vad krävs det för utrustning..hårdvara samt program för att flasha XBOX??
vad krävs det för utrustning..hårdvara samt program för att flasha XBOX??
Flashar man via "system utils"/"flash bios" spelar det ingen roll vilken storlek du väljer då den flashern "automatiskt" ser till att en 256K bios flashas in 4x efter varandra i ett 1024k chip. Flashar man med Xflash under "Apps" så måste man välja ett 1024K bios.
Du menar nog när man "flashar om" sin redan modifierade xbox.
då har du missförstått..jag menar när man flashar en orörd xbox för första gången..när man lämnar in den på nån affär..jag undrar vad som egentligen används vid den modifieringen av bios..utrustning,mjukvara osv??
Du behöver ett chip av typ LPC på 256k/512k eller ett Xecuter 2.2 Lite/Pro chip, finns en hel drös av chip, man kan åxå flasha om orginal bioset. Allt detta göres av PSXCARE just för att du skall bli nöjd & allt skall funka, plus att du får garanti på jobbet åxå
hehe...för det första tackar jag för svaren..MEN..jag har inte fått mitt svar.
säkert min fråga som varit oklar...jag undrar:
tex. när jag lämnar in en xbox på nån affär för flashning..vad gör dem??för jag har ju flashat om på egen hand efteråt men första gången lämnade jag in den för att få den flashad.
är det nåt speciellt som måste göras vid första flashningen??
eller kunde jag gjort det själv o sparat pengar? är det nåt speciellt som måste göras, då undrar jag vad och i så fall vad man har använt för utrustning o mjukvara för det
Oki att sätta in LPC chip/Xecuter2.2 LITE/PRO chip kan man göra själv, om man är lite händig & kan lödda, flasha orginalbios är lite bökigare ska nog göras av ngn som kan.
kan någon som är mer kunnig svara på vad som krävs för flashningen?
Bookmarks