Progressive Scan. Någon som har koll?
Jag har en plasma-tv med orginal HD-kabeln.
Har gjort inställningarna i MSdash och ändrat till NTSC i Enigma.
Har inte riktigt koll på vilka av mina spel som har HD stöd och om det skall göra skillnad på vanliga PAL dvd-filmer.
Vad blir skillnaden om man patchar eller går in och ändrar med hjälp av en hexeditor (det har jag nämligen också gjort).
Vet inte om jag lyckats men haft fel spel och provat med eller om jag fortfarande inte har rätt inställningar. Ser i alla fall ingen skillnad än!
Kan någon reda ut detta så är jag tacksam.
/Malte
Får inte in "standard-lägen" på Progressive Scan på min proj
Jag har en nyinköpt BenQ HT480W som jag ansluter till min xbox. Nu till problemet:
Jag får ut en signal som den analyserar som 525i/p och 625i istället för standard 480i/p. Vad f-n kan detta bero på?
Jag har inhandlat XBOX AV High definition pack och ändrat med patchar och allt möjligt, men inget tycks hjälpa, tips någon?
Jag blir snart galen på detta.
MVH / Xgordon - X is for Flash, Flash Gordon :cool:
Re: Får inte in "standard-lägen" på Progressive Scan på min proj
Citat:
Originally posted by xgordon
Jag har en nyinköpt BenQ HT480W som jag ansluter till min xbox. Nu till problemet:
Jag får ut en signal som den analyserar som 525i/p och 625i istället för standard 480i/p. Vad f-n kan detta bero på?
Jag har inhandlat XBOX AV High definition pack och ändrat med patchar och allt möjligt, men inget tycks hjälpa, tips någon?
Jag blir snart galen på detta.
MVH / Xgordon - X is for Flash, Flash Gordon :cool:
Det verkar ju som om den tycker du har vanlig PAL signal, har du glömt ändra till NSTC med enigmah videomode switchdisc??
(Du får inte ens upp valen för 480P, 720P och 1280i i ms dashboard video settings annars)
köra PAL-spel i NTSC med HD-upplösning
Hej.
Jag har några funderingar som liknar det Valmont74 var inne på enligt nedan. Han verkar inte ha fått något svar, så jag upprepar frågorna: och väcker liv i denna tråd igen:
Citat:
Original inlägg av Valmont74
När jag ska patcha spel, är det bara "default.xbe" filen som ska patchas eller alla filer med filtillägget .xbe?
När jag öppnar en .ISO-fil i Qwix101 så brukar det stå om det är "PAL", "NTSC" eller "MIX". Jag antar att NTSC spelens .xbe-filer inte behöver patchas om dessa är 420pkompatibla redan från början, men hur är det med PAL och MIX (vad är MIX till att börja med)?
Man kan också "autopatch media-ID", är det samma sorts patchning vi pratar om? :confused:
Jag har en PAL-xbox som jag moddat och ändrat till NTSC med Enigmah. Jag har även nyligen köpt en Samsung LE32R51 som ju har 720p som nativeupplösning. Mellan boxen och tvn använder jag en MS-original komponentkabel för att få HD-stöd och jag har även varit inne i MSdash och valt 480p, 720p och 1080i. Jag kör XBMC som default dash. Allt detta blir väldigt bra och jag är nöjd, men jag har en del frågor:
1) Samma fråga som ovan, dvs behöver jag patcha PAL och MIX för att kunna få ut bästa bild? Eller kan vissa PAL-spel köras i tex 720p så länge xboxen är inställd på NTSC?
2) Och vad är MIX?
3) Om jag behöver patcha de spel som är i PAL-version - hur gör jag då?
4) När jag i XBMC startar ett spel från hårddisken kan jag välja "launch in PAL" eller "launch in NTSC" och så vidare. Vet ni om jag på så sätt kan tvinga in ett PAL-spel i NTSC-läge även om det inte är patchat?
5) Av nån anledning verkar det väldigt svårt att få reda på vilka upplösningar som olika spel stödjer. Inte ens speltillverkarna själva verkar vilja berätta om detta. Jag vet att det finns en del listor på webben som sammanställts av glada entusiaster, men de jag hittat är ofta flera år gamla och säger alltså inte mycket om de senaste spelen. Finns det några fräscha förteckningar över detta på nätet?
6) Bonusfråga :) När jag kör Soul Calibur II, ett av de få spel som klarar 1080i, så blir upplösningen verkligen otroligt hög. Det känns nästan som att man plötsligt har en Xbox360 framför sig. Men märkligt nog så blir inte bilden 16:9 i den upplösningen utan något smalare. Undrar om det är min tv som ballar ur (den har stöd för 1080i om än inte native...) eller vad kan det vara som händer? Alla Xboxspel bör väl klara widescreen?
Jag tror att jag hade ytterligare någon fråga egentligen, men det är väl bäst att jag lägger av så länge och hoppas att någon orkat läsa ända hit ner!
Tack på förhand
Thomas