Jag tänkte köpa en dongel till mitt ps3!
Vilken rekommenderar ni? Är ps3key den lättaste att använda eller?
Tacksam för all hjälp!
Printable View
Jag tänkte köpa en dongel till mitt ps3!
Vilken rekommenderar ni? Är ps3key den lättaste att använda eller?
Tacksam för all hjälp!
Om man är intresserad av att få uppdateringar till sin dongel så kan man titta närmare på PSJailbreak, längst ner på sidan:
http://www.psxcare.com/section.php?xSec=78&xPage=1
Ps3 key har nog gett mest uppdateringar med Hermes patchar, personligen hade jag gärna sett att de gör PL patchar med i separata mjukvaror. Vissa föredrar då Teensy kort då de kör PL kod.
JB har ännu inte kommit med en uppdatering men de kommer när som helst, de var de som alla klonade btw.
man kan börja billigt o köpa en till senare :D
Personligen brukar jag rekomendera PS3Key då dom har visat sig komma ut med uppdateringar relativt fort i förhållande till när Hermes släpper sina nya versioner av mjukvaran till teensy och dom där, PS3Key är dessutom svårare att förstöra än vad en Teensy är t.ex. och det är mindre risk att du av misstag råkar förstöra konsollen, vilket är lätt hänt med Teensy korten (om du testar nu mjukvara som du tycker låter intressant men som i själva verket är ett virus!)
Okej, ps3key har faktiskt den fördelen gentemot ps3jailbreak att den är billigare. Men det pratas ju om att ps3jailbreak ska släppa en uppdatering så det ska fungera till 3.42 och 3.50. Kommer ps3key troligen att fixa en sådan uppdatering senare också?
Är det ingen som vet :)
Nej, men det är väldigt mycket om just nu. psjailbreak har inte gått ut med nånting officellt än, så allt som sägs på forum osv får man ta med en nypa salt tills det är bevisat.
Om det kommer med en 3.50 uppdatering, kommer ps3key få den, din gissning är lika bra som min :)
Men jag är ganska säker på att det kommer portas över tillslut. Kommer kanske gå på 1 dag eller ett halvår.
Och angående uppdateringar skulle jag säga att ett teensy eller nått liknande är det allra bästa om man vill ha de senaste, men återigen, det är ingen som vet vad PSJailbreak har i sina ärmar
Som vi skrivit lite i tråden som heter: PSJAILBREAK TRÅDEN :)
http://forum.psxcare.com/support/sho...731#post234731
Okej tack för alla svar :) kör nog på ps3key, känns lättare än teensy. Men hur funkar det med spel som behöver uppdatering 3.42? Kan manager programmen uppdatera dem så dem fungerar? Eller gör man det på datorn?
Hittade en sida när jag läste runt lite, där listade dem alla spela om dem fungerade från interna hårddisken och från extern osv. Men kommer inte ihåg vad den hette. Nån som vet vilken jag menar?
Sök på spelet i vårt forum eller kika på trådar som benämner patcha ps3 spel för spelande på högre mjukvara :D
eller kika här:
http://www.ps3-hacks.com/2010/11/08/...-a-hacked-ps3/
Om man gemför teensy ++ och Minimus AVR då? Vad är skillnaden där?Något som är bättre än det andra enligt eran åsikt? Teensy verkar ju vara rätt svårt att få tag på just nu.
Hej Pata 88, har skickat p.m till dig
Man tar det som finns, eller fler o kombinerar :)
Jag har en Teensy 2.0 hemma och har därför inte köpt en Maximus då de mer eller mindre är samma samma.
Förmodligen har Maximus mer minne ( vilket inte behövs än så länge ) den finns att köpa då de har lite bättre resuser att tillverka nya.
Själv sitter jag på en Teensy lösning och en Ps3KEy o några andra kloner och jag tycker väl att bland klonerna så fungerar Teensyna ( maximus ) och Ps3KEy bäst just nu.
Ps3key kopierar funktioner o uppgraderar i regel sina stickor en vecka efter det kommit något nytt vesäntligt till Atmel eller andra donglar.
