Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Montera ur ett Messiah chip?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post Montera ur ett Messiah chip?

    Hej, jag har ett Messiah chip monterat i min Playstation2 och jag tycker ps2:an börjar tröttna lite (har svårt att läsa bl.a. GT3 som är original), så jag undrar om man kan montera ur chippet och sen montera tillbaka det på en annan, ny ps2:a?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du får nog svårt att hitta en PS2 som Messiah 1 passar i, det chippet är för gammalt för SCPH-39004. Men vi kan flytta lasern från den nya ps2:an till din gamla om vi får behålla resten av prylarna i paketet (den nya ps2:an, din gamla laser, handkontrollen, sladdarna).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Post

    Först får man tacka för det snabba svaret!

    Ni kommer alltså att helt enkelt flytta ur min gamla laser och montera dit en ny?
    Som jag har fattat det så är det nästan bara lasern som tar stryk så det vore ju både enklare och billigare(?) att göra som du säger.

    Så vad skulle det kosta att byta lasern och vad är det egentligen som ska bytas?

    <small>[ 19 March 2003, 17:02: Meddelandet redigerat av: BoneZ ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Antingen köper du en helt ny PS2 för c:a 2000:- på elgiganten e.dyl så flyttar vi lasern utan att det kostar dig något - förutom att vi knycker delarna som blir över.

    Eller så renoverar vi din laser för 1.500.-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. är akira ett riktigt x-ecuter chip?
    By jonsvensson in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 10:17
  2. varför sätta i ett chip?
    By stefan123 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-20, 18:34
  3. Söker ett chip som
    By noyd in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 00:34
  4. Kan ett Messiah chip från er sättas i en importerad PS2
    By koopatrooper in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-21, 23:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •