Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 54 av 54

Diskussion: Uppmaning att använda xboxlink

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    Jag gör reklam och försöker promota spelare hela tiden med att förklara hur enkelt det är.... har säkert raggat dit 20 spelare minst...men det behövs mer som du säger.

Häng bara inte upp dig på att det är 0 servers i rummen ofta sitter det massa och väntar på att det ska dyka upp ett rum som de kan joina för att de är lite för lata för att starta ett eget.

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    man kanske kunde be de som fixar super-disk eller vad det heter att lägga med det i nästa version och fixa en guide på svenska till hur man fixar programmet, inte för att det är svårt men för att alla ska se hur enkelt det är. Vist är det Hansi som fixar super-disc?

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    Hansi du kan väl lägga upp en Counter-Strike server? Alltså CS till Xbox. Vore skitkul!
    ...men vad vet jag...liksom...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by Znore
    Hansi du kan väl lägga upp en Counter-Strike server? Alltså CS till Xbox. Vore skitkul!
    Japp, det skulle jag kunna göra.

Registrerade
    Nov 2003
    Från
    svall
    Respekt
    0
    kan inte andvända xlink tyvär ... har en högskolas "äckliga" brandvägg här.. statisk och omöjlig att hacka...

Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    Originally posted by Hansi
    Japp, det skulle jag kunna göra.
    Schysst! Vad kommer servern heta? PSXCARE Server 1? www.psxcare.com?
    ...men vad vet jag...liksom...

Registrerade
    Feb 2003
    Respekt
    23
    Nu har jag fixat igång X-Link och Bo-Xlink (det man har på Xboxen). Men det verkar inte vara så många som spelar , adda mig om ni vill lira, mitt tag är razor88.

Edit
    Mina spel:
    Ghost Recon
    Midtown Madness 3
    Tony Hawks Pro Skater 4
    MotoGP

Last edited by Jonnte888; 2003-12-07 at 13:47.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    @Hansi
    Hur går det med RS3 servern?

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sweden
    Respekt
    24
    Har spelat amped2 de senaste dagarna, men det är svårt att hitta spelare att spela mot, och många är verkligen jättedåliga. Finns det nån härifrån som är sugen på lite amped2?

edit: tag = wanner
    /Wanner

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Hur fungerar det.. ska man ha X-link på datorn och Bo-Xlink på xboxen??
    jag har installerat X-link på datorn och mitt nick e se7en

edit: nä nu förstår jag.. tror ja..! men men det finns ju nästan ingen som spelar:\
    Last edited by mEn_mAn; 2003-12-22 at 12:59.
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0
    Verkar som ett shyst koncept. Har laddat ner och ska testa när jag kommer hem (och får tid...) Måste ju fixa jul skinka oxå, eller så spelar man hela natten och äter på MCD imorrgon...

Om jag har förstått det rätt så ska det alltså räcka att köra xlink på datorn för att det ska funka, men om man använder boxlink så kan man göra alla inställningar och så direkt i boxen??? Det låter ju som att till och med en gammal gubbe som jag ska klara av det :-)

God Jul

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Skit i Bo-XLink. Kör bara X-Link...

Om du ändå vill köra Bo-XLink så ska du ställa in path till dina spel i X-Link. Finns under ADVANCED CONFIG / BO-XLINK...

Och som sagt... UDP 34518 & 34519 måste vara öppna...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Port forwarding

Vilken IP adress skall du välja att öppna för port forwarding i eventuell brandvägg. Skall det vara PC:n adress eller Xboxeb (kör via router med inbyggd brandvägg)?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    PCn så klart. Det är ju där X-Link ligger...
    X-Link sköter all kommunikation utåt. Boxen "pratar" bara med X-Link internt...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

Xlink

Aledningen till att jag frågar är att jag inte får kontakt utåt via Xboxen. Däremot larmar brandväggen (mjukvaru brandvägg) om ett försök från 0.0.0.1, trots att jag har satt statisk IP i Xboxen:s config.
    Kör via router som har adress 192.168.0.1 och PC:s installtion är lagd på adress 192.168.0.2`, Xbox 192.138.0.4.
    Försöker jag att pinga aktuell statisk ip adress efter uppstart av spel så får jag timeout? Kan det finnas möjlighet att Xboxen "tappar" sin ip konfigurering vid uppstart av spel, eller har jag helt enkelt missat ip min uppsättning?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Re: Xlink

Originally posted by mbjornbe
    Xbox 192.138.0.4
    Antar att du menar 192.168.0.4...

Jag kan inte pinga min heller när ett spel är igång...

Prova att göra enligt följande...