Varför skicka privata meddelanden som ingen annan ser på normala frågor :D
Folk som googlar o ser våra trådar får då inga svar alls.
Sen funderade jag på vilket man bör välja av Minimus AVR och Minimus 32 AVR?
Lägg upp den här om det handlar om en enstaka privat försäljning o inte massupplagor o företag :)
http://forum.psxcare.com/support/classifieds.php
Tack för tipset, will do
psjailbreak uppdatering kostar 40 dollar på orginal sidan vad blir oss psxcre? 400kr plus frakt?+chipet då 895kr =)
Om vi ens orkar ta in lösningen för o sälja vidare Chippets pris + nedgraderingskodens pris. + Eventuell Frakt och postförskottsavgifter om man inte kommer förbi vår butik.
Spontant som vi diskuterat tyckte vi att det var bättre o låta folk som behöver nedgradera köpa en JB dongel av oss o nedgraderingskoden av dem.
Skall jag köpa en "distributörmängd" psdowngrade "biljetter" så måste jag köpa 250 eller 500st. Vi har inte ens sålt 250st psjailbreak, så jag misstänker att vi hinner sälja max 50st nergraderingar innan tekniskt kunniga på nätet analyserat hur det går till och ordnat så att man kan göra det utan extra kostnad med valfri dongle.
Jag kan göra en ny tråd med en POLL så kan vi se hur många som har 3.42+ ps3:or som kan tänka sig betala c:a 400:- för att uppdatera sin psjailbreak eller köpa en ny för c:a 1400:- inkl en downgrade.
Jag skulle gärna ordna en service så att vi kan nergradera i butiken för 400:-, men vad jag förstått så kan man inte ens använda samma psjailbreak mer än en gång (hoppas jag har fel) och då kan vi inte ens erbjuda en sådan tjänst om vi måste "bränna" en psjailbreak varje gång.
Poll angående psdowngrade intresse:
http://forum.psxcare.com/support/sho...till-3.41-igen
För att återgå en aning till Topic :)
Själv fastnade jag för denna klon.. Gillar starkt att man kan köra dubbla payloads (Hermes + PL3) men framförallt är den ju ruskigt SNYGG jämfört med andra ;-)
http://www.gamebox.hk/Features.htm
Har nyligen beställt en sådan, håller nu tummarna för att tullen i HK(och för den delen inte här heller) inte ska norpa den..
Har ingen användning av switchen i dagsläget, då jag sitter på en FAT 60gb. Får helt enkelt leta upp en annan i framtiden om behovet skulle uppstå.
Jag skriver en rad sen när jag har fått den om vad jag tyckte och tänkte :)
Öppnar du strömswitchen så får du se hur risigt lödd den är, den kortsluter rätt lätt om man har otur, jag lödde om den o satte på krympslang för att minímera kortslutningsrisker. Den är skitrakkigt byggd...
Inget försäkringsbolaget komemr godkänna om den orsakar en kortis eller brand tyvärr.
Enda jag ser som nackdel med den är att du måste köra in Deras koder...
Men med minneskort i så bootar den PL3 och utan HERMES har jag för mig :D
Lätt att uppgradera, lätt att använda, isolerad och lyser upp blått o fint.
Switchen efter en anti krotslutning modifiering med krympslang o mer lödtenn var smidig faktiskt på Slim maskiner.
Enligt deras hemsida kommer dom släppa source på deras mjukvara fritt imorgon. Då blir den helt öppen. Frågan är om man tjänar på det då dom har varit snabba med uppdateringar hittils.
Update: Ny uppdatering med öppen källa...
http://www.gamebox.hk/Download.htm
Kuligt, såg även att dom korrigerat skrivproblemen som kom med senaste mjukvaran med, har inte hunnit uppgradera min sticka där hemma då jag inte använder den som primär dongel :D
Jag uppgraderade min Ps3Key med 4.3 mjukvaran o den funkar kanon den med o är mindre :D
Har själv en Minimus (den vanliga) och är riktigt, riktigt nöjd med den.
Om man är en vanlig användare så behöver man inte köpa den med mer minne, det vore som att slänga pengar i sjön då den vanliga Minimus räcker gott och väl. Filerna man laddar in på Minimusen är så små och tar knappt någon plats alls och man lär aldrig använda allt minne som man har.
