Hej,
Uncharted 3 fungerar nu på KMEAW såg jag idag!
Någon som testat, intern eller extern disk?
Hepp !
:-)
Printable View
Hej,
Uncharted 3 fungerar nu på KMEAW såg jag idag!
Någon som testat, intern eller extern disk?
Hepp !
:-)
Vilken patch kör du för U3 ?
Hej,
Jag har inte testat ännu men ska ikväll :)
Den jag tog heter Uncharted 3 Duplex 3.55 fix [PAL/Action/2011]
Det står dock att det inte är Duplex som gjort den men att den funkar.
Den funkar men är har en massa buggar i sej :) Det kommer en proper fix ikväll
Verkar inte vara för 1.01
Jag har lagt in den nu. Startar nu men ladd symbolen är en fing som snurrar. Slutar aldrig....
Kommer alltså inte in i spelet.....vet inte om det funkar eller inte....låter den stå på länge nu då dom varnade för lång laddtid då det är från usb disk.
Någon som testat ?
Du har förmodligen glömt radera camera.txt
Blev så för mig oxå när jag först testade, men tog bort den o spelet startade. Har inte hunnit testa fixen än men det ska tydligen funka klockrent.
Proper fixen funkar enbart på 1.0 eftersom 1.01 har en uppdaterad krypterings nyckel som har versionen 3.72 medans orginalet har fortfarande en äldre version som går att avkryptera för alla med 3.55 :)
Tjena!
nej fixen funkar inte klockrent! Jag har som sagt laddsymbolen.
Man ska inte ta bort camera.txt filen med denna proper fix.
Men visst jag ska testa att ta bort den nu så får vi se...
Nope no go....Denna fix funkar inte hos mig varje fall.....
Hmm verkar som proper fixen packat upp fel....eller jag :)
Dirs och filer skall in under USRDIR\build\main ? mina hamnar i build.....
hmm tror nån har klantat till med skripten för hur den ska packa upp den
Om vi är överens om att ALLT från proper fixen skall ligga under USRIR\build\main så ska snart se om detta funkar :)
Du har rätt, camera txt ska självklart vara kvar med den nya fixen. Verkar ju finnas olika versioner på fixen nu dock. Jag drog hem den här, funkar klockrent!
Uncharted 3 3 55 FULLFIX-P2P
http://www.multiupload.com/WNV3JM4I1Y
Edit: Och det blir en helvetes massa filer att ftp:a över om man ska lira från interna som jag haha! över 7000 men som sagt, funkar finfint!
Tja,
Jo jag fick till det.
Tänk på att det som fixen packar som skall in i USRDIR\bin\main och inte i bin det var mitt problem.
EBOOT.BIN skall in som vanligt i USRDIR
Jag fick också döpa om movies1 till movie1
Jag tog bort alla 3D filer under movie1 också det sparade en del utrymme.
Spelat ett par timmar nu och inga problem.
Jag får error på en fil som heter param.sfo (har dock följt guiden på filen som länkas i denna tråd).
Den säger att jag måste uppdatera till fw 3.72
Vad kan jag ha missat?
Hittar ingen param.sfo att ersätta med !?
// P
Någon som vet vilken av alla fixar som är den sista och fungerande?
Har ju kommit en hel drös som heter proper, real proper, real real proper, working, proper working o.s.v.
Skumt att den visar error på den, när själva fixen inte har med den att göra.
Aja, får mecka lite till vid tillfälle.
// P
Hoppas alla som har problem inser att man inte bör patcha en redan patchad iso fil igen utan börja om från skratch med en omodiferad fil o låta patchar redigera den datan *skratt*
Nej jag har inte testat, men det är det mest logiska bland all felsökning.
Självklart :)
Är dock en djungel bland alla patchar som släppts. Ingen scen-relle heller bland patcharna vilket gör det svårt att välja vilken man ska använda.
// P
Använd den här gjord av Mote: lätt att patcha o gör att du slipper få över 7000 uppackade filer. Nu patchar den endast 4 filer o detta funkar kanon. Fick många frysningar med dom tidigare patcharna men med denna har det inte fryst en gång. Instruktioner medföljer.
http://www.megaupload.com/?d=54AI7KJ1
Stort tack för svaret.
Testade först med "Uncharted3FixRepackv5.zip" och fick error på xdelta3 och hittade inget om felet.
