle det vara underbart! Jag vill endast patcha och inte skaffa 'activate.iso'
Sedan borde jag lägga till att jag hade en guide som jag laddade ner från 'Bitgamer' om hur man patchar från wave 4 till 3 och jag lyckades då med det senaste GTA IV spelet (Den med två DLC i ett!)
När jag dock skulle testa det med Bioshock 2 så stod det så här; http://i49.tinypic.com/28s930o.png
Som sagt, lite okunnig är jag.
Så, jag skulle uppskatta det väldigt mycket om du sammanfattade bara lite kort för mig hur jag gör det på ett enkelt sätt och om du hittar någon guide så skulle det vara perfekt!
den är nedgraderad när det står sådär, vad gäller stealthen beror det på att Bioshock 2 inte släppts i butik ännu (eller åtminstone inte finns med i databasen ännu)
Skulle jag då kunna unRARa filerna och bara bränna '.iso' filen som är ungefär 7 gb och bara spela på?
Och trots att det står så som det gör på bilden jag länkade tidigare, så borde det alltså fungera?
jag vågar inte säga ja eller nej riktigt, men logiskt sätt ska det göra det ja... jag patchar inte spelen själv, då jag ständigt uppgraderar min mjukvara själv när det behövs och kommer en ny uppdatering :) inte för att det behövs längre (eftersom LT är Wave free, det vill säga startar allt som en original mjukvara ska starta plus brända kopior av dom spelen...
Hehe, jag får väl hoppas på det bästa!
Och om det inte fungerar så kan vi ju bara säga att du är skyldig mig en DL skiva? ;)
Skämt åsido, tack så mycket :)
Ska fungera, brukar stå så för mig också, men spelen funkar klockrent.
fick precis ner dantes inferno och jag patchade till wave 4 med 360 waves patcher och fick upp några fel på abgx360.
http://img99.imageshack.us/img99/584/namnlsdg.jpg
Fick även upp :
Starting Verification
Looking for 78D2C5C6D17315C2.ini in the online verified database
Server file 78D2C5C6D17315C2.ini no newer than local file - not retrieving
Using 78D2C5C6D17315C2.ini (374 bytes)
Video CRC does not match!
V0 CRC does not match!
V1 CRC matches
PFI CRC matches
DMI CRC matches
SS CRC matches
Xex CRC matches
Är det säkert att spela det om jag bränner ut det?
Har du på något sätt ändrat från orginal image så är det inte alls säkert längre ... Det säger sig själv egentligen ...
jag är kass på sånt här -.- behöver jag äns köra spelet i abgx360 om det finns på verified på deras hemsida eller om den är verifierad här på psxcare's forum?
ja du måste verifiera spelet själv ändå, för releasen du har kanske inte är den som var verifierad, och det som står här på forumet som verifierat är inte heller så att det är just den som är verifierad, snarare att den går att verifiera...
men om du moddar bort wave 4 etc. spelar det ingen som helst j*vla roll om spelet är verifierat eller ej... det kommer inte vara säkert för fem öre...
så hur ska jag göra för att spela dantes inferno så säkert som möjligt då ?
uppgradera din firmware till den senaste som finns (LT) så är det safe, om du inte har en liteon kan du inte spela den säkert ännu... såvida inte BenQ LT är släppt nu i dagarna?
så bara att tanka ner packa upp bränna ut och spela? jag har iXtreme LT
nej, då packar du upp, testar med ABGX360 och ser till att allt är OK... ger fan i att patcha om spelen... och bränner ut dom o lirar...
men allt blir ju inte ok i abgx360 eftersom det är ju wave 6 spel ?
Det här är vad jag gjorde efter att jag hade flashat till LT, med just Dante's Inferno, men får "play dvd" när jag försöker köra spelet, jag har också testat att patcha om spelet till wave3 men då får jag en update bug, efter 6 skivor med diverse ändringar så börjar jag ge upp och ingen verkar ha samma problem som jag lustigt nog.
den klarar av att kolla Video partitionerna också, men man får vara lite mer uppmärksam än vanligt, kollar du i .ini filen står det vad video partitionen ska ha för värden, och stämmer dom överens med det som ABGX360 får fram från iso filen, ja då är den så safe den kan bli :)
mycket underligt, vad bränner du på för skivor? och vad använder du för brännar program? respektive, vad har du för brännare?
jag har brännt Dante's inferno på 3 brännare hemma, var av 1 inte fungerade, kolla att du följer dom här råden:
- Brännarprogram: IMGBurn
- Skivor: Verbatim DVD+R DL
- Brännare: Samsung eller Pioneer fungerar i 99% av fallen, så välj någon av dessa om du kan (brännare jag hade problem med var en Samsung den också, men... det är 1 av 3 brännare jag har, var av 2 är av samma modell [den som inte fungerade och en av dom andra])
1: check
2: check
3: Använder en LG brännare (Link) har fungerat felfritt fram tills nu om den nu visar sig vara problemet
det kan mycket väl vara den som är problemet, men eftersom den fungerat tidigare tvivlar jag på att det är den, den är hyffsat ny antar jag? vilken release är det förresten du försökt bränna ut?
ok, har du kört spelet genom ABGX360 innan du brände det? jag gjorde iofs inte det när jag brände ut det (brände ut det innan release) jag körde Strange releasen...
Yes, jag körde abgx när jag brände ut det, de 2 första jag gjorde så patchade jag ner det till wave 3 (det va innan jag flashade om till LT) och de efter så har jag kört med att bara packa upp och bränna ut, fixa ssv2 etc och sen bränt men det har inte varit någon skillnad.
Jag testade också en kompis version som han hade bränt på en annan brännare, en pioneer om jag kommer ihåg rätt, utan framgång, och om det är ett exemplar som jag har patchat till wave3 så läser boxen spelet men kan inte köra det eftersom jag inte kommer åt updates som ligger på spelet efter att wave'n har ändrats, men som nämde förut så blir ett "cleant" exemplar inte läsbart.
Jag har också prövat att manuellt uppdatera med hjälp av usb minne men det verkar som att jag redan har alla updates som ska behövas, jag vart bannad i den senaste vågen.
vet du vad du kan göra för att kringå uppdaterings måstet? öppna iso filen i programmet "Xbox Image Browser" och extracta $SystemUpdate mappen, lägg den på ett USB minne och kör igång, då ska den uppdatera, då slipper du bekymra dig mer om just det, men det är lite underligt att dom rena versionerna av spelet (orörda) inte fungerar... vad har du för spelare? och är det olika form av skivor du har brännt på? (Silver surface/full face printable)
Tack för tipset om xbox image browser, har dock lite problem att få igång det eftersom jag kör windows 7, men ska utforska lite mer. Ang skivorna så har jag bara bränt på silver surface, och läsarn är en Lite-on