Men visst, vissa vill ju vara värst och ska ha det värsta. Bara onödigt i mina ögon.
Lite varför jag valde att köra en teensy 2.0 och inte ++ själv som jag kunde få av en polare som beställde hem ett gäng :D
Jag har även en P3Go som har mest minne av alla o bootar dubbla koder ( PL3 eller Hermes )
Sen ahr jag en Ps3KEy med som jag tycker är användarvänligast av dem alla ( för folk som klarar av drag n drop men inte baka egna koder ) där uppdateringar släpps på deras sida så man slipper leta på google efter nya koder :D
Man kan börja billigt o köpa dyrare sedan om behovet fins tycker jag.
Just nu är PSJailbreak en het potatis då den kan nedgradera o är ensam om det. Hade köpt en sån jag med om jag legat på 3.50 o velat ned till 3.41 men nu har jag haft tur med mjukvarorna.
kan inte rekommendera psjailbreak (original). köp en PSkey eller något annat som har stöd för spel uppdateringar
Fick hem minimus 32 avr idag. Flashade de och det verkade gå bra. När jag startar det lyser alla 3 leds och efter ett tag slutar den blå att lysa. Men både röd och grön fortsätter lysa. När man kollar på guider för minimus avr så ska röd lysa först och sen grön. men nån som om det är annorlunda med 32 versionen? Har gjort jailbreaks stepsen. eller går att att kolla om man kommit in i jailbreak mode på nåt sätt? Har försökt googlat lite efter den men hittar inget.
Okej,tack! Då fungerar det :)
Fan allt gick bra, la över fifa 11 och det fungerade perfekt. Sen skulle la jag över Assassins Creed Brotherhood och använda updaten man fick med i den releasen. Sen hakade dig sig så startade om och nu när jag startar ps3 (spelar ingen roll om det är i jailbreak mode eller som vanligt) så kommer det inte upp nåt under värken spel, video eller bilder. Det bara refreshas..Tips? Hjälp?
Edit: Tänkte att köra en systemåterställning borde hjälpa så gjorde det, valde snabbformatering. Har ståt en bra stund men inget händer och den står ännu på 0 %. Nån som har en aning hur lång tid det tar? Ska jag låta den stå så ett tag till eller testa att starta om den? Men då kanske system brakar?
Då kan jag bara beklaga din trista jailbreak start,du lär få köra återställning av system och filer med hjälp av recovery mode. Är tydligen ett problem med det spelet som fuckar upp ps3:an. Finns tråd om det på psx-scene:
http://psx-scene.com/forums/f118/ass...ted-xmb-70695/
Ok, vart gör du det i Gaia?
Den där switchen är ju inte direkt nån dealsealer heller. Knatade upp till lokala lampskojaren och köpte en vanlig sladdströmställare istället, kostade väl runt 20 spänn eller något sånt. Satte den sisådär 30 cm ner på sladden, från PS3:an sett, vilket gör att jag kan lägga brytaren bredvid PS3:an istället för att behöva rota bakom konsollen när jag vill bryta strömmen. Mycket smidigare. Och så får man ju lite fler JB-dongles att välja på om man inte låser sig vid att köpa en som levereras med en switch ;)
Om någon känner sig inspirerad, så rekommenderar jag dock att köpa en tvåpolig brytare. Jag köpte en enpolig, och jag gillar inte riktigt att dioden på ps3:an börjar lysa igen efter en stund om man råkar plugga i stickproppen så man bryter på nollan. Visst räcker det med att vända på stickproppen, men bryter man både på fas och nolla har man overridat europlugsystemets idiotiska utformning, och är på säkra sidan.
Vill man inte klippa av originalsladden kan man passa på att köpa en extrasladd när man ändå håller på. Det är en helt vanlig apparatkabel med C7-connector.
Kanske en affärsidé för er på PSXcare också? Köpa in en laddning sladdar + brytare, och bygga ihop för de som inte orkar fixa det själva, eller inte riktigt vågar ge sig i kast med livsfarliga verktyg som sidavbitare och skruvmejsel? ;)
Äääh, orka löda...