1. Starta X-Link och logga in.
    2. Starta ett spel och gå in i system link.
    3. Kolla så att local xbox, i X-Link, kommer upp. Du kommer inte se nått där innan du går in i system link och står i läget där den söker efter ett spel...
    Last edited by ktd; 2003-12-23 at 22:51.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

192.168.0.4

Nej, finner inte min lokala Xbox under X-Link "locale Xboxes".
    Det jag har gjort är att jag ha kopplat in en Netgear router, kopplat in ethernet kabel från väggen till router enligt anvisning. Sedan har jag anslutit min lokala PC samt Xbox till densamma. Lagt upp port forwarding för port 34519 samt 34518 på samma kort som min lokala PC (192.168.0.2).
    Men jag får det fortfarande inte att fungera när jag sökte spel i ex. PGR2, den indikerar bara att den inte finner några spel, trots att jag har anslutit via X-Link till "spel server".
    Detta uppstår även om jag inaktiverar Norton Internet sequrity 2003 på min lokala PC?
    Har du några sluga tips så är jag idek öra

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Om du inte får upp din box på local xbox så har du inte kontakt.

Du kunde pinga boxen när när du hade dashboarden uppe va?

Från X-Links sida...

---------------------------------------------------------------------
    Local XBox Can't find it...

· The Biggest cause of this is that you aren't in a System Link menu looking for games. XLink only recognises your xbox when it's sending system link data out so you HAVE to be in a game like Halo. Go to 'System Link' -> 'Join'. You will see a 'Looking for Games' screen and then XLink should see your XBox.

· You chose the wrong network adapter (NIC). Go to 'Config' -> 'Change Network Adapter' in XLink and try some of the other ones in there.

· WinPCap is broken on your PC. WinPCap is the DLL which actually allows your NIC to see XBox system link traffic. Their most recent version (3.0) which is included with the XLink installer can have problems on some systems. If this is the case, uninstall ALL WinpCap versions from your Control Panel, then reinstall XLink. If that doesnt work, uninstall ALL WinpCap versions from your Control Panel and install WinpCap version 2.3 from http://winpcap.polito.it. It can also be good to hunt around their boards for more help.

· If you're using WindowsXP, some rare cases require you to enable UPnP on the NIC. To do this go to 'Start' -> 'Control Panel' -> 'Add / Remove Progs' -> 'Windows Components' -> 'Networking' -> 'Universal Plug and Play'. Make sure its checked, then RESTART.

· Xbox network settings. On a mod box, bad settings may affect system link. As a guide, make sure the XBox and PC are on the same subnet, and try NOT to use DHCP, but playing around is usually the best way to sort this out.

· If you're a developer - or if you use Live!, it's possible you may have had to force your XBox's MAC address. If so, you MUST change it back to default. All XBox MACs begin with 0050F2 - and if yours doesn't, XLink will COMPLETELY IGNORE YOUR XBOX.

· Play with "turn on order". In rare cases, the XBox must be turned on BEFORE the PC. Some cases it is the other way round.
    ---------------------------------------------------------------------

Prova speciellt det där med WinCAP is broken. Hade en kompis som det hjälpte...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    0

192.168.0.4

Tack, skall testa detta enligt de tips som de angav. Dock är väl Xlink 3.0 ännu i en beta fas.
    Men jag återkommer om det fungerar som det skall efter modifikation. Önskar dig (er) en god jul! och tack för hjälpen så långt!

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    WinCAP har inget med X-Link att göra.

*Edit*
    Klart det har! Men inte på det sättet...
    WinCAP är ett protokoll som gör så att X-Link och boxen kan prata...
    WinCAP ka nanvändas till annat. Det är inte dom som skrivit X-Link som skriver WinCAP. Så versions nummret i WinCAP har inget med versions nummret på X-Link att göra...
    Last edited by ktd; 2003-12-24 at 00:21.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originally posted by ktd
    WinCAP har inget med X-Link att göra.

*Edit*
    Klart det har! Men inte på det sättet...
    WinCAP är ett protokoll som gör så att X-Link och boxen kan prata...
    WinCAP ka nanvändas till annat. Det är inte dom som skrivit X-Link som skriver WinCAP. Så versions nummret i WinCAP har inget med versions nummret på X-Link att göra...
    WinCAP är inget protokoll. Det är en drivrutin som ger applikationer möjlighet att "sniffa" ALL trafik på nätverket, oavsett protokoll. Detta utnyttjas för att lyssna på xboxens linktrafik, vilken är lite speciell då alla xboxar använder ip-adressen 0.0.0.1 och skriker hämningslöst (broadcast) åt varandra över nätverket.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Bra att vi fick det uppklarat. Visste inte hur jag skulle uttrycka mig...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Uhm, Vet inte om denna frågan finns på forumet har letat men bara hittat frågor men inga svar, men om man vill spela online med xlink, måste man då ha Live för att det ska funka?
    Vore mycket tacksam för ett svar

Fredrik Eriksson aka apax0r

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29
    Nä, men du kan bara spela dom spel som har System Link support...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

1. Xbox LIVE / XbCONNECT / XboxLINK - vad ska jag satsa på?
    By x-ite in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 20:58
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner