Tja allihopa.
Ville bara uppmana er som inte kör Live att ladda hem xboxlink.
Skitsmidigt program för att köra online med diverse system link spel.
Det behövs mer spelare där så ladda hem och regga er.
Min Xtag är dice.
Tja allihopa.
Ville bara uppmana er som inte kör Live att ladda hem xboxlink.
Skitsmidigt program för att köra online med diverse system link spel.
Det behövs mer spelare där så ladda hem och regga er.
Min Xtag är dice.
var laddar man ner det
kan man lira spel från hdn lr måste d va orginal?
man laddar ner det på www,xboxlink,co,uk
Man kan köra brända eller original eller vad som helst...
Man behöver inte ens ha chippat boxen för att lira.
Har precis laddat hem det, jag förstod inte om det räcker att man har det på sin dator eller om man måste ha det på boxen också, även om det räcker att man har det på boxen
Jag har i alla fall det både på boxen och datorn.
Mitt nick är Fixxxer
får ta å fixa d imorrn när ja flashar om å installerar min 120gb HD![]()
Det räcker att ha det på datorn. Box-link körs från xboxen (om man vill) den är till för de som är slöa eller har långt till datorn.
Den styr egentligen bra applikationen som ligger på pc´n (men behövs inte).
Körde precis lite halo och förlorade i och för sig men roligt var det! Mycket trevligt att man kan köra det från boxen också så man slipper springa till datorn varje gång. Lite tråkigt var det att man måste ha programmet igång på datorn samtidigt men det får man väl stå ut med![]()
Grymmt.
Uppmana gärna fler att börja använda det då det blir roligaer om en jävla mssa börjar lira där.
Jo appen måste som sagt köras på pc´n men det är ju bara ha den igång hela tiden.
Jag har nu ikväll få igång mitt xboxlink, och rekomenderar det väldigt mycket.
Det är en mycket enkel installation.
Fler folk till x-link!
Föresten, nån som vet om Live kittet med hörlurarna funkar?
Last edited by A.T; 2003-10-11 at 02:15.
When we were good they never remember.
When we were bad they never forget.
Adda mig också, ZnOrE. Spelar ganska ofta![]()
...men vad vet jag...liksom...
Skulle bara testa att söka på Live, och vilken trevlig tråd jag hittade dåSkall genast installera
Har en annan fråga också. Om man råkar trycka på LIVE-knappen när man är inne i ett spel, pajar ens moddade box sönder då?![]()
Jag har märkt att när jag ska spela så kan jag inte joina spel, vet inte varför.
Får inte upp ngt spel på xboxen. Vad kan det bero på?
Vissa gånger laggar det också har hittils bara hänt på Halo, är det mitt fel eller han som skapat spelets fel?
When we were good they never remember.
When we were bad they never forget.
kan nån förklara exakt hur d funkar??
maste man ha Live lr??
![]()
![]()
¤I'm #1 so why try harder??¤
Headsetet fungerar till alla spel som har stöd för det "inbyggt". Det funkar oxå för att prata i lobbyn & i rummen.Originally posted by A.T
Föresten, nån som vet om Live kittet med hörlurarna funkar?
Men som för tex Halo, som inte har det "inbyggt" så funkar det inte i spelet...
Kan rekomendera att ni kör Ventrilo på datorn så kan man snacka endå.
Men visst hade det varit trevligt om det funkade med headsetet genom Bo-XLink...
Halo kom innan LIVE så där är det som ktd sa men däremot funkar headset i boxlink.
Ingen här (eller nån annan stans) som kör Crimson Skys...
Har hostat hur länge som helst utan att nån kommer in & kör.
Hostar man Top Spin får man nån att spöa direkt!![]()
hmmm ja har alltid använt xboxconnect... är det flera spelare på x-link? vill ju spela rainbow six 3 men de e knappt nån på xbconnect som kör det
just nu hostar jag ett Rainbow på X-Link....
[EDIT]
Hansi, ni har ju säkert tonvis med "gamla" boxar liggandes. Kan inte ni, PSXCARE, sätta upp en eller två boxar (man kan ju ha flera spel igång på samma server) som Rainbow Six 3 dedicated server på X-Link med lösen (typ psxcare).
På detta sätt kommer ju vi bara vara svenskar och från det här forumet...
Om ni ha bandbredd dvs...
[/EDIT]
Last edited by ktd; 2003-11-06 at 00:45.
Klockrent förslag ktd!![]()
Verkar inte som om Hansi tyckte det. Han har ju inte svarat iaf...![]()
Det hade ju varit grymt bra publicitetför psxcare också, och att bara användare på psxcare.com fick använda den osv. osv.
Kan ju testa i alla fall![]()
Kan man ha en box som server utan att någon måste starta spelsessioner osv så kan jag gärna sätta upp en eller ett par.
Japp det kan man!
Man kan ställa in att spelet startar efter en viss tid...
Ser fram imot några PSXCARE Rainbow Six dedicated servrar!!!![]()
mig med..
xtag: stoffe
ser fram emot att få träffa er i halo..![]()
Halo har inte stöd för dedikerade servrar...
Men du kanske kan hitta nån från PSXCARE i nått Halo rum endå iof...
Lista alla spel som är lämpliga för dedikerad server så plockar jag hem de ni tycker är lämpliga och sätter upp en eller flera boxar.
Än så länge är jag bara intresserad av Rainbow Six. Jag tycker mission är roligast men man kan ju ha flera boxar med olika spel på...
Nu har även jag skaffat xlink, min xtag är "wanner". Funkar skitbra men det behövs fler spelare. Vet inte om det redan sagts men tänkte upplysa om att de som har nya Xboxar (inkl mig själv) som har en mac adress som börjar på 00 0d måste ta hem en speciell version utav xlink eftersom vanliga rc2 inte stöder det. rc3 ska ha stöd för de nya boxarna. Men det finns en update eller nåt som fixar det för rc2 också.
/Wanner
jag kan inte försåt varför det är så få som spelar på xboxlink, programmet är ju hur bra som hällst man kan sitta vid xboxen och starta spel och så klarar den av väldigt många spel, det borde finnas något sätt att göra reklam för xboxlik så att fler börjar spela och förstår hur bra den är
Bookmarks