Claes Ohlsson
Artikelnummer: 36-4010
Namn: Uttag med Strömbrytare
Pris: 99 kr
Bild:
http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585
Bild 2 ( andra änden )
http://www.google.com/imgres?imgurl=...w=1024&bih=585
"Orka löda" säger killen som smälte om kallisarna och lyxade till det med krympslang i switchen som följde med, istället för att bara skicka smäcket till sopens sälla jaktmarker :D Och utöver det så är det väl så gott som alltid skruvplintar i de där sladdströmställarna, vill man ha med lödöron får man nog fråga specifikt efter det :)
Förslaget att köpa en elpadda med brytare på Classe till ändamålet, vilket insinuerar att man skulle ha den lättillgängligt och därmed synligt liggande bredvid konsollen, fick mitt känsliga sinne för estetik och smak att begå seppuku :D
Vet inte om jag har förstått rätt, är också sugen på en ps3key. Funkar spel oavsett vilken dongel man köper eller sitter man där med en ps3key och inga spel som är kompatibla sen? En annan fråga också, om man nu köper denna ps3key och installerar och sedan uppdaterar sin ps3 så slutar den funka, så mycket har jag förstått. Men är det ok då att köra vidare som innan med online och glömma att man köpte den eller förstör man alla möjligheter att "gå tillbaka" om man installerar en dongel?
De spel som funkar i nuläget med den dongle du tänkt dig kommer funka för all framtid. Hur det blir med framtida spel går det ju bara att spekulera i, men det hänger både på mjukvaran som är installerad på din dongle (det som lite lätt felaktigt benämns "payload" i diskussionerna) och på backup managern du har installerad på PS3:an.
När det kommer till val av dongle, så handlar det väl egentligen om att välja ett det alternativ vars mjukvara man tror kommer utvecklas aktivt för en längre tid framöver, och i mina ögon finns det två filosofier att gå på här: antingen väljer man ett "homebrewalternativ", exempelvis Teensy eller motsvarande USB-utvärderingskort, till vilket det finns gott om oberoende utvecklare som skriver sina egna payloads, vilket innebär att man inte är helt beroende av en enda instans för att få uppdateringar, eller så väljer man ett kommersiellt alternativ från någon leverantör som har ett rykte att vara rädd om, som därmed inte helt lättvindigt kan droppa supporten när försäljningen stagnerar och lämna användarna ute i kylan. PS3Key är ett bra exempel på ett sådant alternativ.
Sedan är det väl en fråga om vilka features du vill ha nu, och vad du tror dig behöva i framtiden. Det finns en uppsjö olika varianter här (olika storlek på PROM-minnet, UMS-storage inbyggt, yadda yadda). I nuläget är väl det mesta likvärdigt rent funktionsmässigt, extragrejerna är mest lull-lull som kanske gör vissa grejer lite bekvämare, men det är absolut inget kritiskt som krävs för att spela vissa spel och sånt. Det enda jag kan tänka mig kan komma att spela någon roll är väl hur stort PROM-minnet är, då det inte är någon omöjlighet att framtida payloads helt enkelt är större.
När det kommer till backup managers och deras kompatibilitet med just den dongle du tänkt dig, så är det väl som vanligt: köper man något av de populärare alternativen så är man hemma, väljer man något mer obskyrt, så är det ingen omöjlighet att man står där ute i kylan framöver. Det här hänger både på managerutvecklare och payloadutvecklare, det finns ju två vägar att gå. Antingen knapprar managerutvecklaren ihop en manager som är kompatibel med den payload som finns till din dongle, eller så knapprar dongletillverkaren ihop en payload som funkar med de managers som finns. I det första fallet har du en bättre chans för att det ska ske om du har en populär dongle, i det andra fallet är du beroende av att tillverkaren håller payloaden till sin dongle uppdaterad.