Ny uppackning och testade sedan med "UC3.AllVersion.PSARC.Patch.and.Rebuild.FINAL. rar" och fick samma error även där. Dock fortsatte den ändå, så jag vet inte om den har fixat felet, men känns osäkert.
Vet ju inte vad som är felet, men har du testat med denna så bör ju den fungera i alla fall.
Får packa upp igen och testa med denna.
Tack för den. Ser att den innehåller ersättare för param.sfo som jag hade problem med.
En annan fråga, skall man radera mappen PS3_UPDATE ? (det kanske tom är standard på ps3-rellar men jag har aldrig gjort det tidigare).
// P - som mest lirar 360
tankade:
Uncharted.3.PS3-DUPLEX
packade upp och körde UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild. Ftpade över och startade med mm 02.09.00. Då frågar den om jag vill uppdatera till 1.01, tog nej. Då börjar bara någon ring snurra, händer inget. Gjorde om o tog yes till 1.01 men verkar inte installeras för den frågar samma sak när jag startat om.
Någon input?
Nu när jag bytte ut param.sfo som fanns i fixen listad ovan, så fick jag igång spelet klockrent.
// P
Har testat med 3 olika fixar nu.
Först den första(uc3fix355) med update 1.01, där journalproblemet skulle vara löst.
Allt funkade prima, fast spelet frös när jag öppnade journal. FAIL.
Sen testade jag UC3-355FULLFiX enligt readmefilen:
1. Extact Uncharted 3 to your PC.
2. Copy extract.bat ,psarc.exe and zlib.net.dll from the UC3-355FiX.rar to PS3_GAME\USRDIR\BUILD\MAIN.
2. Run the extract.bat (this will extract the required psarc files and delete them when finished). Här slutade det funka, fick felmeddelande: The application failed to initialize properly (0xc0000135). Click on ok to terminate the application.
Sen testade jag UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild.
Följde dessa instruktioner:
- Copy USRDIR and PARAM.SFO from this archive to PS3_GAME\ and overwrite.
- Run fix.bat in USRDIR, make sure you have at least 15GB of free space.
Att köra .batfilen gick inge vidare, den hittade inte psarc filerna (som förmodligen skrevs över i steg 1)
The system cannot find the file specified
xdelta3: file open failed: read: backup\actor33.psarc: The system cannot find the file specified
Har inte försökt patcha samma flera gånger, utan använder fräscha orörda kataloger varje gång...
Någon som har något förslag på vad jag kan göra eller missar jag något?
Edit:
Försökte 3 ggr igen nu. Gick åt helvete igen... det jobbiga är att det tar en timma att kopiera eller extrahera spelet varje gång...
Låter som om du inte packat upp fixen i rätt katalog.
Packa upp UC3.BCES01175.Fix.PSARC.Rebuild för sig.
Kopiera sedan USRDIR och PARAM.SFO från den katalogen.
Ta dig fram till "duplex-uncharted3\BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception]\PS3_GAME\" och klistra in "USRDIR och PARAM.SFO"
När du gör detta blir du tillfrågad om du vill skriva över befintliga filerna.
kommer frågan så är du rätt, om inte så är du i fel katalog...
Jag förmodar att du skall ta bort PS3_UPDATE-katalogen helt också.
Det bör man göra på alla spel och om det kommer en fix för updates kör man dem då istället under kontrollerade former.
jag använde
Uncharted 3 BCES PROPER Fix for CFW (REPACK v5)
och då fungerade det tillslut.
Vissa fixer jag tankade fungerade inte i admin, använd inte det.
Har gjort precis så, enda skillnaden var att jag lagt BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception] på en annan plats och inte i duplex-uncharted mappen.
Nu la jag den där och har startat fixen, inga felmeddelanden, men det är helt svart. Ingen progress eller liknande, har stått i 5 min utan att något händer.
Ska det vara så?
Japp, det står inget förren det är klart. Kunde lagt in lite info vad batch-filen gör så att man inte tror att den hängt sig.
Tog ca 20 minuter för mig...
4 timmar sedan du skrev så jag antar att mitt svar är ganska sent och du fått veta redan, men ändå...
Lämnade datorn ifred i en timma, sen när jag tittade till den så var det klart.
Överfört via ftp till intern hårddisk och spelet funkar bra, journal också.
Tack för hjälpen :D
För att sammanfatta lösningen för andra användare:
Jag placerade mappen BCES01175-[Uncharted 3 Drakes Deception] i Uncharted.3.PS3-DUPLEX mappen och körde sedan fixen.