Jag tror på PS3key i de aspekterna jag tagit upp i alla fall, det är i mina ögon ett av de bättre val du kan göra i nuläget om du vill ha en kommersiell lösning som med stor sannolikhet kommer hållas med uppdateringar för en längre tid framöver, även om jag själv föredrar de öppna lösningarna, då de i alla fall hittills varit först med det mesta nya, och inte är så värst mycket krångligare att hålla på med. Den enda nackdelen jag ser med dem är att de inte alls är lika prydligt paketerade så att säga, de flesta USB-utvärderingskort kommer som ett naket kretskort, utan någon snygg casing.
Hursomhelst, skulle det visa sig att du gjorde fel val, så är det ju inte hela världen. Donglarna kostar kaffepengar, och det är ingen monteringskostnad involverad för den som inte är så flängd med lödkolven till skillnad från hur det var på de konsoller där det var chippning som gällde. Det är ju knappast så att man måste sälja röven på stan för att ha råd med en ny dongle om den man köpte råkar bli utdaterad i framtiden.
Angående huruvida PS3:an blir "skitig" efter att du jailbreakat den kan jag bara spekulera, eftersom jag inte har någon direkt insikt i "the inner workings" av en PS3:a, och jag kan faktiskt inte säga att mina spekulationer lutar åt endera hållet. Moderna konsoller loggar en massa säkerhetsrelaterat jox, och det känns ju som att en del av de grejer som sker när man jailbreakar en PS3 faller inom den ramen, men å andra sidan så bypassas ganska mycket av säkerhetsfunktionerna när man jailbreakar den. Utöver det borde en firmwareupdate och en formatering av hårddisken sopa igen alla spår utom eventuella security event-loggar. Det finns säkert nån som kan ge ett bättre svar på det här på forumet, men vill man vara helt säker får man anta att PS3:an aldrig kan få tillbaka sin oskuld så att säga, och helt enkelt betrakta det som oåterkalleligt.
Ett tillägg till det sista: man kan ju om inte annat se det som att när man spelat en handfull spel gratis på sin jailbreakade konsoll, så har det betalt sig, då kostnaden sparat in på att inte köpa spelen motsvarar kostnaden av en flång ny PS3:a. Det blir rent ekonomiskt en bättre affär att köpa en till PS3:a att köra de spel man vill köra online på, än att låta bli att jailbreaka sin gamla och istället köpa de spel vars onlinefunktioner man skiter i.
Det var faktiskt lödöron o inte skruvplintar som nog hade vart bättre rent ur isoleringssynpunkt :D
Jag fick en sån av en av våra leverantörer mot att jag recenserade den lite o klart som attans att jag öppnade switchen o kikade, jag var lite skeptisk till en början... Mer skeptisk efter jag öppnade o sådär lagom munter efter jag lödde om o isolerade :D Mitt tips till dem var att bara köpa stickan utan switch eller om de får bättre pris på paketen friskriva sig på sin ÅF sida med att switchen inte är CE märkt och att de inte rekommenderar att man använder de ur "kortslutnings synpunkts risker ) De tackade för infon o skall kontakta tillverkaren och be dessa isolera dessa "Switchar" om de bestämmer sig för att köpa dem :)
Ja jag är en Lödapa :D
Skriva isär saker o förbättra är det bästa jag vet *ler*
Lätt o lätt, man får med en hållare med dubbelhäftande tape på när man köper den på Classe som man kan sätta i stereohyllan förslagsvis i någon hörna på insidan av skåpet lite i skymundan, du kan alltid spraya den svart med om du orkar vara designmedveten *skratt*
Kika på detta: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89884587
Min kombination hemma består av skåpen tv´n som på bilden är betydligt mycket mindre än den 55" LED jag hade hemma (Innan jag skickade skiten på service) *skratt* men jag har valt skåpluckor framtill och skippat bakstyckena helt för ventilnationens skull *kör jag en konsol så har jag även luckorna öppna :)
I den vänstra delen hemma hos oss har jag en Ps3 på en av hyllplanen och switchen i ovankant bredvid på sidan. Den syns knappt o är lättillgänglig.
Citat:
Seppuku även kallat Harakiri för en Krigare med Samuraivärdighet/Titel är väl den kvinnliga motsvarigheten till det senare nämnda (Seppuku) om jag inte mins fel :D
Mao: Samuraiers kvinnor begår Seppuku medan männen begår Harakiri ;)